Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Gala de Responsabilitate Socială Corporativă, ediția a III-a

Miercuri, la Ramada

Gala de Responsabilitate Socială Corporativă, ediția a III-a

Fundația Comunitară Oradea a organizat miercuri, 9 decembrie 2015, Gala Responsabilității Sociale Corporative - ediția a III-a, găzduită de Hotel Ramada, un eveniment unic de premiere a companiilor din județul Bihor care desfășoară activități de responsabilitate socială corporativă.

Gala Responsabilității Sociale Corporative are menirea de a mulţumi, în numele comunităţii, companiilor care s-au implicat în activităţi de responsabilitate socială, de a da exemple de bună practică şi de a arăta tuturor că doar împreună putem reuşi.
În urma propunerilor venite din partea comunităţii bihorene, juriul a selectat şi nominalizat companiile implicate în activităţi de responsabilitate socială. La categoria IMM-uri au fost nominalizate: ARED, Bioclinica Oradea, Consult Center, CSM Oradea, EGV Trust, Euromax Investment, OmegaVest Exim, Oradea Shopping City, Sapient, Canah International, Constructorul Sălard, Decitex RO, EcoBihor, Partizan Security, Zucchetti România, Communications Media, Farmacia 3, Lotus Center Oradea, Qubiz, în timp ce la
categoria companii mari au fost nominalizate: Celestica România, Comau România, Double Tree by Hilton, Faist Mekatronic, Plexus Services RO, VPK Packaging, Benvenuti, Gavella COM, Holcim România, RCS&RDS, Plastor, Selina Invest.
Juriul care a analizat programele/proiectele şi a desemnat câştigătorii la fiecare categorie a avut următoarea componenţă:    Ada Gabor - reprezentant United Way,Timişoara  - 1 vot;   Adrian Ciorna - reprezentant Asociaţia Bunul Samaritean / Habitat for Humanity, Beiuş - 1 vot; Mădălina Puiu - Orange România, București  - 1 vot; Maria Besnea - UniCredit Bank, Bucureşti -  1 vot; Consiliul Director al Fundaţiei Comunitare Oradea  - 1 vot.
Premiile acordate
Categoria IMM-uri:
-Premiul pentru cel mai promițător new-entry în aplicarea de politici de responsabilitate socială corporativă - CSM Oradea
-Premiul pentru cea mai activă companie în domeniul responsabilității sociale corporative - Decitex RO
-Premiul pentru cel mai bun program de responsabilitate socială corporativă - Lotus Center Oradea cu programul „Ouăle gigant"
-Premiul pentru cel mai implicat manager în activităţi de responsabilitate socială corporativă - Diana Goga de la Communications Media
Categoria companii mari:
-Premiul pentru implicarea angajaților în acțiuni de responsabilitate socială corporativă - Celestica România
-Premiul pentru cea mai activă companie în domeniul responsabilității sociale corporative- Celestica România
-Premiul pentru cel mai bun program de Responsabilitate Socială Corporativă - Holcim România cu programul „Holcim îți premiază școala cu un teren de nota 10"
-Premiul pentru cel mai implicat manager în activităţi de Responsabilitate Socială Corporativă - Dan Pavel de la Benvenuti
Secțiunea cea mai dinamică din cadrul evenimentului a fost prezentarea celor 10 proiecte selectate la ediția a III-a a programului Bursa Talentelor moderată de Laura Breb (jurnalist și ambasador FCO)  și Cătălin Popa (membru Consiliu Director FCO).
  Participanții la Gala CSR au ales să susțină financiar și logistic implementarea lor, arătând încă o dată că facem parte dintr-o comunitate generoasă și implicată activ în creșterea propriului nivel educațional și cultural.
 Bursa talentelor este un program de granturi dezvoltat de Fundația Comunitară Oradea, prin care se încurajează performanţa tuturor celor înscriși într-o formă de învățământ și care dezvoltă sau vor să dezvolte proiecte ce au ca scop realizarea unor produse novatoare, lucrări de diplomă/doctorat, articole sau cărți, cercetări de piață, participarea la competiții etc. şi care aduc un plus de valoare comunităţii bihorene.
