Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul ,,Didact”, la Grădinița Nr. 30 Oradea

Proiect POSDRU lansat de Universitatea Oradea

Proiectul ,,Didact”, la Grădinița Nr. 30 Oradea

,,Didact - practica pentru tranziția de la educație la viața activă în domeniul Științelor educației" este numele complet al proiectului POSDRU lansat de Universitatea Oradea, Facultatea de Științe Socio Umane în parteneriat cu I.S.J. Bihor și implementat în municipiul Oradea timp de șase luni în perioada iulie - decembrie 2015.

Proiectul și-a propus să organizeze, să deruleze și să monitorizeze un stagiu de practică de 84 de ore a unui număr de 180 de sudenți din anul III, specializările Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar și Psihopedagogie specială, în treisprezece unități școlare și preșcolare din oraș.
Grădinița noastră a intrat în proiect cu două grupe de copii, grupa mică A, educatoare Ruja Lenuța  și grupa mare B, cu educatoarele Dume Gabriela și Negrău Lucia, fiecare grupă având repartizat pentru practica pedagogică un număr de șase studenți. Instructorul de practică a fost d-na Popa Carmen, conf. univ. dr. la Departamentul de Știinte ale Educației Facultatea de Știinte Socio-Umane, Universitatea din Oradea.
Prima etapă a proiectului a început imediat după deschiderea anului școlar, când am primit studenţii grupului ţintă în practica pedagogică de birou. Studenţii au asistat în fiecare zi de practică la modul de organizare a activităţii la clasă, la modul de întocmire şi completare a documentelor livrabile, a documentelor oficiale din portofoliul educatoarei. Tot în această etapă de debut a proiectului, am oferit de asemenea informații despre nivelul și specificul grupelor de preșcolari, despre cunoașterea copiilor și abordarea lor diferențiată în actul didactic. Pentru primele activități predate de studente, în ultima săptămână din luna octombrie, am dat indicații metodice, am sugerat posibile teme și am orientat propunătoarele spre strategii, metode noi interactive care să conducă spre o învățare eficientă, activă.
Lunile  noiembrie și decembrie  au  însemnat pentru proiectul ,,Didact" derulat la grădinița noastră o perioadă  plină în activități de pregătire metodică, consiliere pedagogică, proiectare curriculară și desfășurare de activități instructiv-educative din planificarea aferentă acestui interval. Am acordat asistență pedagogică studentelor care și-au ales săptămânal tema pentru activitățile pe care le-au susținut începând cu IDD, ALA1, ADE și ALA2, am corectat de fiecare dată proiectele (acolo unde a fost cazul ) am oferit modele de proiectare, sugestii și precizări legate de metodologia de desfășurare a activității respective.
Astfel, studenții participanți la proiect au parcurs împreună cu noi, tutorii o pregătire intensă pentru profesia de educatoare prin elaborarea de proiecte și desfășurarea de activități model, asistență la activitățile celorlalți colegi și întocmirea portofoliului de practică cu documentele solicitate. Un mare câștig la finalul acestei experiențe îl reprezintă relațiile afective care s-au stabilit între copii și practicante, atmosfera plăcută din ziua de practică, bucuria copiilor de a desfășura activități conduse de studentele participante la proiect.
În concluzie aș dori să precizez faptul că experiența oferită de proiectul ,,Didact" a fost una benefică pentru toate categoriile de participanți: instructori, tutori, studenți, preșcolari prilejuind interacțiuni profesionale deosebite, acumulări de informații, idei creative care s-au concretizat în mod fericit în influențe educaționale de calitate pentru micii noștri educabili. Mai spunem că noi tutorii am avut o nouă oportunitate de a oferi din experiența profesională bogată și de a face pledoarie pentru minunata noastră profesie.
Lucia Negrău
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul ,,Didact”, la Grădinița Nr. 30 Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:50:26 Ora standard a Europei de Est