Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sărbători de suflet

Sărbătorile de iarnă

Sărbători de suflet

„Niciodată cultura şi tradiţiile unui popor nu au distrus civilizaţia, dar civilizaţia poate fi moartea culturii şi de obicei tradiţiile şi obiceiurile unui popor mor din cauza civilizaţiei". (Vasile Băncilă)

Sărbătorile de iarnă sunt foarte importante pentru creştinii români: sunt sărbătorile în care suntem mai buni, mai darnici, este timpul  bucuriilor, al păcii şi al liniştii sufleteşti. Este o perioadă în care primim şi dăruim multă iubire şi căldură sufletească. Acest lucru se remarcă şi în entuziasmul cu care se fac pregătirile pentru aceste sărbători, respectându-se tradiţiile şi obiceiurile specifice fiecărei zone.
Astfel, prin toate activităţile desfăşurate, la şcolile şi grădiniţele din comuna Rieni, în 17 şi 18 decembrie 2015, ne-am propus să promovăm în rândul copiilor moştenirea lăsată din moşi-strămoşi şi ei la rândul lor să le transmită următoarelor generaţii, pentru a nu se pierde dragostea pentru tradiţie, frumos şi autentic.
La Şcoala  Gimnazială Nr. 1 Rieni într-o sală arhiplină, programul a debutat cu o scenetă interpretată de elevii clasei a V-a pregătiţi de d-na prof. Szatmari Eszter, care au încântat audienţa. Programul a continuat cu o şezătoare literară susţinută de elevi din gimnaziu, pregătiţi de d-na prof. Loredana Marge. Şezătoarea a fost precedată de o prezentare a modului în care acestea se organizau, prezentare realizată tot de d-na profesoară. Astfel, am aflat că ele se ţineau  după terminarea muncilor agricole, că aveau loc în serile tuturor zilelor lucrătoare, locul de desfăşurare fiind anunţat din timp, iar gospodina în casa căreia avea loc întrunirea se pregătea cu băutură şi mâncare. Femeile se adunau fie pentru torsul fibrelor textile, fie pentru scărmănatul lânii. După ce participantele îşi primeau „porţia de tors", pentru crearea unei atmosfere plăcute, ele erau servite cu un păhărel de ţuică, comentau evenimentele petrecute în propria comunitate şi se rosteau ghicitori, zicale, proverbe, se cântau sau se rosteau balade, se repetau colindele. Flăcăii, ştiind din timp locul de desfăşurare a şezătorilor, cutreierau în grupuri însoţite de muzicanţi pe la toate casele unde aveau loc astfel de întruniri, ei venind să înveselească atmosfera.
Urmărindu-i pe copii, putem spune că datinile şi obiceiurile sărbătorilor de iarnă ne reprezintă ca popor şi constituie o adevărată, „valută" a ţării noastre, apreciată şi recunoscută în întreaga lume.
D-na director, Liliana Balint, prezentă la activităţi, a urat sărbători cu pace şi linişte sufletească tuturor celor prezenţi, dar a şi subliniat faptul că, se mândreşte cu realizările şcolii, atât în ce îi priveşte pe elevi, cât şi în ce îi priveşte pe dascăli! De asemenea, le-a mulţumit şi părinţilor, fără a căror implicare nici noi nu ne-am putea mândri cu aceste realizări!         
Un moment artistic deosebit a fost oferit de elevii îndrumaţi de d-nele prof. Ilieş Angela şi Simona Tirla, care ne-au amintit povestea Naşterii Mântuitorului şi  că ,,E vremea colindelor". Atmosfera a fost diversificată de eleva Giulia Jurj, care a interpretat un colind la fluier.
Cu mare interes au fost urmăriţi elevii care au interpretat colinde în limba engleză, coordonaţi fiind de d-na prof. Anca Paşca.
La Şcoala Gimnazială Nr. 2 Ghighişeni, elevii claselor V-VIII au susţinut un program artistic în cadrul căruia s-au recitat poezii şi s-au cântat cu entuziasm colinde tradiţionale. Elevii au fost îndrumaţi de d-nele prof. Ilieş Angela, Carmen Ifirim, Anca Paşca şi de d-nii prof. Daniel Bonchiş şi Ioan Mocan.
Preşcolarii şi elevii claselor primare din comună ne-au oferit un prilej de bucurie prin serbările prezentate, întrucât niciun alt anotimp nu trezeşte în sufletul copiilor atâta frumuseţe şi emoţie ca anotimpul iarna. Aceştia au fost coordonaţi de d-nele educatoare şi învăţătoare: Marcela Terme, Ramona Ţigan, Anamaria Tancău, Ioana Chiorean, Laura Pirtea, Florica Paşca, Ioana Jurj, Simona Sabău şi Corina Popa.
De la toate aceste activităţi nu au lipsit  bătrânul Moş Crăciun, cel darnic şi bun, care a răsplătit prestaţia tuturor copiilor şi d-na director, Liliana Balint, căreia îi mulţumim pe această cale pentru susţinere şi aprecieri.  
Ioana Chiorean
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sărbători de suflet.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:24:34 Ora standard a Europei de Est