Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primul curs de comunicare nonverbală din Oradea

Astăzi, la sediul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Bihor, a avut loc

Primul curs de comunicare nonverbală din Oradea

Astăzi (10 decembrie 2015), la sediul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Bihor, începând cu ora 10,00, timp de şase ore, a avut loc prima conferinţă având ca subiect comunicarea nonverbală.

D-l inspector şef, chestor de poliţie dr. Liviu POPA a evidenţiat în deschiderea conferinţei importanţa modului de comunicare nonverbală, atât în munca specifică organelor de poliţie, cât şi în activităţile de management.
Primul modul, intitulat Importanţa comunicării nonverbală în prevenire, descoperirea şi investigarea infracţiunilor",  a fost prezentat de prof. univ. dr. Elena-Ana IANCU, Academia de Poliţie ,,Alexandru Ioan Cuza"/Universitatea Agora din municipiul Oradea/Universitatea de Vest Timişoara. După explicarea modurilor de comunicare, a bazelor biologice ale limbajului corpului și sublinierea importanţei comunicării nonverbale în relaţiile interumane, interinstituţionale, intrainstituţionale, au fost evidenţiate particularităţile în comunicarea dintre organele judiciare. Avantajele şi dezavantajele identificării, cunoaşterii şi descifrării semnelor nonverbale, în contextul evaluării reciproce a participanţilor la comiterea faptei/participanţilor în procesul penal au fost exemplificate prin cazuri practice. Unele teme de reflecţie propuse încă de la începutul prezentării au primit răspunsuri nuanţate în timpul dezbaterilor.
Cel de-al doilea modul, intitulat ,,Învaţă să vezi ce gândesc alţii",  a fost susţinut de cunoscutul om de televiziune Mircea N. STOIAN, ziarist specializat în comunicare nonverbală, care le-a comunicat celor prezenţi detalii despre tehnicile de comunicare nonverbală cu aplicabilitate în interogatorii şi munca specifică organelor de poliţie.
În ultima parte a dezbaterilor, lectorii au iniţiat simulări, au răspuns la întrebările adresate şi au exemplificat tehnicile de codificare, respectiv decodificare sugerate de cei prezenţi.
Participanţii la conferinţă au primit diplome care să ateste prezenţa lor la acest program de pregătire profesională şi dezvoltare personală.
Mâine, al doilea curs, la Primărie
Mâine, 11.12.2015, începând cu ora 15,00 la Primăria Municipiului Oradea, în sala Traian Moşoiu, comunicarea nonverbală va fi din nou adusă în atenţia noastră, printr-o nouă sesiune de dezbateri, susţinută de cei doi lectori, prof. univ. dr. Elena-Ana IANCU, respectiv Mircea N. STOIAN.
Moise-Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Primul curs de comunicare nonverbală din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:07 Ora standard a Europei de Est