Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

62 de proiecte care au schimbat fața orașului

Direcția de Proiecte a Primăriei și-a prezentat raportul de activitate

62 de proiecte care au schimbat fața orașului

Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) din cadrul Primăriei Oradea și-a prezentat marți, 9 februarie 2016, raportul de activitate pe anul 2015.

Conferința a fost prilejuită și de închiderea ciclului de finanțare 2007 - 2013, ocazie cu care a fost invitat și dl. Marcel Boloș - secretar de stat în Ministerul Transporturilor, fost director al Direcției de Proiecte din Primăria Oradea și fost director al Agenției de Dezvoltare Nord Vest.
La conferința de presă au participat viceprimarul Mircea Mălan, directorul DMPFI - Marius Moș, dar și toți membrii direcției, implicați în scrierea de proiecte.
,,Cu ocazia încheierii ciclului de finanțare 2007 - 2013, le mulțumesc colegilor Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională din Primăria Oradea, pentru că ei au dus greul acestor proiecte, începând de la conceperea, scrierea cererilor de finanțare, depunerea, iar apoi implementarea proiectelor. Totodată, le mulțumesc tuturor compartimentelor din Primăria Oradea, care s-au implicat pentru bunul mers al lucrurilor. De asemenea, salut prezența d-lui secretar de stat Marcel Boloș, care ne-a sprijinit și ne-a fost alături. Orașul nostru a avut în vedere principiul dezvoltării integrate, iar în această privință au fost atinse toate obiectivele social-economice ale municipiului, începând de la crearea infrastructurii necesare în parcurile industriale, până la modernizarea sistemului sanitar, reabilitarea termică sau dezvoltarea infrastructurii turistice", a spus viceprimarul Mircea Mălan.
Coordonatorul Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională, directorul Marius Moș a spus: ,,Conceptul de management are în spate echipa de management. Ne-am certat, am învățat unii de la alții, ne-am sprijinit,  iar acum, la finalul unor ani de muncă, tragem concluziile, iar rezultatele sunt dintre cele mai pozitive".
În total au fost derulate 62 de proiecte finanțate din fonduri nerambursabile în perioada 2008 - 2015. Valoarea totală a contractelor de finanțare este de 247,6 milioane euro, din care 150,7 milioane euro reprezintă asistența financiară nerambursabilă. În anul 2015 au fost finalizate 21  de proiecte, iar 12 proiecte sunt  în implementare în acest an.
"În timpul derulării acestor proiecte, am reușit să facem anumite economii, care apoi s-au tradus în posibilitatea efectuării unor lucrări suplimentare. Este vorba de cei 1.000.000 de euro la Parcul Industrial, 500.000 de euro la Sinagoga Zion, 200.000 euro la Proiectul Punți Crișene sau cei 700.000 de euro la proiectul privind pista de biciclete", a completat viceprimarul Mircea Mălan.
Marcel Boloș a precizat: ,,Acum, la închiderea ciclului de finanțare, pot să spun că, la vremea respectivă, noi eram inițiatorii portofoliului de proiecte. Atunci, nici noi, nici cei care ne sprijineau nu puteau să prevadă care va fi impactul acestor proiecte. Cartea noastră de vizită privind experiența pe fonduri structurale este extrem de pozitivă și trebuie să păstrăm acest trend.  Pentru următoarea perioadă de finanțare 2014 - 2020 trebuie să ne pregătim cu aceeași tenacitate. Le urez succes foștilor colegi și pentru acest ciclu de finanțare. Fiecare proiect are însemnătatea lui pentru comunitate, dar pentru noi, proiectul reabilitării Cetății Oradea rămâne proiectul de referință, care prin componenta sa culturală va contribui la dezvoltarea turistică a orașului alături de Complexul Nymphaea, pe care îl așteptăm să se deschidă cât mai curând".
Referitor la situarea orașului Oradea după gradul de absorbție la nivel de țară, Marcel Boloș a completat: ,,Institutul de Politici Publice clasează Oradea pe locul II la atragerea de fonduri, însă raportat la numărul de locuitori și la portofoliul de proiecte, cred că Oradea ar merita locul I". (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:23:27 Ora standard a Europei de Est