Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pe podium au urcat gimnaziștii din Brașov, București și Dolj, precum și liceenii din Cluj, Bihor și Neamț

Concursul național „Memoria Holocaustului”, ediția a II-a, la final

Pe podium au urcat gimnaziștii din Brașov, București și Dolj, precum și liceenii din Cluj, Bihor și Neamț

Sala festivă a Colegiului Național “Mihai Eminescu” din Oradea a găzduit, astăzi (joi, 31 iulie 2008), festivitatea de premiere a celei de-a II-a ediții a concursului național “Memoria Holocaustului”, competiție la care au participat 29 de echipaje de gimnaziști și 35 de echipaje de liceeni, în total 128 de concurenți, câte doi în fiecare echipaj.

“După o prestație deosebită”, așa după cum a apreciat generalul Inspectoratului Școlar al județului Bihor, profesor Ioan Șereș, în deschiderea festivității, premii pe măsură. Pe lângă premiile substanțiale în bani acordate de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului (320 de lei - premiul I, 215 – premiul II și 160 – premiul III), mențiuni și premii speciale (diplome și cărți), au mai acordat premii (în cărți și albume) reprezentanți ai Inspectoratului Școlar al județului Bihor, Muzeului Holocaustului din Șimleul Silvaniei, județul Sălaj (gazda primei ediții a concursului), Comunității evreiești din Oradea, Muzeului Þării Crișurilor Oradea și Facultății de Istorie a Universității din Oradea (prodecanul Sorin Șipoș a înmânat și un plic cu bani). Mențiuni și premii speciale au ajuns să primească aproape toate echipajele, pe podiumul de premiere au urcat însă doar șase echipaje, reprezentând cinci județe (Brașov, Dolj, Cluj, Bihor și Neamț) și municipiul București.
La gimnaziu, locul I a fost adjudecat de reprezentanții județului Brașov, Iulia Buzdugan și Cosmin Tache, de la Școala cu clasele I-VIII din orașul Ghimbav. Pe locul al doilea s-au situat bucureștenii de la Școala cu clasele I-VIII nr. 70, Mădălina Bârhoată și Bianca Dumitru, iar pe locul al treilea s-au clasat reprezentanții județului Dolj, Gabriel Goga și David Staicu, de la Grupul Școlar “Ilie Murgulescu”, din Craiova.
La liceu, configurația clasamentului arată astfel: în frunte s-au situat clujenii de la Colegiul Național “Emil Racoviță”, Diana-Florina Haliță și Flavian Cătălin Pah. Pe treapta a doua îi găsim pe reprezentanții titratului Colegiu Național “Emanuil Gojdu”, din Oradea, județul Bihor, Vlad Muscă și Paula Pîrcălab. Treapta a treia este ocupată de Ionela Samoilă și Delia Dârlea, de la Colegiul Național “Roman Vodă”, din orașul Roman, județul Neamț.
Inspectoratul Școlar al județului Bihor, în calitate de organizator local principal al celei de-a doua ediții a concursului național “Memoria Holocaustului”,  a acordat diplome colaboratorilor și partenerilor și a adresat mulțumiri sponsorilor. Pentru reușita concursului, au primit felicitări din partea generalului Ioan Șereș inspectorii de specialitate Florin Negruțiu și Elisaveta Roșu, omniprezenți și devotați cauzei. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pe podium au urcat gimnaziștii din Brașov, București și Dolj, precum și liceenii din Cluj, Bihor și Neamț.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:08 Ora standard a Europei de Est