Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rectorul Constantin Bungău a semnat un acord de colaborare cu Asociaţia Balcanică de Mediu din Grecia

Un nou parteneriat internaţional la Universitatea din Oradea

Rectorul Constantin Bungău a semnat un acord de colaborare cu Asociaţia Balcanică de Mediu din Grecia

Joi, 21 ianuarie 2016, Universitatea din Oradea reprezentată prin rectorul, prof. univ. dr. Constantin Bungău, a semnat un acord de colaborare cu Asociaţia Balcanică de Mediu (Balkan Environmental Association - B.EN.A.) reprezentată prin prof. dr. Fokion Vosniakos în calitate de preşedinte și totodată președinte al Comitetului pentru Mediu din cadrul Institutului Tehnologic și de Educație „Alexander" din Salonic, Grecia.

Vizita profesorului Vosniakos la Universitatea din Oradea reprezintă o deschidere importantă în vederea conștientizării problemelor ecologice din zonă, facilitând schimburile de date ştiinţifice şi cooperarea regională între instituţii, stabilirea unor politici şi strategii în domeniul protecţiei și managementului mediului, precum și includerea în proiecte de cercetare comune. În acest sens, reprezentantul Asociaţiei Balcanice de Mediu (B.EN.A) a avut întâlniri cu membrii Consiliului pentru Studiile Universitare de Doctorat (CSUD) şi cu specialişti din cadrul facultăţilor.
Totodată cele două instituţii vor realiza în comun o conferinţă ştiinţifică în anul 2017, intitulată „Health Risk and Environmental Management" la Oradea.
Asociația Balcanică de Mediu (Balkan Environmental Association - B.EN.A.) este o organizație științifică internațională neguvernamentală, înființată în 1998 în cadrul Institutului pentru Tehnologie și Educație „Alexander" din Salonic (Grecia), fiind recunoscută de autoritățile din Grecia, organismele acreditate din Uniunea Europeană și Ministerul Afacerilor Externe al Greciei. Asociația reunește oameni de știință, cadre universitare, experți, specialiști cu preocupări în domeniul managementului de mediu, dar și institutii de profil, şi are în prezent mai bine de 4.000 de membri activi din peste 15 ţări balcanice, alte ţări din Europa şi cele care au ieşire la Marea Neagră. A organizat peste 90 de conferințe, simpozioane științifice, workshop-uri, mese rotunde etc. Comunicările prezentate în cadrul conferințelor sunt publicate în propriul jurnal științific intitulat ,,Journal of Environmental Protection and Ecology" JEPE, cotat ISI.
De asemenea, B.ENA. coordonează activităţile de promovare şi diseminare desfăşurate în cadrul unor proiecte internationale sub programele: Program Cadru 7 al UE, Horizont 2020, Programul Joint Operational Programme ,,BLACK SEA BASIN 2007-2013" etc.
B.EN.A. a derulat în zona balcanică (România, Bulgaria, Serbia și Croația) Programul de proiecte și burse în domeniul protecției mediului, până în prezent fiind finanțate 147 de proiecte și peste 260 de burse de cercetare pentru tineri cercetători. Programul se adresează cercetătorilor,/specialiștilor din institute de cercetare, proiectare/dezvoltare, universități, din firme de stat și private care desfășoară activități de cercetare în domeniul prevenirii și combaterii poluării și au posibilități sau acces la dotarea necesară realizării cercetărilor de mediu, care au un semnificativ caracter experimental.
Amalia Bicazan,
referent Comunicare

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:12 Ora standard a Europei de Est