Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Modalităţi de valorizare a jocului scenic

Joi și vineri, la C.S.E.I. Nr. 1 - parteneriatul strategic între şcoli „Valuing play”

Modalităţi de valorizare a jocului scenic

Joi și vineri (28-29 ianuarie 2016), la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 din Oradea s-a desfășurat prima întâlnire transnațională din cadrul parteneriatului strategic între şcoli „Valuing play" (,,Valorizarea jocului scenic").

La reuniunea de la Oradea au participat directorii și coordonatorii de proiect ai instituțiilor partenere: SIA ,,Skolmeistars" privata pirmsskolas izglitibas iestade ,,Mazins ka jura", Riga, Latvia - instituția coordonatoare, Arita Lauka - director, Aija Ozola - coordonator, JUDG Detska Radost, Skopje, Macedonia, Ljiljana Krstevska - director, Biljana Loteska - coordonator, Secondo Istituto Comprensivom, Cassino, Italy, prof. Marisa Coia și Valentina Coletti, iar de la gazde (Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea): Carmen Ilisie - director, Elena Erdeli - director adjunct, Teodora Pantazi - coordonator, împreună cu toată echipa de proiect.
Programul celor două zile a fost foarte bogat și dens, cuprinzând: prezentări ale instituțiilor și experienței anterioare în domeniul proiectului, metode de lucru în cadrul unor workshopuri creative, participare la activități de dramă și dramă-terapie (teatru, teatru de umbre, teatru experiențial), o vizită la o grădiniță (dat fiind faptul că C.S.E.I. Nr. 1 Oradea este singura școală, celelalte fiind grădinițe) și bineînțeles, discuții și concluzii.
Vineri, deschiderea oficială și lansarea parteneriatului
La festivitatea de lansare a parteneriatului, alături de partenerii internaţionali (6 profesori, coordonatori de proiect  și directori din cele 3 instituții partenere din Letonia, Italia și Macedonia), au participat reprezentanți ai comunității locale (din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor, C.C.D-ului. Bihor, Consiliului Județean,  Universității Oradea, Bibliotecii Județene ,,Gheorghe Șincai", Teatrului de Stat ,,Regina Maria", Uniunii Femeilor Bihor, Asociației SOS Autismul, Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, a unor școli speciale și grădinițe din Oradea și județ: CSEI ,,Cristal", CSEI ,,Orizont", Liceul Tehnologic ,,Ioan Bococi", Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga", Grădinița Nr. 34 și Grădinița Nr. 52.  
Cuvânul de salut a fost adresat de directorul instituției, doamna prof. Carmen Ilisie, după care mica scenă a școlii a devenit marea scenă a proiectului, unde a avut  loc prezentarea unor momente de dramă: teatru de umbre ,,Iarna pe uliţă" (prof. Ramona Bondar, Rodica Haș, Camelia Poszet) şi o piesă de teatru educativ ,,Cocoşelul neascultător" (prof. Anca Tirla, Paula Bodea, Monica Dănuța); doamna Aija Ozola, coordonatorul internațional al parteneriatului (de la grădinița particulară ,,Small as an ocean" din Riga, Letonia) şi Teodora Pantazi, profesor psihopedagog la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, coordonator de proiect și moderatorul întâlnirii, au prezentat, în sinteză, parteneriatul și scopul acestuia și faptul că onor Comisia Europeană a agreat idee şi a decis finanţarea parteneriatului în cadrul Programului Erasmus+, KA1 în perioada 2015-2017, prin intermediul ANPCDEFP.
Doamna Aija Ozola, din Letonia, i-a invitat pe toți să se joace
Coordonatorul internațional al parteneriatului nu s-a sfiit să-i invite pe toți participații la un joc, dacă tot este vorba despre valorizarea jocului scenic. În cuvântul lor, distinșii invitați au apreciat ideea proiectului, deschiderea și colaborarea internațională, beneficiile proiectelor europene pentru profesori și elevi, dar și pentru școală și întreaga comunitate; implicarea, seriozitatea și profesionalismul școlii gazde, model în comunitatea profesională, deținătoare a numeroase titluri de ,,Școală europeană"; în acest sens au luat cuvântul: d-na inspector școlar Daniela (Duma) Sopota (care a vorbit și în numele celorlalți doi inspectori școlari prezenți, Elena Chivari Moțoc și Florin Negruțiu), d-na prof. Carmen Bodiu, directorul C.C.D. Bihor, d-na Elena Sferlea, consilier al C.J. Bihor, d-na Miorița Săteanu, președinte onorific al U.F. Bihor și d-na prof. Rodica Lezeu, director la C.S.E.I. ,,Cristal".
Comentariile şi feedback din partea partenerilor internaţionali şi invitaţilor speciali au fost ultimele puncte de pe agenda reuniunii.
Să mai spunem că invitații și partenerii au mai avut ocazia să vizioneze impresionanta expoziție de materiale realizate de parteneri în domeniul dramei, dar nu numai, pentru că ,,Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea are a lungă și frumoasă experiență în domeniul proiectelor europene, de unde și cele patru titluri de Școală europeană câștigate", după cum avea să sublinieze directorul instituției, doamna profesor Carmen Ilisie.
Teodora Pantazi & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (43 de poze), accesați Galeria foto: Modalităţi de valorizare a jocului scenic.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:34:38 Ora standard a Europei de Est