Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O întâlnire de suflet, în taină, cu Poetul și opera sa, la biblioteca școlii

Vineri, la Școala ,,Dacia”

O întâlnire de suflet, în taină, cu Poetul și opera sa, la biblioteca școlii

,,Citește! Citind mereu, creierul tău va deveni un laborator de idei și imagini din care vei întocmi înțelesul și filosofia vieții" (Mihai Eminescu).

Câte un semn de carte cu acest îndemn adresat de Poetul nepereche, Mihai Eminescu, a fost darul pe care doamna profesor Diana Simina, consilierul educativ, și colegii de catedră (catedra de română) l-au pregătit pentru truditorii întru Eminescu, vineri, 15 ianuarie 2016, la întâlnirea, în taină, cu Poetul și opera sa, în biblioteca Școlii Gimnaziale ,,Dacia" din Oradea.
La momentul ales și închinat Poetului național, în și de ziua sa de naștere, au onorat: directorul școlii, domnul prof. dr. Florian Hava, directorul adjunct, doamna profesor Lăcrimioara Cabai, colegii din cadrul catedrei de română: prof. Anca Fetea, Monica Moza, Ioana Pop și Diana Simina - moderatorul manifestării, precum și partenerii: profesorul de desen, Ioana Mureșan, cel de info, Carmen Băican, profesorul de muzică, Orosz Otilia, profesorul de engleză, Delia Tarr, alături de gazda evenimentului, bibliotecar Ioana Matica, cea care ne-a bucurat cu licăriri eminesciene cuprinse în frumoase crâmpeie de expoziție.
În cuvinte potrivite, au fost prezentate, în sinteză, momente relevante din biografia Poetului; căci, așa după cum aprecia, cândva (în 1927), autorul ,,Cuvintelor potrivite" (Tudor Arghezi): ,,A vorbi de poet este ca și cum ai striga într-o peșteră vastă... Nu poate să ajungă vorba până la el, fără să-i supere tăcerea. Numai graiul coardelor ar putea să povestească pe harpă și să legene, din depărtare, delicata lui singuratecă slavă". Recitatorii și membrii grupului vocal, în armonia acordurilor de chitară, au dat glas versurilor eminesciene din poeziile: La steaua, Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie, Fiind băiet păduri cutreieram, Povestea codrului, Crăiasa din povești, Lacul, Și dacă..., Glossă, Dintre sute de catarge, Numai poetul, precum și două romanțe (Codrule, codruțule, Pe lângă plopii fără șoț...). Truditorii emoționantului regal eminescian au fost elevi din clasele a V-a B, a V-a E, a VI-a A, a VI-a D și a VII-a; prin graiul lor, ne-a vorbit însuși ,,sfântul preacurat al ghiersului românesc" (cum spunea același T.A.). Cu sufletul și gândul lor curate, cu simțirea plină de Eminescu, ei au reușit să ne sensibilizeze și să ne apropie de ,,lacrima de foc a Universului".
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (44 de poze), accesați Galeria foto: O întâlnire de suflet, în taină, cu Poetul și opera sa, la biblioteca școlii.   

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:41 Ora standard a Europei de Est