Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cea de-a X-a ediție a Zilei Voluntarului Caritas

Joi, la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”

Cea de-a X-a ediție a Zilei Voluntarului Caritas

Sala festivă a Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu" din Oradea a găzduit joi, 21 ianuarie 2016, cea de-a X-a ediție a Zilei Voluntarului Caritas, în cadrul căreia au fost premiaţi voluntarii Asociaţiei Caritas Eparhial Oradea, activi în anul 2015.

Gazda evenimentului a fost Ioana Mădălina Ștefănică. Deschiderea serii a fost oferită de Lavinia Dragoș, directorul Resonnance România, prin recitalul susținut la pian, din opera lui Frederic Chopin - Balada întâi.
La eveniment au participat, alături de voluntari şi invitaţii lor, PSS Virgil Bercea, episcopul greco-catolic de Oradea, pr. Olimpiu Todorean, vicar general, Florica Cherecheș, deputat, și Ioana Florea, director adjunct ASCO.
Toți invitații au felicitat voluntarii pentru munca depusă în folosul aproapelui, iar doamna Cherecheş Florica a subliniat în discurs importanţa organizaţiilor neguvernamentale pentru comunităţile locale: De ani de zile ați creat precedentul de a sărbători voluntarii. Pentru că sunt fost director al unui ONG și înțeleg valoarea inestimabilă a ONG-urilor pentru comunitățile locale, sunt susținător al acestora, cred în ele. Este a X-a ediție și am venit să fiu alături și să vă felicit pentru că sunteți o organizație de 10 și pentru că aveți niște voluntari de 10 cu steluță.
Prin această premiere am urmărit recunoaşterea publică a meritelor celor mai activi voluntari. În anul 2015 din cei 250 de voluntari aflaţi în baza noastră de date, 165 au fost voluntari activi, totalizând un număr de 3.273 de ore prestate în serviciul aproapelui. Au fost acordate 10 premii pentru implicarea în activităţi şi programe, şi premiul ,,Voluntarul anului 2015" după cum urmează:
Premiul Cantina Socială
Cantina Socială este un serviciu prin care Asociaţia Caritas Eparhial oferă o masă caldă zilnic la 60 de persoane aflate în nevoie, 50 de beneficiari adulţi, persoane fără adăpost şi celor 10 copii din cadrul Centrului de Zi. În cadrul serviciului se desfăşoară două activităţi complementare, prima se realizează în bucătăria unde se pregăteşte hrana pentru persoanele asistate, fiind precedată de servirea hranei beneficiarilor. Aceste activităţi nu ar fi fezabile fără aportul voluntarilor. Voluntarul este implicat în realizarea efectivă a întregii activităţi alături de bucătarul cantinei sociale (pregătirea hranei, servirea hranei, spălarea veselei, curăţarea sălii de mese).
Ne bucurăm pentru că fiecare aţi ales ceea ce vibrează în sufletul dumneavoastră, v-aţi implicat cu tot sufletul şi aţi crezut în ceea ce faceţi, deoarece nu aţi crezut în zadar!
Premiul s-a acordat voluntarei Adina Popa.
Premiul Vacanță dedicată voluntariatului
Tinerii sunt o resursă importantă pentru comunitate. A te înscrie într-un voluntariat nu înseamnă a face muncă degeaba, ci a face primii paşi spre construirea unei cariere. Şi asta pentru că tot mai multe companii/organizaţii/firme, pun mare preţ pe activităţile extracurriculare. Să alegi să militezi pentru o cauză în care crezi şi să fii în măsură să-ţi asumi consecinţele acestei acţiuni, fără să primeşti în schimb nici o recompensă materială, ci doar satisfacţia că ţi-ai atins un scop şi că ai salvat o idee este o dovadă de maturizare a individului. Zeci de liceeni/adolescenţi din Oradea şi-au petrecut vara anului 2015, ajutând ca activitatea din cadrul Centrului Social Maria Rosa să funcţioneze.
Premiul s-a acordat voluntarilor: Ioana Miruna Cazacioc, Andrei Onici și Tudor Jurjac.
Premiul COLECTA DE PAȘTI
Ca şi anii precedenţi, voluntarii ne-au sprijinit la colecta de Paşti care s-a desfăşurat în trei biserici din Oradea: Mănăstirea Maica Domnului, Biserica Sfântul Nicolae şi Biserica Sfânta Treime, și în 2 magazine: Carrefour Era și Selgros. Au participat 94 de voluntari, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 71 de ani, realizând un total de 637 de ore de muncă.
