Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primăria Oradea caută un brand pentru Oradea

Poate aveți idei

Primăria Oradea caută un brand pentru Oradea

City-managerul Primăriei Oradea, dl. Eduard Florea, împreună cu sociologul Adrian Hatos, profesor al Facultății de Sociologie din cadrul Universității Oradea, au susținut miercuri, 9 decembrie 2015, o conferință de presă privind ancheta de opinie realizată în perioada august-septembrie 2015 de o echipă a Universității Oradea, în scopul fundamentării componentei turistice din strategia de brand a municipiului Oradea.

Ancheta face parte dintr-un studiu mai larg demarat la solicitarea Primăriei Oradea prin Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune și este desfășurată în cadrul protocolului de colaborare semnat între Primărie și Universitatea din Oradea.
"Prin Asociația pentru promovarea turismului din Oradea am dezbătut cu mai mulți parteneri privați demersul de a realiza brandul orașului Oradea, care să surprindă toate oportunitățile pe care acesta le poate oferi. Vrem ca acest brand să fie mai mult decât o simplă identitate, dorim să reflecte atât istoria locului, cât și percepțiile pe care le au orădenii și turiștii despre ceea ce înseamnă pentru ei Oradea. Tocmai de aceea am apelat la Universitatea Oradea, pentru a realiza acestă cercetare sociologică. Vor urma însă mai multe focus-grupuri, discuții cu operatorii de servicii turistice despre modul în care văd ei promovarea orașului", a spus city-managerul Eduard Florea.
Obiectivul studiului este de a furniza informații valide din punct de vedere științific pentru elaborarea componentei turistice din brandul Municipiului Oradea. Aceasta presupune investigarea percepției orașului ca destinație turistică din punctul de vedere al principalelor părți interesate: turiști, operatori de turism și locuitori ai municipiului. În consecință, scopul anchetei a fost de a realiza descrierea Oradiei ca obiectiv turistic din perspectiva turiștilor și a locuitorilor orașului.
"Povestea brandului este una complicată pentru orașe, pentru că municipiile încearcă să-și îmbunătățească veniturile obținute din turism, orașele se vând. În încercarea de a vinde orașul cât mai bine, trebuie să identificăm valorile competitive ale orașului. Acest sondaj pe care l-am realizat nu e singura cercetare în stabilirea strategiei de brand, ne bazăm și pe alte informații, dar și pe discuțiile cu experții în servicii turistice", a spus sociologul Adrian Hatos.
Ancheta realizată de echipa Universității din Oradea în cooperare cu echipa Primăriei din Oradea a constat din realizarea unui sondaj pe trei subeșantioane: 1) două subeșantioane de oportunitate de turiști - unul de 151 de turiști cazați în Oradea, dintre care 28 de turiști străini și unul de turiști români cazați în  Sînmartin (Băile Felix, Băile1 Mai) de 200 de subiecți. 2) un subeșantion de locuitori ai municipiului selectat pe cote proporționale pe etnii, nivel de instrucție, genuri și ocupații, în volum de 400 de subiecți, jumătate intervievați la domiciliu, iar cealaltă jumătate în diverse locații din oraș, mai ales în cadrul Festivalului ,,Toamna orădeană". Toate chestionarele au fost completate prin interviuri față în față.
Întrebați ,,Care este primul cuvânt care vă vine în minte când auziți de Oradea", atât turiștii cazați în Oradea cât și cei din Sînmartin asociază în primul rând orașul cu Băile Felix și cu ideea de oraș frumos. Potrivit ambelor categorii de turiști, Oradea se deosebește de alte orașe din regiune în primul rând prin Băile Felix.
Datorită traseelor și experiențelor diferite pe care le trăiesc în oraș, turiștii din cele două categorii apreciază, uneori, în mod diferit calitățile acestuia: turiștii cazați în Oradea laudă în primul rând Cetatea, apoi atmosfera și oamenii din oraș, în timp ce turiștii din Sînmartin apreciază Centrul, curățenia orașului, dar și centrul comercial Lotus. Printre caracteristicile apreciate mult de ambele categorii sunt: bogăția de monumente istorice și de spații verzi, faptul că orașul e spațios, dar și faptul că în Oradea se mănâncă bine.
Turiștii din ambele categorii s-au plâns în primul rând de șantierele din oraș și au reclamat transportul în comun mai bun (cei cazați în Sînmartin) și drumuri mai bune (cei cazați în Oradea).
Între turiștii din cele două categorii există unele diferențe notabile: cei din Oradea cheltuie semnificativ mai mulți bani pe sejur decât cei cazați în Sînmartin. În plus, turiștii cazați în Sînmartin cunosc mult mai puțin principalele locații cu valoare turistică din oraș, decât cei cazați în Oradea. Printre aceștia cele mai notorii sunt Strada Republicii și Cetatea Oradea.
Pentru orădeni, asocierile imediate ale orașului sunt cel mai frecvent cu ideea de casă/cămin, cu bogățiile arhitecturale ale orașului sau cu frumusețea lui în general. Oradea se deosebește de alte orașe din zonă prin obiectivele sale turistice (Felix sau clădirile cu valoare arhitecturală), dar și prin calitatea mediului. La fel ca și turiștii, cei mai mulți orădeni consideră că orașul se aseamănă mai ales cu Aradul și Clujul.
Cele mai recomandate destinații turistice de către locuitorii săi sunt Cetatea (30%), apoi centrul și Băile Felix. Cele mai reprezentative locații ale orașului sunt considerate a fi: Cetatea Oradea și Pasajul Vulturul Negru.
Cele mai criticate aspecte ale orașului din punct de vedere turistic sunt deficiențele infrastructurii și ale serviciilor de transport, pe de o parte și deficiențele legate de serviciile turistice. În plus, din opiniile locuitorilor intervievați reiese o oarecare nemulțumire relativă la agenda culturală a orașului, cu modul de promovare turistică a orașului și cu gradul de dezvoltare a orașului. În general reiese faptul că orădenii și-ar dori mai mulți turiști în oraș și o mai bună promovare turistică a acestuia.
 
În cadrul conferinței de presă, prezentarea PowerPoint a anchetei sociologice a fost susținută de doctorand în sociologie Lucia Ștef și asis. univ. dr. Raluca Buhaș. (B.P.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:46:17 Ora standard a Europei de Est