Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vineri, a fost inaugurat Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare

Piaţa Rogerius s-a transformat într-un modern centru agroalimentar

Vineri, a fost inaugurat Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare

Primăria Oradea a inaugurat vineri, 11 decembrie 2015, Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare, situat pe amplasamentul fostei Piețe Rogerius.

La inaugurare au fost prezenți viceprimarul Mircea Mălan, directorul S.C. Administrația Domeniului Public - dl. Liviu Andrica, directorul Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) din Primăria Oradea - dl. Marius Moș, Manager financiar - d-na Oana Nicula, reprezentantul partenerului maghiar - dl. Gabor Istvan, dar și alți invitați.
Acest centru a fost realizat în cadrul proiectului transfrontalier ,,Cooperare Transfrontalieră pentru Dezvoltarea unui Centru de Afaceri cu Produse Agroalimentare în Oradea și a unui Centru pentru Educație Antreprenorială în municipiul Debrecen", la care parteneri au fost: Municipiul Oradea (lider de parteneriat) și Camera de Comerț și Industrie Hajdu-Bihar (partener de proiect).
Proiectul a fost finanţat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013, perioada de implementare fiind 1.10.2012 - 31.12.2015. Bugetul aferent investiţiei care i-a revenit Municipiului Oradea a fost în valoare de 6.705.313,40 euro (TVA inclus), din care contribuţia municipiului a fost de 35,22%.
Centrul de afaceri este situat într-o clădire modernă, cu o suprafață de aproape 9000 mp, care poate găzdui un număr de cel puțin 1000 de comercianți. Lucrările au fost executate de asocierea formată din: S.C. Trustul de Instalații, Montaj și Construcții S.A, S.C. Termoline S.R.L și S.C. Grup 4 Instalații S.A.
,,Suntem la finalul unui proiect important, un proiect dificil de executat, pentru că se află situat într-o zonă aglomerată între blocuri. Pe timpul lucrărilor, s-a făcut un efort în a găsi variante de mutare a unor zone din fosta Piață Rogerius, a fost nevoie ca lucrările să fie efectuate pe tronsoane, ceea ce invariabil a afectat și ritmul lucrărilor. Lucrările trebuiau finalizate la 30 octombrie 2015, dar pentru că nu au fost finalizate la timp, s-au aplicat penalități de întârziere firmei executante. Totodată, acolo unde pavajul nu a fost realizat corespunzător, am solicitat firmei refacerea acestuia", a spus viceprimarul Mircea Mălan.
Execuția lucrărilor a fost împărțită în trei tronsoane: tronsonul I - partea din spate a fostei Pieței Rogerius, mărginit de Str. Pascal, Predeal și Sadoveanu; tronsonul II - partea din mijloc a fostei Piețe Rogerius, flancat de tronsonul I și III, precum și de Str. Predeal și Str. Sadoveanu, iar tronsonul III îl reprezintă partea dinspre Str. Corneliu Coposu (partea din față a fostei Piețe Rogerius).
,,În zona superioară a centrului se află o terasă amenajată ca o zonă verde, care va fi un spațiu public la dispoziția orădenilor. Apa de ploaie se colectează într-un bazin și va fi folosită la udarea spațiului verde și la întreținerea clădirii. De asemenea, încălzirea apei pentru întreaga clădire se face pe timp de vară cu panouri solare. În ceea ce privește accesul persoanelor cu dizabilități, sunt prevăzute accese speciale, accesul se poate face și cu liftul. Totodată, există băi dotate corespunzător pentru persoanele cu dizabilități ", a completat viceprimarul Mircea Mălan.
Piața are mai multe sectoare: sector legume-fructe, sector carne-pește, sector lactate-ouă, sector panificație, sector produse bio și apicole, sector produse împachetate și tradiționale, sector flori, sector produse nealimentare, zonă administrativă, platformă pentru deșeuri. Energia electrică necesară pentru iluminatul exterior al terasei este asigurată din surse de energie regenerabilă și nepoluantă, printr-un sistem de panouri fotovoltaice, care produc energie electrică prin utilizarea energiei luminoase.
Directorul ADP, dl. Liviu Andrica, a spus: ,,Toți comercianții din fosta Piață Rogerius au loc în noua piață, în plus mai urmează să organizăm o licitație, pentru că mai avem locuri disponibile pentru cei care doresc. În ceea ce privește tarifele, acestea rămân neschimbate. Vă mărturisesc că am fost în câteva orașe din țară și pot să vă spun că nu cred că există asemenea piață nici într-o altă localitate din țară. Cel mult în trei luni de zile, această piață va fi funcțională la nivelul tuturor cerințelor". (B.P.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:23:06 Ora standard a Europei de Est