Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Un an atipic, un an al provocărilor și al superlativelor”

Raportul de activitate al Direcției Economice pe anul 2015

,,Un an atipic, un an al provocărilor și al superlativelor”

Viceprimarul Huszar Istvan împreună cu directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, Nadia Haș și cu directorul adjunct, Sorin Iacob, au susținut joi, 28 ianuarie 2016, o conferință de presă în care a fost prezentat raportul de activitate al Direcției Economice pe anul 2015.

Directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, Nadia Haș, a prezentat anul 2015 ca "un an atipic, un an al provocărilor și al superlativelor, atât din punct de vedere al absorbției de fonduri U.E, cât și în ceea ce privește realizarea bugetului de investiții, care a fost de 6 ori mai mare faţă de cel din anul 2013, dar și din punct de vedere al contractării de credite sau al recuperării creanțelor".
În prezentarea făcută de aceasta, au fost detaliate mai multe capitole ce țin de activitatea Direcției Economice: sinteza execuției bugetare, veniturile bugetului local, cheltuielile operaționale ale bugetul local, bugetul de investiții al municipiului, sursele de finanțare ale investițiilor publice, structura investițiilor publice, datoria publică a municipiului Oradea, gradul de îndatorare al municipiului, administrarea creanțelor fiscale, situația proprietăților generatoare de impozite locale, situația încasării creanțelor fiscale, situația bonificațiilor acordate, numărul restanțierilor la plata impozitelor, rezultatele acțiunii de executare silită, facilități fiscale acordate investitorilor, schema locală de atragere a investițiilor.
Pentru a îmbunătăți relația cu cetățenii, Direcția Economică din Primăria Oradea a luat mai multe măsuri, precum: modificarea programului de lucru cu publicul în sensul prelungirii acestuia (luni - joi 7.30 - 18.00, vineri 7.30 - 16.00), instalarea de mijloace de comunicare (plasme cu informații de actualitate) în centrul de relații cu publicul și zonele publice din cadrul instituției, aplicaţia pentru plata impozitelor și taxelor locale de pe dispozitivele mobile - Mobile pay, sistem de notificare prin sms a contribuabililor legat de ridicarea de acte emise (avize, acorduri). Pe lângă acestea, s-au mai realizat: implementarea în piramidă a unui punct de încasare de tip Pay Point pentru plata facturilor de utilități publice (apă, energie termică, gaze naturale, energie electrică), aplicația pentru transmiterea de sesizări către primărie direct de pe dispozitivele mobile - Oradea City Report, scanarea documentelor de impunere fiscală (arhivare electronică) prin achiziționarea unor echipamentele de scanare.
Directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, Nadia Haș, a mai precizat în finalul conferinței de presă: ,,Proiectele Direcției Economice pentru anul 2016 sunt adecvate provocărilor care ne așteaptă în acest an, provocări legate de implementarea sistemului de impozitare stabilit de noul Cod Fiscal. De asemenea, avem preconizată o activitate foarte intensă de completare a bazei de date cu informațiile, care în acest moment lipsesc, pentru stabilirea impozitelor pe anul 2016. Primul obiectiv este, însă, să asigurăm managementul financiar adecvat pentru proiectele pe care autoritatea locală și le propune".
(B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:50:59 Ora standard a Europei de Est