Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Poate prin implicarea părinților

Soluții pentru îmbunătățirea educației?

Poate prin implicarea părinților

În data de 17 decembrie 2015 la Biblioteca Universității din Oradea a avut loc dezbaterea cu titlul Soluții pentru îmbunătățirea educației? Poate prin implicarea părinților, organizată de Asociația pentru Educație și Formare Top Formalis din Oradea, Departamentul de Management-Marketing, Facultatea de Științe Economice - Universitatea din Oradea, APCE - Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație.

Au participat un număr de aproximativ 35 de cadre didactice, părinți, persoane din ONG-uri și alte persoane interesate de temă. Discuția a fost moderată de dna Carmen Popa, reprezentantul APCE și cadru didactic al Universității din Oradea, dl. psih. drd. Alin Crețu de la Centrul Special pentru Educație Incluziv Nr. 1 Tileagd, dl. Dorin-Cristian Coita de la Departamentul de Management-Marketing, Facultatea de Științe Economice - Universitatea din Oradea și dl. Valentin Blândul, președintele Asociației pentru Educație și Formare Top Formalis din Oradea.
Dintre ideile discutate:
*Participanții la discuție au diferite roluri: cadre didactice, părinți, manageri, observatori, studenți, personal în ONG-uri, participanți la proiecte educaționale, formatori, evaluatori.  Cu toții reprezintă părți implicate, stakeholderi și agenți ai educației.
*Educația trebuie să reprezinte construcția unei rețele spectaculoase de idei care să faciliteze apariția la elevi a momentelor de A-ha-uri!.
*Una dintre temele discuției noastre este să răspundem la întrebarea: Ce așteaptă școala de la părinți?
*La APCE - Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație, urmărim munca în grup și învățarea prin cooperare. Atât APCE cât și Asociația Top Formalis sunt parteneri în cadrul proiectului CALIEDU - Masă critică pentru educație de calitate prin politici publice fundamentate prin cercetare, dezvoltat de Asociația Learn&Vision în parteneriat cu Asociația Centrul pentru Studiul Democrației și care urmărește creșterea gradului de implicare a ONG-urilor educaționale naționale și regionale în dezvoltarea de politici educaționale fundamentate pe rezultatele unor cercetări, prin înființarea unei coaliții.
*În contextul educațional este importantă perspectiva psihologului, care poate aduce un plus de comunicare și înțelegere între cei care predau, elevi și părinți.
*Una dintre problemele actuale ale părinților este lipsa de control asupra Internetului, dificultatea monitorizării site-urilor accesate de copii.
*O problemă din ce în ce mai acută este reprezentată de copiii care se droghează. Părinții ajung abia după trei ani să afle că copiii lor se droghează.
*De la părinte pleacă totul. Părinți au cel mai mare rol în educația copiilor lor.
*Există o mare tipologie a părinților.  Există părinți recunoscători care mulțumesc profesorilor pentru implicarea în educația copiilor lor.  Alți părinți au pretenții nejustificate de la profesori.
*Există mulți copii problemă, din familii dezorganizate, cu părinții la pușcărie, șomeri, cu un nivel precar de educație.
*Cum lucrează profesorii cu părinții?
*Părinții care vin să discute cu profesorii sunt acei părinți ai căror copii sunt buni, au performanțe ridicate la învățătură.  Părinții cu copii problemă, cu performanțe slabe la învățătură, nu vin să discute cu profesorii.
*Profesorilor, nu denigrați copiii în fața celorlalți părinți! Dați încredere copiilor în fața părinților lor. Schimbați modul de lucru cu părinții.  Invitați persoane importante, de exemplu- parlamentari, să vorbească cu părinții.
*La Asociația SOS Autism Bihor ne luptăm cu ministerul, facem petiții peste petiții.  Asociația S.O.S. Autism Bihor (A.S.A.B.) este o organizație non-guvernamentală, o asociație de părinți care au în îngrijire copii și adulți cu autism.
*Unii părinți se disculpă prin faptul că asigură meditații copiilor lor, apoi cer socoteală profesorilor pentru eventualele performanțe / note slabe ale copiilor. 
*Unii părinți sunt într-o permanentă goană după bani și neglijează educația copiilor lor.
*Cadrele didactice ar putea/ ar trebui să facă un program de meditații pentru părinți, consiliere săptămânală, să le ceară părinților să vină la consiliere.
*Există lectoratele cu părinții, care presupun o colaborare mai strânsă între profesori și părinți, prin implicarea acestora în viața școlii și o mai bună cooperare între școală și comunitate! 
*Cadrele didactice ar trebui să invite părinții la școală, să viziteze elevul la domiciliu.
*Dascălul să mulțumească părinților pentru implicare.
*Există contractul educațional care stipulează și rolurile părintelui.  În cazul în care părintele nu își îndeplinește aceste roluri ar trebui ca fie amendat, ori să presteze muncă în folosul societății. Cine urmărește îndeplinirea rolurilor părinților și sancționează eventuala lor neîndeplinire?
Câteva bune practici
*Proiectul „Cu părinții alături"- pentru copiii cu CES;
*Buletin informativ electronic pentru părinți;
*Organizarea și implicarea grupurilor / asociațiilor de părinți în activitatea școlii;
*Activități de voluntariat ale părinților în școală;
*Organizarea de evenimente pentru părinți;
