Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Legea prevenției în sănătate a fost prezentată în dezbatere publică specialiștilor din sănătate la Oradea

Joi, la Primăria Oradea

Legea prevenției în sănătate a fost prezentată în dezbatere publică specialiștilor din sănătate la Oradea

În decembrie 2015, P.N.L. a depus spre dezbatere publică Proiectul de lege privind activitatea de prevenţie în sănătate, al cărui principal deziderat îl reprezintă „Prevenția, cea mai eficientă metodă pentru asigurarea sănătății oamenilor".

Ideea care stă la baza proiectului de lege propus de P.N.L., presupune implementarea unui program complex de prevenție în sănătate care să le ofere oamenilor, gratuit, posibilitatea de a depista din timp bolile și a le putea trata mult mai ușor, în costuri infinit mai mici.
Parlamentarii liberali: Horia Cristian, Lucia Varga, Florica Cherecheș și Valeriu Boieriu au organizat joi, 11 februarie, în sala mare a Primăriei Oradea, o dezbatere publică la care au participat medici cu specialităţi diverse, dintre care amintim: oncologie, diabetologie, chirurgie, radioterapie, pediatrie, hematologie, cardiologie, stomatologie, ginecologie, pneumologie, anestezie, reprezentanți ai  D.S.P. Bihor, reprezentanți ai unor O.N.G.-uri, precum și reprezentanți ai unor asociații de pacienți.
Scopul dezbaterii a fost de a oferi o informare cât mai corectă asupra principiilor care au stat la baza elaborării Legii prevenției, a conținutului propriu-zis, dar şi pentru a lărgi gradul de implicare şi participare directă a specialiștilor și a societăţii civile.
Proiectul de lege privind prevenția în sănătate a fost prezentat de către deputatul Horia Cristian, vicepreședintele Comisiei de sănătate din Camera Deputaților, medic chirurg.
Legea asigură cadrul necesar pentru desfășurarea activității de prevenție în domeniul sănătății, reglementează faptul că prevenția este obligația pe care și-o asumă statul român față de cetățenii săi, precum și obligațiile pe care și le asumă cetățenii cu privire la sănătatea lor. Proiectul de lege reglementează necesitatea desfășurării activității de prevenire a apariției  îmbolnăvirilor, prevenirea și depistarea precoce a bolilor, promovarea sănătății și educația pentru sănătate.
Dezbaterile interactive au pus accentul pe necesitatea educației pentru sănătate, care trebuie făcută atât de către școală, cât și de medicii de familie și alte cadre medicale, conform unei metodologii clare, alocându-se buget corespunzător pentru asta. Medicii de familie ar trebui să fie în mod special responsabilizați și echipați în mod corespunzător, pentru a face prevenție. S-a subliniat că  activitatea  de prevenție trebuie realizată în mod coerent, sub coordonarea unei singure instituții, care să dispună de buget propriu. Această instituție ar trebui să propună programe anuale sau multianuale de prevenție, bazate pe evaluările făcute și incidența unor anumite boli, pe existența unor grupuri de risc, un rol important avându-l prevenția la copii. Faptul că în prezent există șase instituții care au responsabilități în prevenție și patru ministere care au bugete pentru prevenție, nu ajută deloc activitatea în sine pentru că responsabilitatea fiind împărțită, nu și-o asumă de fapt nimeni în mod obligatoriu. Participanții au subliniat faptul că  programele existente de prevenție nu sunt eficiente și nu ating parametrii propuși, datorită lipsei de implicare atât a factorilor decizionali, cât și a lipsei unei strategii clare de monitorizare, în multe cazuri, a lipsei de responsabilizare a celor implicați, cât și a promovării insuficiente. Exemple care s-ar putea da ar fi Programul național de depistare a cancerului de col care are o rată de răspândire de doar 8%, deși a debutat în 2012, Programul de depistare a hipoacuziei la nou născuți și altele. Participanții au salutat inițiativa unei astfel de legi și au venit cu propuneri concrete sau cu principii de care trebuie să se țină cont în îmbunătățirea stării de sănătate a cetățenilor din România. Și-au manifestat disponibilitatea pentru a contribui atât la îmbunătățirea legii, cât și la elaborarea unui proiect al Normelor metodologice de aplicare a legii.
Legea prevenției în sănătate este în dezbatere publică  până în 01.03.2016 și se află pe pagina Camerei Deputaților la adresa:
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=15446. Îi invităm pe cei care au propuneri concrete legate de această lege, să ni le transmită.
Dezbaterile organizate de parlamentarii P.N.L. vor continua în toată țara și  săptămâna viitoare, urmând ca la finalul acestora să susținem în Parlament  forma rezultată ținând cont de propunerile venite din partea specialiștilor, asociațiilor de pacienți, O.N.G.-urilor și a cetățenilor.
Deputat Lucia Varga și Florica Cherecheș

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:11:33 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...