În total, în cadrul evenimentului s-a adunat suma de 89.108 lei din care 73.744,30 lei vor fi direcționați către cele 10 proiecte prezentate conform preferințelor exprimate de către sponsorii și donatorii prezenți la eveniment. Pe lângă această sumă, s-au mai realizat donații în natură constând în servicii și obiecte necesare implementări proiectelor, inclusiv o dronă.
Cele 10 proiecte și sumele cu care au fost finanțate
1.Un tramvai numit speranţă - organizarea unei petreceri în tramvai, cu scop caritabil, prin care se încurajează voluntariatul tinerilor prin activităţi de fundraising. Toate fondurile adunate vor fi donate tinerilor de la Asociaţia S.O.S. Autism şi Asociaţia Down - finanțat cu suma de 6.120,00 ron
2.Light runaway - Pista luminii - reabilitarea pistei de alergare din Salonta şi organizarea unui concurs de alergare nocturnă  - finanțat cu suma de 3.755,3 lei
3.Rising stars - înfiinţarea unui cerc de astronomie pentru elevii din Salonta, unde aceştia vor acumula cunoştinţe de bază din domeniul astronomiei şi vor face observații astronomice sistematice - finanțat cu suma de - 4.717,50 lei
4.Programarea hibridă a roboţilor - utilizarea unei interfeţe umane în scopul programării unui robot cu ajutorul unei mănuşi - finanțat cu suma de  7.182,50 lei
5.Alb şi negru - Club de şah - înfiinţarea unui club de şah prin care elevii din Salonta vor beneficia de lecţii de şah şi concursuri la nivel de campionat naţional - finanțat cu suma de 4.670, 75 lei
6.Tu cum te priveşti în oglindă? - program cu scop preventiv dedicat adolescenţilor, care identifică şi intervine asupra unor elemente (cognitive, afective şi comportamentale) specifice anxietăţii sociale şi atitudinii negative faţă de aspectul fizic - finanțat cu suma de 6.715,00 lei
7.Din cer, despre pământ - Secession Urban Art - un proiect care îşi propune să promoveze oraşele Oradea şi Beiuş prin trei activităţi: clipuri video de promovare a arhitecturii oraşului Oradea, acţiune de artă urbană cu tema „Arhitectura secession" timp de două zile în centrul oraşului, clipuri de promovare a întreg oraşului Beiuş - a adunat suma de - finanțat cu suma de 10.582,50 lei
8.Viaţa e în mâinile tale - o caravană care va circula prin liceele din judeţ pentru a informa şi educa tinerii cu privire la siguranţa rutieră, riscul consumului de alcool la volan şi purtarea centurii de siguranţă, prin proiectare de videoclipuri şi filme tematice - finanțat cu suma de 5.185,00 lei
9.Be $mart - un program de educaţie financiară pentru 750 de elevi din mediul rural şi semi-urban, susţinut de traineri experimentaţi - finanțat cu suma de 9.643,25 lei
10.Teatrul micului beiuşean - selectarea unor copii şi tineri care să formeze o trupă de teatru amator.  Se va pune în scenă spectacolul micul prinţ de Antoine de Saint-Exupery, avându-i în distribuţie pe aceşti tineri actori, contribuind astfel la redeschiderea teatrului din Beiuş - finanțat cu suma de 15.172,50 lei
Claudia Abrudan,
director executiv
 
Despre Fundația Comunitară Oradea
 Fundația Comunitară Oradea este o organizație non-guvernamentală, apolitică și non-profit, care își propune îmbunătăţirea vieţii locuitorilor din judeţul Bihor prin mobilizarea şi distribuirea de resurse pentru iniţiative locale. Facem posibil acest lucru prin încurajarea spiritului filantropic și de responsabilitate socială al organizaţiilor non-guvernamentale, companiilor și persoanelor fizice/grupurilor de iniţiativă, cu scopul de a acoperi nevoile mereu în schimbare ale comunității.
Fundația Comunitară Oradea face parte din programul național de ,,Fundații Comunitare", inițiat de Asociația pentru Relații Comunitare, în parteneriat cu Fundația pentru Parteneriat și Fundația Pact, cu sprijinul financiar al Charles Stewart Mott Foundation, Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe și Romanian-American Foundation.
Roxana Trifa
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Gala de Responsabilitate Socială Corporativă, ediția a III-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:04 Ora standard a Europei de Est