Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cine dă banii dictează: Primăria decide, Inspectoratul execută sau este executat?

Propuneri de modificare a reţelei şcolare orădene pentru anul şcolar viitor

Cine dă banii dictează: Primăria decide, Inspectoratul execută sau este executat?

Primarul Ilie Bolojan a anunțat în cadrul conferinței de presă de marți, 8 decembrie 2015, că reprezentanții Primăriei Oradea și ai Comisiei Consiliului Local pentru activităţi social-culturale, culte, învăţământ, tineret, activităţi sportive şi de agrement au discutat în ultimele săptămâni propunerile de modificare a reţelei şcolare din Municipiul Oradea pentru anul şcolar 2016-2017.

Obiectivele principale ale modificărilor propuse de executivul Primăriei sunt: crearea unui sistem de învăţământ organizat, administrat și finanţat corespunzător (încadrarea cheltuielilor în cuantumul sumelor alocate prin costurile standard pe elev), respectiv adaptarea profilelor de învăţământ la nevoile reale ale pieţei muncii.
Conform primarului Ilie Bolojan, modificările propuse privind rețeaua școlară a administrației locale pe anul 2016/2015 sunt:
1.Desființarea a două grădinițe fără personalitate juridică:
a.Grădinița cu Program Normal Nr. 1, subordonată Grădiniței cu Program Prelungit nr. 25 (cu personalitate juridică)
b.Grădinița cu Program Prelungit nr. 37, subordonată Grădiniței cu Program Prelungit nr. 54 (cu personalitate juridică).
2.Fuziunea prin absorbţie a două dintre unităţile şcolare cu profil tehnologic: Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea şi Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna" Oradea.
Primarul a enumerat și motivele desființării celor două grădinițe, respectiv fuziunii celor două școli tehnice.
În cazul desființării Grădiniței cu Program Normal Nr. 1, respectiv a Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 37, argumentele avute în vedere sunt:
Grădinița cu Program Normal  Nr.1:
Spațiul este deținut cu chirie: 4.000 lei/lună
Numărul copiilor înscriși este redus: 42 (27+15)
Prezența zilnică redusă a copiilor
Reducerea solicitărilor pentru programul normal al copiilor
Există disponibilitate pentru preluarea parţială a grupelor la Grădiniţa nr. 22, în incinta Creşei de pe Str. Grădinarilor sau o altă locaţie deţinută de Primărie.
Grădinița cu Program Prelungit Nr. 37:
Spațiul este deținut în proprietate de un terţ care a anunţat oficial intenţia demolării construcţiei existente
Municipalitatea nu deţine în prezent un contract valid de comodat/închiriere
În apropiere funcţionează Grădiniţa 54, care dispune de 2 săli utilizate în prezent de Consiliul Judeţean, care pot fi disponibilizate.
În cazul fuziunii propuse a celor două colegii tehnice, argumentele avute în vedere sunt: *localizarea unităţilor şcolare propuse pentru fuziune
*profilurile tehnologice comune/apropiate - Campus cu profil tehnologic
*baza materială comună completă (ateliere tehnice modernizate, sală de sport, cămin-internat, cantină etc.)
*fuziunea va permite păstrarea tuturor specializărilor celor două unităţi şcolare, mobilitatea cadrelor didactice şi a elevilor, siguranţa posturilor pe termen lung.
*necesitatea concentrării învăţământului profesional - cu profil tehnic-industrial
*asigurarea unei relaţionări directe între un colegiu cu profil tehnic-industrial şi Şcoala Eurobusiness (asociaţia firmelor pentru susţinerea învăţământului profesional)
*asigurarea unei mai bune gestionări a sumelor alocate pe baza costurilor standard pe elev pentru cheltuielile salariale şi materiale.
Unitatea şcolară rezultată în urma fuziunii urmează să păstreze numele Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea, a menționat primarul Ilie Bolojan. ,,Ne dorim în primul rând să avem o școală de meserii în Oradea care să ofere forță de muncă calificată pentru toate companiile care sunt în orașul Oradea, începând de la companiile de tradiție la companiile care au venit recent în Oradea, companii care au număr mare de angajați și care în permanență au nevoie de forță de muncă calificată. Cele două unități de învățământ au practic o locație comună care a fost spartă în ultimii ani, au o bază care ar putea fi folosită în comun, din acest punct de vedere ar putea fi locația în care am putea dezvolta această școală de meserii", a spus primarul.
Ilie Bolojan a adăugat că este mult mai important să fie pregătiți anual sute de tineri pentru piața muncii, iar dacă acest lucru se va întâmpla, etapa următoare presupune stabilirea unei legături directe dintre cele mai importante companii din Oradea și școala de meserii, fiecare clasă din școală fiind arondată unei companii sau grup de companii, iar profesorii care predau la această școală să se ducă la aceste fabrici și să adapteze materiile predate tehnicilor de fabrică ale acestor companii. Companiile, la rândul lor, împreună cu Primăria Oradea, vor finanța dotarea acestor laboratoare, acordarea de burse elevilor și alocarea de ingineri sau maiștri din aceste companii pentru a le preda materiile de specialitate.
Ilie Bolojan a menționat că modelul de școală tehnică nu este unic în România, sunt exemple de bune practici în țară, iar dacă avem o școală de meserii de care e nevoie, investitorii vor veni în număr mare în Oradea.
Proiectul modificării rețelei școlare urmează să fie discutat în viitor în Consiliul Local, respectiv cu Inspectoratul Școlar Județean. (B.P.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 21:03:52 Ora standard a Europei de Est