Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Grădina publică de pe Dealul Ciuperca e la dispoziția orădenilor

De-acum,

Grădina publică de pe Dealul Ciuperca e la dispoziția orădenilor

Ieri, 28 decembrie 2015, a avut loc conferința de închidere a proiectului „Dezvoltarea de habitate naturale de floră spontană şi specii de arbori protejaţi pe Dealul Ciuperca - Oradea şi în Körösszegapáti - Hajdú-Bihar", unul dintre proiectele majore ale administrației orădene, proiect care prevede amenajarea Dealului Ciuperca.

Lucrările de amenajare a Dealului Ciuperca au fost finanțate prin Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013, iar valoarea totală a investiției este de 1.942.304 euro, din care municipiului Oradea îi revin 1.722.253 euro (contribuția proprie fiind de 931.301 euro).
Lucrările au fost efectuate pe o suprafaţă de 38.759 mp, suprafaţa amenajată crescând de la 1,8 ha la aproape 3,9 ha. Lucrările de amenajare propriu-zise au fost începute în decembrie 2014, termenul final al lucrărilor fiind 31.12.2015.
La conferinţa de închidere a proiectului, din partea Primăriei Oradea au participat viceprimarul Mircea Mălan, reprezentanţii Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională, preotul dr. Origen Sabău, parohul Bisericii Ortodoxe Române din Apateu (Ungaria) precum şi reprezentanţii firmei executante.
Legat de această investiție, viceprimarul Mircea Mălan a spus: ,,În cadrul acestui proiect toate finanțările europene sunt utilizate, iar din economiile realizate am reușit să efectuăm niște lucrări suplimentare, cum ar fi pasarela deasupra căii ferate. Oradea are de astăzi o zonă de agrement de calitate, realizată pentru orădeni și turiști, iar acest proiect transfrontalier pe care orașul nostru l-a făcut împreună cu parohia ortodoxă din Korosszegapati (Apateu, Ungaria) pe dealul Ciuperca oferă o imagine deosebită asupra orașului. Rugămintea noastră este de a păstra ceea ce s-a făcut bun în acest loc, precum și în orașul nostru. De noi depinde în mare măsură ce se va găsi aici peste un an sau mai mulți. Cred că trebuie să arătăm cu toții că ținem la acest oraș și că știm să respectăm tot ce se  face în orașul Oradea".
Lucrările de amenajare a grădinii publice de pe Dealul Ciuperca au constat în stabilizarea terenului, amenajarea zonei aflate la baza versantului şi a aleii de acces din Strada Olteniei, realizarea a cinci puncte panoramice şi a unui punct de alimentaţie publică, respectiv a punctului de informare turistică. De asemenea, au fost realizate zone de relaxare, un amfiteatru în aer liber şi o pasarelă care asigură trecerea peste calea ferată şi drumul expres.
Pentru stabilizarea terenului au fost realizate lucrări pe suprafaţa versantului constând în ziduri de sprijin din gabioane cu piatră naturală, în strânsă corelare cu elementele de construcţii propuse în amenajare - alei, platforme, amfiteatru, punct de alimentaţie publică şi informare turistică.
Traseul călăuzitor prin întregul habitat creat ghidează trecătorii printre punctele de interes ale grădinii, făcând legătură între platforma de acces de la baza versantului cu punctul principal de panoramă situat în zona de altitudine maximă a terenului şi acces din Strada Graurilor. Aleea a fost proiectată avâdu-se în vedere topografia terenului, pentru a se evita pantele foarte mari care ar îngreuna accesul persoanelor. Spaţiile de odihnă de pe traseu au fost proiectate ca lărgiri ale aleilor, cu platforme amenajate cu elemente de mobilier urban: bănci şi coşuri de gunoi, realizate exclusiv din materiale naturale.
În zona vestică a terenului este amplasat un amfiteatru în aer liber, cu o capacitate de 130 de persoane, care poate fi utilizat pentru diverse manifestări culturale, iar în perioada verii ca ,,şcoală în aer liber" pentru activităţi educative cu rol de conştientizare asupra importanţei conservării patrimoniului natural. 
Punctul de alimentaţie publică şi informare turistică este amenajat în zona cu cea mai bună panoramă asupra oraşului, fiind prevăzut cu acces facil pentru persoane cu dizabilităţi locomotorii.
Ca amenajare peisagistică, Grădina publică Dealul Ciuperca cuprinde importante arii plantate cu arbori, arbuşti, plante perene şi din flora spontană, precum şi viţă-de-vie, contribuind astfel la ameliorarea atmosferei şi a climatului urban. Alegerea speciilor s-a făcut ţinând cont de specificul amplasamentului, în diversele zone ale arealului investiţiei fiind plantaţi arbori şi arbuşti de talii diferite, de diverse forme şi culori ale coronamentului sau inflorescenţei. (B.P.)
Domnule primar,
Va mulțumim pentru acest paradis!
Părinte Origen, cum o fi arătând raiul de la Apateu, de vreme ce, Grădina publică de la Ciuperca a devenit un fel de paradis, chiar și în vreme de iarnă...
Când se întâlnesc doi mari gospodari, sufletiști, rezultatul nu poate fi decât unul binecuvântat de Dumnezeu!
(Ov. Dan)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:16:55 Ora standard a Europei de Est