Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința de închidere a proiectului ,,ACCES”

Joi, la sediul Fundației Agora, a avut loc

Conferința de închidere a proiectului ,,ACCES”

Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timișoara, în parteneriat cu Fundația Agora din Municipiul Oradea, a organizat joi, 10 decembrie 2015, la Oradea, la sediul Fundației Agora (Piața Tineretului, Nr. 8) Conferința de închidere a proiectului POSDRU/176/3.1/S/149677 - ,,ACCES - Antreprenoriat, Curaj, Cunoaștere, Efort, Succes", Axa prioritară 3 ,,Creșterea adaptabilității lucrătorilor și a întreprinderilor", Domeniul major de intervenţie 3.1 ,,Promovarea culturii antreprenoriale".

Proiectul strategic POSDRU/176/3.1/S/149677-,,ACCES - Antreprenoriat, Curaj, Cunoaștere, Efort, Succes" s-a desfășurat în perioada 16 februarie 2015 - 15 decembrie 2015 și a fost implementat de Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timișoara, în parteneriat cu Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor din cadrul Universității de Vest Timișoara și Fundația Agora din Municipiul Oradea. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, iar obiectivul principal al acestuia a fost promovarea culturii antreprenoriale în Regiunea de Vest și Regiunea de Nord-Vest. Valoarea totală a acestui proiect este de 6.713.288,00 lei din care 94% în valoare de 6.184.280,91 lei valoarea eligibilă a finanțării nerambursabile acordată din FSE; 6% în valoare de 394.741,33 lei valoarea eligibilă a finanțării nerambursabile acordată din Bugetul Național și 2 % în valoare de 134.265,76 lei contribuția eligibilă a beneficiarului - Fundația Serviciilor Sociale Bethany.
Proiectul strategic ,,ACCES - Antreprenoriat, Curaj, Cunoaștere, Efort, Succes" s-a adresat cetățenilor din 10 județe (Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Caraș-Severin, Cluj, Hunedoara, Maramureș, Satu Mare, Sălaj și Timiș), iar prin intermediul lui se dorește stimularea preocupărilor antreprenoriale ale tuturor persoanelor care doresc să inițieze o afacere, în special ale tinerilor întreprinzători. În acest sens a fost demarat pe toată perioada de implementare, un proces de promovare a activităților și serviciilor oferite în cadrul proiectului.
În cadrul conferinței de închidere, la care au participat persoane din grupul țintă al proiectului, inclusiv cei care au demarat o afacere pe baza concursului de planuri de afaceri, precum și echipa de implementare a proiectului de la Timișoara și de la Oradea, a luat cuvântul domnul președinte al Fundației Agora, prof. univ. dr. ing. Manolescu Mișu Jan care a precizat că acest proiect a fost unul de succes în primul rând datorită faptului că a implicat tineri care au participat activ în cadrul proiectului și au putut să inițieze afaceri, afaceri prin intermediul cărora s-au creat și se vor crea în continuare noi locuri de muncă. ,,Bucuria este cu atât mai mare când știm că printre acești antreprenori se numără și studenți de la Universitatea Agora", a spus domnul Manolescu. Totodată a multumit echipei de proiect pentru implicare și a precizat că Fundația Agora susține acest gen de proiecte și în continuare.
Totodată managerul de proiect, doamna Codruța Darida, a adăugat că acest proiect poate fi considerat de succes și prin faptul că a demarat cu o serie de necunoscute în ceea ce privește finanțarea, iar pe parcursul implementării, prin implicare, muncă și dorința de reușită, toate aceste aspecte s-au rezolvat, implicit cu sprijinul autorității de finanțare.
Doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa, coordonatorul activității tehnice de la Fundația Agora, partener în cadrul proiectului, a subliniat că acest proiect nu a fost un proiect ușor, nici din punct de vedere tehnic, nici din punct de vedere financiar, dar echipele de implementare de la cei trei parteneri ai proiectului, susținute permanent de către managerul de proiect, care a fost un liant al echipei, au implementat cu succes activitățile prevăzute în proiect, nivelul indicatorilor fiind realizat 100%.
În final, au fost prezentate realizările din cadrul proiectului: întreprinzătorii din rândul grupului țintă și-au prezentat dezvoltarea afacerii, totodată au fost prezentați indicatorii, iar pentru că ne aflăm în prag de Sfântă Sărbătoare, întreaga echipă a urat celor prezenți Sărbători liniștite și să creadă în antreprenoriat, deoarece prin curaj, cunoaștere și efort vor putea să se bucure de succes".
Coordonator activități tehnice Fundația Agora
conf. univ. dr. Gabriela Bologa
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința de închidere a proiectului ,,ACCES”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:53:32 Ora standard a Europei de Est