Premiul s-a acordat voluntarei Andreea Munteanu.
Premiul COLECTA DE CRĂCIUN
În perioada Crăciunului, într-unul din marile centre comerciale din oraş, s-a făcut o colectă de alimente neperisabile, pentru familiile sărace din comunitate. Voluntarii s-au implicat activ atât în distribuirea materialelor publicitare, colectarea alimentelor cât şi încasarea banilor de la donatori. În acţiunea de colectare am fost ajutaţi de 65 de voluntari care au însumat 378 de ore de voluntariat.
Premiul s-a acordat voluntarei Cornelia Vesea.
Premiul COPACUL DORINȚELOR
Copacul Dorințelor este o campanie caritabilă inedită pentru a susține cele două centre de zi pentru copii. Dorinţele sunt, de fapt, obiecte necesare pentru ca beneficiarii să îşi poată desfăşura în continuare activitatea la Centrul Caritas: de la carioci sau caiete până la jocuri lego, puzzle-uri sau cărţi cu poveşti.
Premiul s-a acordat voluntarului Andrei Horgoș.
Premiul CENTRUL DE ZI GABRIELE
Se acordă voluntarilor care s-au implicat cel mai mult în activități de educație și recreere - socializare cu copiii de la centrele de zi.
Premiul s-a acordat voluntarilor: Maria Gligor, Adriana Popa, Lorena Pop, David Mihai Petrica, Irina Pop, Adina Dume, Florica Dalia Balmuș, Diana Cîrți, Melissa Marec, Kinga Vad, Mihaela Corb, Remus Roibu, Florica Malița.
Premiul pentru DISPONIBILITATE
Se acordă voluntarului care răspunde cu promptitudine solicitărilor asociaţiei.
Premiul s-a acordat voluntarului Radu Cefan.
Premiul CEL MAI ACTIV VOLUNTAR
Acordat an de an, premiul pentru cel mai activ voluntar se acordă pentru numărul de ore prestate şi numărul activităţilor în care s-a implicat.
Premiul s-a acordat voluntarei Daniela Pâncotan.
Premiul VOLUNTAR DE ZECE
Deoarece în acest an am sărbătorit 10 ani de voluntariat, 10 ani în care am recunoscut meritele celor fără de care activitatea Asociației Caritas Eparhial Oradea nu ar fi posibilă, am înmânat un premiu deosebit unui voluntar special. Există în baza de date a asociației multe persoane care s-au înscris, au făcut voluntariat câteva zile sau câteva luni şi apoi, pentru că aşa e în viaţă, şi-au încheiat colaborarea cu asociaţia noastră. Există însă şi persoane care s-au înscris ca şi voluntari, s-au implicat an de an, uneori nominalizaţi pentru premiere, alteori au şi luat premii, care au rămas alături de noi şi au crescut, să spunem aşa, odată cu organizaţia. S-a acordat voluntarului care, din anul 2006 şi până în prezent, a efectuat sute de ore de voluntariat, în diferite proiecte, programe sau servicii.
Premiul s-a acordat voluntarului Constantin Liviu Demeter.
Premiul special pentru PROMOVAREA VOLUNTARIATULUI
Premiul se acordă pentru sprijinul acordat asociației noastre în promovarea voluntariatului în rândul tinerilor.
Premiul s-a acordat doamnei Alice Scarlat.
Premiul VOLUNTARUL ANULUI
Pentru Asociaţia Caritas Eparhial Oradea, toţi voluntarii sunt valoroşi, fiecare își are locul lui în asociaţie. ,,Voluntarul anului" este un premiu care se acordă în fiecare an unui voluntar pentru: timpul, disponibilitatea, diversitatea activităţilor, numărul de ore prestate şi calitatea serviciilor oferite.
Premiul Voluntarul anului 2015 s-a acordat voluntarei Ioana Miruna Cazacioc.
Evenimentul a fost presărat cu momente artistice susţinute de Iosif Balazsi, Denis Lungu, Raul Kallai, Gabriela Kallai, Maria Gligor, Lidia Bogdan şi Melaz.
Mulţumim Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu", părintelui director Alexandru Dragoş, pentru că ne-a găzduit evenimentul şi în această seară.
Felicitări tuturor voluntarilor şi deosebite mulţumiri pentru tot ceea ce au făcut pentru beneficiarii Asociaţiei Caritas Eparhial Oradea şi pentru asociaţie în 2015.
Pr. Vasile Șoptea,
preşedinte
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cea de-a X-a ediție a Zilei Voluntarului Caritas.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:24 Ora standard a Europei de Est