*Grup de Facebook în care profesorii comunică cu părinții;
*Schimb de experiență între asociațiile de părinți din diferitele școli.
Concluzii
Implicarea părinților crește valoarea educației. Trebuie căutate și găsite noi modalități eficiente de implicare a părinților, pornind de la experiențele cadrelor didactice, preluând, amplificând și valorificând dorința părinților de a fi aproape de copiii lor și de a contribui la educația lor.
Nota finală dată evenimentului a fost 9,92.
Ce urmează?
1.Se va alcătui pagina de Facebook Soluții pentru îmbunătățirea educației prin implicarea părinților.
2.De asemenea, vom mai organiza și alte evenimente în cadrul cărora vom prelua experiența acestui eveniment.
Care sunt așteptările dvs. referitoare la această întâlnire 
Teme și idei noi referitoare la îmbunătățirea educației; Idei noi, aspecte concrete referitoare la implicarea părinților în educație; Idei și soluții pentru o comunicare eficientă; Îmbogățirea cunoștințelor, perfecționare; Îmbogățirea experienței; Informații practice; Sugestii, informații; Îmi doresc găsire unor parteneri de educație... părinții sunt și fac parte (indirect) din procesul de învățământ; Sunt fericită că visul meu prinde contur: de ani de zile așteptam și doream ca profesorii universitari să se implice activ în îndrumarea, sprijinirea, chiar remodelarea cadrelor didactice. Faptul că s-a ajuns la catedră nu este punctul final. Universitatea pregătește cadrele didactice, dar trebuie să fie și un sprijin ulterior, nu doar pentru debutanți. Apreciez inițiativa! Trebuie continuată! Material bogat, exemple variate; Informații noi, probe practice; Discuții despre cum îi implicăm pe părinți în activități. Informații noi; Cunoașterea modalităților de implicare a părinților în procesul educațional; Identificarea unor soluții concrete cu privire la îmbunătățirea relațiilor școală - părinți; Soluții la problemele discutate; Discutarea unor soluții concrete din mediul școlar și modalități de abordare a situației actuale; Informare, schimb de experiență, exemple concrete de implicare a părinților în îmbunătățirea educației; De a vedea mai multe perspective cu privire la educarea elevilor; De a învăța de la ceilalți.
Subiectele despre care ați vrea să se discute
Noi metode de abordare a educației; Modalități de implicare a părinților în școală și în activitățile școlii; Implicarea părinților în viața școlii; Implicarea eficientă a părinților; Relația școală - familie - comunitate; Cum să inițiem și să menținem o relație optimă cu părinții; Gestionarea violenței; Posibile activități în care sunt implicați părinții; Gestionarea violenței verbale sau fizice a elevilor; Atragerea părinților spre școală, implicarea lor; Lipsa psihologului și logopedului din școli; Simularea unor situații apropiate de realitate; Situațiile în care părinții cred doar ceea ce le spune copilul lor și nu ce spune cadrul didactic; Cum îi implicăm pe părinți în activități? Discuții legate de noi metode de evaluare a copiilor provenind din familii dezorganizate; Forme legale de implicare; Redescoperirea valorilor educației și a școlii; Finalitatea educației în școală are în vedere viitorul absolventului? Dezvoltarea relației părinți-școală; Implicarea elevilor în cadrul întreprinderilor sociale; Relații părinte - profesor - elev.
Ce ar mai fi de spus
Care ar fi calea legală prin care, atât ca profesor cât și ca părinte să poți atrage atenția forurilor superioare când în sistem sunt probleme? Când sunt părinții „de ajutor"; „Scuturarea" programelor; Dacă Legea Învățământului prevede la ciclul primar un minim de 12 elevi și un maxim de 25 elevi, de ce acceptă ISJ 35-40 de elevi într-o clasă? Dezbatere mai elaborată între cadrele didactice referitoare a relațiile de colaborare cu părinții și modalități de implicare a acestora în educația copiilor. Situațiile concrete în care i-ai motivat pe părinți să se implice.
Ce alte subiecte ar fi utile pentru dezbateri în folosul cadrelor didactice
Management educațional;  Cum motivăm elevii pentru învățarea școlară? Succesul în cariera didactică; Implicarea și motivarea elevilor; Relația cadru didactic - părinte - elev; Încrederea în școala românească; Importanța educației din punct de vedere al profesorilor, modalități de motivare a copiilor și părinților, diverse situații problemă; Informarea ambelor părți despre rolurile pe care le au în educarea copiilor; Cum să îi motivezi pe copii să lucreze în echipe; Găsirea unor soluții pentru a-i motiva pe elevi să-și efectueze sarcinile primite; De ce nu știu copiii să socializeze? De ce nu sunt copiii toleranți unul cu celălalt? Stimularea interesului real al părinților pentru relația profesor- elev - părinte; Abordarea educației în alte țări; Manualele școlare, conținutul lor.
Observații, sugestii, neajunsuri, soluții
Relația familie - școală în derivă? Sporirea numărului de specialiști în educație; Asociații de părinți; Seminariile gratuite ținute de Urania Cremene, http://uraniacremene.ro/ ; Cărțile lui Alfie Kuhn Parenting necondiționat și Pedepsiți prin recompense; Resurse de timp mai mari; Mai multe situații problemă, timp mai mult.
Anamaria Lăzuran

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:02:25 Ora standard a Europei de Est