Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Orădenii s-au prins în Hora Unirii, în Parcul 1 Decembrie

Duminică, 24 ianuarie

Orădenii s-au prins în Hora Unirii, în Parcul 1 Decembrie

Tonul la horă l-au dat inspectorii școlari, celelalte cadre didactice și elevii prezenți, care au jucat Hora Unirii pe muzica asigurată de corul Ariston al Liceului de Arte.

Garnizoana Oradea, cu sprijinul Instituției Prefectului județului Bihor, al Consiliului Județean Bihor, al Primăriei Municipiului Oradea și al structurilor de apărare, ordine publică și siguranță națională (din Garnizoana Oradea) a organizat astăzi (duminică, 24 ianuarie 2016) o ceremonie militară și religioasă sărbătorind astfel împlinirea a 157 de ani de la Unirea Principatelor Române.
Despre actul istoric de la 1859 au vorbit istoricul Gabriel Florin Moisa și prefectul Claudiu Adrian Pop.
Istoricul Gabriel Moisa a privit Unirea cea Mică, de la 24 ianuarie 1859 în contextul european al vremii de la mijlocul secolului al XIX-lea, cu evenimente asemănătoare și în spațiul italian și cel german, subliniind faptul că noi am beneficiat de o generație de lideri de excepție, lideri care au pus interesul național deasupra intereselor personale; o generație care a creat și modernizat România prin unirea celor două principate, Moldova și Țara Românească.
,,Cinste și onor înaintașilor noștri!"
Și domnul prefect Claudiu Adrian Pop a subliniat importanța Unirii Moldovei cu Țara Românească, la 24 ianuarie 1859, care ,,reprezintă actul politic care stă la baza României moderne (...) Reformele din timpul domnitorului Alexandru Ioan Cuza au dus la crearea și dezvoltarea instituțiilor statale, la modernizarea statului român pe temelii trainice puse prin unirea celor două principate. Analizând evenimentele din acei ani putem spune că sub domnia lui Alexandru Ioan Cuza s-a născut România modernă". Exprimându-și speranța și convingerea că noi, cei de astăzi, suntem conștienți de apartenența noastră națională și că avem în spate o istorie care ne definește și ne oferă unicitate, dl prefect și-a încheiat alocuțiunea exclamând: ,,Cinste și onor înaintașilor noștri!"
După depunerea de coroane și jerbe de flori, am avut parte de un moment artistic susținut de membrii corului Gen. Traian Moșoiu și ai corului Ariston al Liceului de Arte, artiștii orădeni asigurând și muzica pe care s-a jucat Hora Unirii în jurul Statuii Ostașului Român.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (102 poze), accesați Galeria foto: Orădenii s-au prins în Hora Unirii, în Parcul 1 Decembrie.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:01 Ora standard a Europei de Est