Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Ziua de 24 ianuarie 1859 este primul test reușit al democrației românești”

Radu Românașu:

,,Ziua de 24 ianuarie 1859 este primul test reușit al democrației românești”

Joi, 21 ianuarie 2016, am participat la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" la o activitate închinată Unirii Principatelor Române, la care doamna director, prof. dr. Viorica Popa, l-a invitat pe îndrăgitul istoric, prieten al copiilor, Radu Românașu.

L-am ascultat cu atenție și am urmărit reacția auditoriului. Lectorul universitar dr. Radu Românașu este profesorul dăruit care știe să-și adapteze discursul și mesajul condițiilor și audienței. Ne-a încântat și atunci când le-a vorbit brâncușienilor, pe vremea distinsului director Mihai Crețu, ne-a copleșit atunci când li s-a adresat elevilor participanți la concursul tradițional de istorie inițiat, organizat și condus de doamna prof. dr. Cristina Marian la sala festivă a Colegiului Național ,,Mihai Eminescu", l-am redescoperit din însemnările d-nei profesor de istorie Diana Crăciun de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Balc, iar ieri, i-a cucerit pe copiii și profesorii adunați în sala festivă a Școlii ,,Dimitrie Cantemir".
Distinsul istoric le-a vorbit celor prezenți cu sufletul din suflet, așa cum avea să remarce la finalul întâlnirii și profesorul de istorie, doamna Syekelz Erzsebet. Cum altfel le-ai putea vorbi pe limba lor unor copii din clasele V-VIII, atenți, cuminți și motivați spre a-i capta și informa despre ceea ce s-a întâmplat și înfăptuit la 24 ianuarie 1859 în Principatele Române. Cu naturalețe și măiestrie pedagogică, dl lector Radu Românașu a punctat despre Unirea politică a românilor moldoveni cu cei munteni, care s-a înfăptuit în a doua jumătate a secolului al XIX-lea, numit și ,,secolul naționalităților", când și-au desăvârșit unitatea națională și politică și alte două popoare europene, cel german și cel italian, cu deosebirea că în spațiul italian și cel german au existat entități statale care s-au opus vehement constituirii unui stat unitar puternic. În acest sens, moldovenii și muntenii au constituit o excepție fericită a ,,secolului naționalităților", realizând ,,Unirea cea mică" fără a recurge la metode violente și fără a suporta pierderi umane, existând o unitate de țel.
,,Cu toții trebuie să învățăm ceva"
,,Ziua de 24 ianuarie reprezintă un moment de rezonanță în istoria noastră. Este o zi de sărbătoare, dar și de evocare responsabilă a evenimentelor care au condus la evoluția întregii statalități românești din care cu toții trebuie să învățăm ceva", a subliniat domnia sa. Istoria are logica sa și după un pas urmează alt pas, pregătit de acumulările anterioare. 24 ianuarie este rodul unei clase politice ce și-a dat examenul de maturitate în fața conaționalilor și a Europei; ,,este primul test reușit al democrației românești", a conchis Radu Românașu, iar ,,morala zilei de 24 ianuarie, pe care noi românii trebuie să o reactualizăm în fiecare an, este că în unire stă puterea națiunii".
,,Dragostea este mai puternică decât datoria"
Elevilor, le-a mai pus ceva la suflet Radu Românașu: ,,E important să aveți un țel în viață. Prin acest eveniment pe care în serbăm împreună vreau să vă aduc în sufletele voastre acest lucru: trebuie să aveți un țel în viață, iar rostul nostru este aici, în acest neam în care ne-am născut. Înseamnă că pentru acest neam trebuie să facem ceva și să rămânem uniți. Din istorie putem lua niște idei luminoase. Al doilea lucru pe care îl învățăm astăzi este că tot ceea ce veți face în viață să o faceți cu dragoste, din dragoste, nu numai din datorie. Nu e de ajuns să o faci din datorie pentru că datoria este mormântul dragostei. Dragostea este mult mai mare decât datoria. Îndemnul meu este ca toate lucrurile pe care le faceți să le faceți nu numai din datorie. Să rupeți ceva din voi. Sentimentul este mai durabil, dragostea este mai puternică decât datoria".
De cealaltă parte a baricadei, copiii au demonstrat disciplină și ascultare, înainte de toate, dar și multă simțire în cântecele lor de început și de final, interpretând Imnul de Stat al României și o strofă din ,,Hora Unirii", sub bagheta profesorului de muzică, doamna Rodica Galea. Doar două cuvinte: de felicitare și mulțumire dorim să adresăm conducerii școlii, doamnei  director, prof. dr. Viorica Popa și d-nei prof. Baumann Maria, directorul adjunct, pentru întâmplarea pusă la cale ieri la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir", chiar și cu inspecția (I.S.J.) pe cap!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Ziua de 24 ianuarie 1859 este primul test reușit al democrației românești”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:18 Ora standard a Europei de Est