Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Triplă lansare de carte la Biblioteca Judeţeană

Miercuri, 27 ianuarie, ora 13.00

Triplă lansare de carte la Biblioteca Judeţeană

Mihaela Dindelegan îşi lansează miercuri, 27 ianuarie 2016, la Biblioteca Județeană, trei noi volume cuprinzând glose, rondeluri, elegii, sonete, pasteluri, poezii, acrostihuri cu tâlc şi versuri cu formă populară

În deschiderea volumului „Glose. Rondeluri. Elegii. Sonete...", Alexandrina Chelu, poet şi muzician, precizează:
„Poeta Mihaela Maria Dindelegan uimeşte din nou cu un volum complex ce reuneşte cele mai importante forme fixe de poezie, între care: glosa, rondelul, sonetul, pastelul etc., dovadă că are în sine un spirit viu şi extrem de perseverent în creaţia literară. Dincolo de beţia versurilor, riscând să te pierzi în metafore şi în iubirea sa fără margini, Mihaela Maria Dindelegan ne oferă lecţii subtile de viaţă, pătrunzând sufletul cititorului, prin armonie şi morală: „Dar nu uita că nu trăieşti/ De-a pururi pe acest pământ,/ Iar lumea,-atunci când nu mai eşti,/ Tu n-o înşeli cu un cuvânt". Talentul urmat de constanţă şi datorie duce la o creaţie artistică de valoare, iar Mihaela Maria Dindelegan a demonstrat cu fiecare volum un progres de neegalat, de nemăsurat.
E de ajuns să citeşti cărţile în ordine cronologică, încât să te simţi chiar umilit de modul în care poeta, într-un timp extrem de scurt, ne-a convins ce înseamnă să fii vertical şi încrezător în propriile forţe, depăşindu-se chiar pe sine însăşi: „Nu-s aştri în cer care mor/ Şi nu sunt în stele dureri,/ Cum nu sunt picioare ce dor/ În cei ce nu merg nicăieri".
Uneori privim cu neîncredere câte un poet, pentru că nu ne putem da seama, adesea, de valoarea sa. În zilele noastre, când poezia nu mai are măsură şi este scrisă într-o abundenţă care nu-ţi mai permite fizic să discerni valoarea de non-valoare, rămâne să priveşti măcar persistenţa cu care îşi îndeplineşte poetul menirea faţă de creaţie. În acel moment, poţi spune: „Da, e valoare, mă simt chiar ruşinat că nu am avut încredere de la început".
Poezia înseamnă nu doar talent aşternut pe hârtie, gânduri risipite în versuri, suferinţe sau frustrări refugiate în pagini sau iubiri neştiute de nimeni... Poezia este şi exerciţiu, muncă, sudoare, perpetuă căutare. Goethe spunea: „Să cauţi forme noi e-o datorie...". Înainte ca un poet să scrie, el trebuie să citească, să-şi formeze caracterul, principiile, sferele de gândire, să-şi trăiască intens şi scurta experienţă, dacă e foarte tânăr... Experimentează şi versul liber, spunând extrem de mlădios, despre „înghiţirea" ca moarte: „De-acolo, un urlet de fiară rănită se-nalţă, căci simte-nghiţirea de viaţă în moarte", sau „răsucindu-se unul spre altul, se vor înghiţi între ei în marea de-ntuneric ce-i stăpâneşte".
Un laitmotiv al cărţilor Mihaelei Dindelegan este „adorarea" ca formă de descriere în modul cel mai profund a sentimentului Iubirii, iar în acest volum, în special, apare spre final această comunicare „faţă către faţă", vers după vers, între poetă şi Dumnezeu. Mai mult decât o rugăciune, această comunicare îi aduce alinare şi un sentiment de siguranţă şi de apartenenţă poetei: „Mireasma Ta mă înfioară/ Şi nasc în mine vii versete,/ Ca păsările care zboară/ Şi se înalţă-n piruete".
Pastelurile încântă auzul şi ne înfăţişează o lume în care şi tigrii şi mieii pot vieţui liniştiţi, fără vreo teamă de moarte: „Se-ntind spre soare, fericite,/ Feline, tigri lângă miei,/ Căci toate sunt acum vrăjite/ Şi nu mai luptă între ei" sau „Iar şoriceii, chiţăind,/ Fac tumbe mari de fericire/ Când văd pisici că se întind/ Să-i ia-n spinare cu iubire". Dincolo de descrierea amănunţită a naturii şi a lumii animalelor, sunt aduse din nou în atenţie morala şi buna înţelegere. Binele este prezent în fiecare vibraţie a versurilor, iar Răul este nimicit prin fiecare formă de revoltă adusă împotriva lui.
Mihaela Maria Dindelegan este un model, în excelenţă, de urmat, căci dincolo de această muncă perseverentă în slujba versului, ne demonstrează şi o putere incredibilă în faţa unei vieţi nedrepte, în faţa unor oameni intoleranţi, în faţa unei ere în care răutatea a născut cele mai parşive forme de existenţă". (Alexandrina Chelu)
Volumul „Glose. Rondeluri. Elegii. Sonete...", despre care am citat, va fi lansat alături de celelalte două volume noi ale autoarei: „Acrostihuri cu tâlc" (acrostihurile sunt poezii în care literele iniţiale ale versurilor, citite pe verticală, alcătuiesc o frază sau un slogan) şi „La cumpăna dintre vremi", în cadrul unui eveniment care va avea loc miercuri, 27 ianuarie, de la ora 13.00, în Amfiteatrul Bibliotecii Judeţene „Gheorghe Şincai". Vor prezenta prof. Ligia Mirişan, director al Bibliotecii Judeţene, Alexandrina Chelu, poet şi muzician, poetul Noru Silvan şi preşedinta de onoare a Uniunii Femeilor Bihor, Mioriţa Săteanu.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:10 Ora standard a Europei de Est