Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivalul Creștin Internațional „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun”

Miercuri, la Palatul Copiilor şi Elevilor

Festivalul Creștin Internațional „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun”

Miercuri, 9 decembrie 2015, la Palatul Copiilor şi Elevilor din Oradea s-a desfășurat cea de-a VIII-a ediție a Festivalului Creștin Internațional „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun", organizat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea, sub coordonarea directorilor, prof. dr. Angela Marușca și directorul adjunct, prof. Gina Popa, a prof. Adriana Ficuț, Cristina Cristea şi a altor cadre didactice care au dat o mână de ajutor în derularea activităţilor.

Crăciunul sau Nașterea Domnului este o sărbătoare deosebită. La primul Crăciun, Dumnezeu a oferit darul Său omenirii, pe singurul Său Fiu, Mântuitorul nostru Iisus Hristos. Bucuria marelui Praznic Împărătesc este împărtășită de cei mici și de cei mari prin diferite manifestări.
Pentru că spiritual Crăciunul există în fiecare dintre noi, dar mai ales în sufletele copiilor cu CES, conducerea Centrului s-a gândit să facă o bucurie acestor copii speciali, oferindu-le în dar de Crăciun acest festival. Astfel, festivalul dorește să promoveze și să îmbunătățească socializarea și integrarea copiilor cu CES prin artă, care este o modalitate eficientă de recuperare a lor, iar prin activitățile cuprinse în acest proiect (obiceiuri, teatru, desen, muzică, pictură, instrumente ale artterapiei), noi ne propunem să ameliorăm într-o oarecare măsură dizabilitățile elevilor noștri și să demonstrăm că în ciuda deficiențelor de care suferă și ei pot să realizeze lucruri pe măsura lor.
Festivalul s-a derulat sub forma unui concurs cu temă religioasă, cuprinzând trei secțiuni: decorațiuni (pictură, colaj, obiecte decorative), muzică/și dans (cântece, dans, instrumente muzicale), teatru (scenete, teatru de păpuși, confecționare decor, costume), DVD.
Pe scena festivalului au urcat 20 de formaţii artistice coordonate de 67 de cadre didactice din 15 instituţii bihorene, din ţară şi din străinătate, la secţiunea DVD au participat un număr de 10 formaţii artistice, coordonate de 29 de cadre didactice din 9 instituţii bihorene, din ţară şi din străinătate, iar la secţiunea decoraţiuni, au fost  expuse lucrări ale copiilor cu CES, coordonate de 426 de cadre didactice, din 49 de unităţi şcolare din întreaga ţară şi din străinătate.
Juriul, care a fost format din reprezentanţi ai unor instituţii culturale de prestigiu din judeţ, parteneri ai evenimentului, a desemnat câştigătorii fiecărei secţiuni pe baza fişei de evaluare care conţine criteriile de evaluare stabilite de organizatori şi cunoscute de participanţi.
Beneficiarii direcţi ai proiectului sunt: elevii cu CES din şcolile speciale şi elevii cu CES integraţi, iar cei indirecţi: colegii elevilor integraţi, profesorii care îi îndrumă și părinţii elevilor participanţi. În desfăşurarea acestui festival, organizatorii își propun să menţină o bună relaţie de colaborare cu familiile elevilor şi cu reprezentanţii autorităţilor locale.  Prin participarea directă a copiilor pe scenă, vizăm creşterea stimei de sine şi a încrederii în forţele proprii. Prin introducerea concursului în CAEN 2015, evenimentul a fost deschis instituţiilor din toată ţara şi din străinătate, ceea ce pentru noi, ca organizatori, reprezintă un indicator al reuşitei. 
Cu concursul partenerilor şi sponsorilor noștri, toţi copiii participanţi au fost recompensaţi pentru munca lor, cu multe diplome şi cadouri de la Moş Crăciun.
Acum în pragul sfintelor sărbători, cadrele didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" mulțumesc tuturor colegilor parteneri, urându-le sănătate, sărbători liniștite, fericite și multe bucurii! 
Prof. Serafim Maria
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul Creștin Internațional „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:34 Ora standard a Europei de Est