Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlniri de parteneriat româno-italian pentru un protocol în vederea accesării de fonduri europene

Ieri, la C.J. Bihor și Inspectoratul Școlar al județului Bihor

Întâlniri de parteneriat româno-italian pentru un protocol în vederea accesării de fonduri europene

Miercuri (23 iulie 2008), Francesco Pancheri, șeful departamentului de învățământ din provincia italiană autonomă Trento, s-a întâlnit cu Radu Tîrle, președintele Consiliului județean Bihor și prof. Ioan Șereș, generalul Inspectoratului Școlar al județului Bihor, pentru perfectarea unui acord de parteneriat și semnarea unui protocol în vederea accesării de fonduri europene.

De câțiva ani, școli orădene (precum Liceul de Artă, reprezentat de Iuliana Păcurar, colaborator al Centrului cultural italian) derulează proiecte de parteneriat educațional cu școli din Italia prin mijlocirea Centrului cultural italian din Oradea (reprezentat de Raimondo Ercole). Tot Raimondo Ercole a facilitat, ieri, cele două întâlniri de parteneriat ale lui Francesco Pancheri (însoțit de  Nella Pacher, colaborator din cadrul departamentului) cu președintele C.J. și inspectorul general al I.S.J. Bihor.
Scopul declarat al întâlnirilor este acela de a se ajunge la încheierea unui protocol oficial de parteneriat pe termen de cel puțin patru ani în vederea accesării de fonduri europene.
S-a căzut de acord pentru un parteneriat educațional de formare a personalului didactic de la fiecare nivel, inclusiv de la nivelul inspectoratului școlar, în acest schimb de experiență fiind implicați și elevii. Fiecare dintre parteneri considerând că are ce învăța de la celălalt. Italienii apreciază programele școlare foarte bune și rezultatele extraordinare obținute an de an de elevii români la olimpiadele internaționale de matematică și științe), iar noi vom învăța de la ei „lecția” descentralizării învățământului și formării adulților, după cum a ținut să sublinieze generalul Inspectoratului Școlar.
Prin acest protocol, care va fi semnat, probabil, în toamnă, la Oradea, chiar de Ziua Oradiei, șeful departamentului de învățământ din Trento intenționează sporirea numărului de profesori români care predau elevilor români care învață în școli italiene din provincie, el dorind să aducă și profesori de matematică și științe (pe lângă cei care predau limba maternă).
Se are în vedere faptul că în provincia Trento, locuiesc, cu acte în regulă, cel puțin 5.000 de români (din cei 500.000 de locuitori ai provinciei).
Italienii recunosc faptul că ei au coborât mult standardele și doresc să recupereze terenul pierdut cu ajutorul profesorilor români de matematică și  celelalte științe (exacte).
Potrivit declarațiilor generalului I.S.J., în octombrie 2008, vor pleca în Trento primii 20 de elevi orădeni (însoțiți de două cadre didactice), pentru două săptămâni de pregătire practică în domeniul electrotehnicii. În cadrul unui alt proiect, se va purcede la formarea profesorilor, pentru a prelua ce este bun din sistemul italian de învățământ, dar și invers, pentru a împărtăși din experiența lor didactică și știința școlii românești, „noi axându-ne mai mult pe latura informativă a procesului de învățământ, în detrimentul celei formative (educative)”, după cum recunoaște prof. Ioan Șereș, inspectorul general. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:20:28 Ora standard a Europei de Est