Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul Clasicii noştri, la Buntești

O nouă filă de poveste

Proiectul Clasicii noştri, la Buntești

O nouă filă de poveste s-a scris la C.D.I. Bunteşti.

O poveste în care personajele îi cinstesc pe cei care şi-au dedicat viaţa celor mulţi şi umili, urmărind să-i călăuzească pe drumul vieţii, încercând să le dezvăluie frumuseţea şi eternitatea naturii, sufletul plăpândei şi efemerei fiinţe, omul. Actorii, micii elevi de gimnaziu, începând cu ,,bobocii" din clasa a V-a de la Şcoala Gimnazială Nr. 3 Stînceşti şi cei de la Şcoala Gimnazială Nr.1 Bunteşti, au citit proză, poezie, piese de teatru, au memorat şi creat versuri, exprimându-şi încântarea şi respectul faţă de cei trei clasici ai literaturii române: Mihai Eminescu, Ioan Slavici şi Ion Luca Caragiale.
În luna ianuarie, elevii celor două şcoli au desfăşurat activităţi individuale şi de grup prin care s-au apropiat mai mult de opera celor trei clasici, au descifrat noi aspecte  ale operei şi ale vieţii neobosite a  celor desprinşi din unda divină. Cu entuziasm, au transpus în culoare, ritm şi joc scenic secvenţe din cele mai frumoase şi cunoscute creaţii ale sărbătoriţilor: Ce te legeni..., La steaua, Luceafărul, Glossa, Scrisoarea III, O, rămâi..., Numai poetul, Doi feţi cu stea în frunte, Zâna Zorilor, Vizită,  D-l Goe... Un grup de eleve de la Stînceşti (Gabor Carla, Pasere Eva, Terebenţiu Paula, Turle Denisa), îndrumate de doamna profesoară Amelia Şerb, au recitat trei creaţii eminesciene în limba franceză. Echipajele şcolilor participante au demonstrat că e important să  cunoaştem şi viaţa celor trei personalităţi marcante ale literaturii române, prin participarea la proba „Viaţa şi opera clasicilor". Astfel, într-o manieră plăcută şi accesibilă, sub îndrumarea profesorilor coordonatori, elevii au avut şansa să descopere alte feţe ale literaturii, să privească dincolo de măşti, să se cunoască mai bine, să construiască punţi spre universul cărţii şi să devină prieteni.
Munca, disciplina şi talentul acestor elevi au transformat totul în bucurie. Pentru a simţi această bucurie vă invităm să citiţi câteva rânduri din creaţiile copiilor şi să urmăriţi câteva scene din spectacolul final, redate cu ajutorul fotografiilor.
 
„Teiul bătrân îşi scutură creanga,
Pluteşte mireasma, văzduhu-i curat,
Stele-argintii străpung bolta întreagă,
Ne picură în suflet cântul uitat.
 
Doina se-aşterne pe covorul de flori,
Surâde, plânge şi revarsă fiori,
Cald ea coboară, îmbrăţişează firea,
Izvorul  tremură şi-i redă strălucirea.
 
Codrul şi izvorul, teiul şi floarea,
Iubirea şi visul, dorul şi marea,
Se reunesc, dansează şi sunt muza
Iar Eminescu îmi este călăuza". (Mădălina - Andreea Popa)
 
„ [...]Caut pădurea de argint
Să-l întâlnesc pe Călin
Şi pe a lui aleasă,
Îl zăresc pe Luceafăr
Şi nemărginirea culeasă". (Florina-Ramona Coraş)
Director, prof. Mirela Corbu; director adjunct, prof. Simona Muţiu; responsabil de proiect, Angelica Ştef; echipa de proiect a reunit cadre didactice din arii curriculare diferite: prof. Şerb Amelia, Buboi Sanda, Pele Ioana, Iştoc Mariana, Bondar Anca și prof. documentarist Fericean Claudia. (A.S.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul Clasicii noştri, la Buntești.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:54 Ora standard a Europei de Est