Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Colaborare româno-suedeză la Săptămâna designului de la Stockholm

Astăzi, sediul ICR Stockholm găzduieşte vernisajul expoziţiei Design nomad

Colaborare româno-suedeză la Săptămâna designului de la Stockholm

Astăzi, luni, 8 februarie 2016, sediul ICR Stockholm găzduieşte vernisajul expoziţiei Design nomad, proiect organizat în cadrul Săptămânii de Design din Suedia.

Este pentru a treia oară când ICR Stockholm ia parte la acest eveniment de renume, prezentând publicului larg şi specialiştilor în domeniu rezultatele unei colaborări de succes între un studio de design din Suedia, Glimpt, şi meşteşugari romi din Transilvania.
Proiectul propune o versiune contemporană a nomadismului ca agent al dialogului intercultural. În practica studioului de design suedez Glimpt, nomadismul e regândit ca instrument de cunoaştere. Călătoria nu este motivată de schimbul de resurse materiale, ci de schimbul de cunoştinţe şi idei. Astfel dialogul devine posibil în afara limbii vorbite, printr-un limbaj comun care are la bază pasiunea pentru meşteşug şi dorinţa de a descoperi povestea procesului de transformare a materialului şi a obiectului. Până acum studioul de design Glimpt, format din Mattias Rask şi Tor Palm, a mai realizat proiecte în colaborare cu meşteşugari din Africa de Sud, Vietnam şi Peru, produsele realizate fiind preluate de cunoscute mărci internaţionale precum Capellini.
Pornind de la tehnici tradiţionale folosite de artizanii romi, studioul Glimpt a dezvoltat împreună cu aceştia o serie de obiecte contemporane de design realizate din aramă, lemn de alun şi răchită. Proiectul de colaborare este iniţiat de Meșteshukar ButiQ (MBQ), o rețea de întreprinderi de economie socială ce îşi propune revalorizarea meşteşugurilor tradiţionale rome, şi a fost prezentat pentru prima dată la Bucureşti în cadrul Săptămânii de Design.
Rezultatele şi povestea acestei colaborări între meşterii Victor Clopotar, Maria Bucşa, Zoltan Bojodi şi studioul de design Glimpt sunt acum prezentate la Institutul Cultural Român de la Stockholm în contextul Săptămânii de Design din capitala suedeză. Expoziţia va fi preluată de către Muzeul din Falkenberg, Suedia, în contectul Zilei Internaţionale a Romilor .
Începând din 2014 ICR Stockholm s-a implicat activ în prezentarea meşteşugului şi creaţiei din România în cadrul Stockholm Design Week, pentru a sublinia funcţia designului în societatea contemporană. Este pentru prima dată când o colaborare româno-suedeză, rezultat al unei iniţiative independente, este prezentată în acest context.
La vernisaj vor fi prezenţi cei doi designeri suedezi, Mattias Rask şi Tor Palm, Andrei Georgescu, iniţiatorul proiectului din partea Mesteshukar ButiQ, şi Helena Hertov, curator de design la Muzeul din Falkenberg.
Expoziţia va putea fi vizitată la sediul ICR Stockholm în perioada 9 februarie - 4 martie.
Ioana Leca,
coordonator de proiect la ICR Stockholm

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:42:14 Ora standard a Europei de Est