Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Patru note de 10, 742 peste 7 și 416 sub 5

Concursul de titularizare, din 16 iulie, afișarea rezultatelor

Patru note de 10, 742 peste 7 și 416 sub 5

Din cei 2.000 de candidați care s-au prezentat la nivelul județului Bihor la concursul național unic de titularizare în învățământul preuniversitar, doar 1.922 au ajuns să termine cu bine concursul, patru au fost eliminați, iar 74 au renunțat să-și mai bată capul... degeaba (iar la final, să se facă de râs, cu note de 1, 2, 3 și 4).

Potrivit datelor furnizate de dl Palhegyi Laszlo, inspector școlar resurse umane, din cei 1.922 de concurenți, patru au reușit să obțină nota maximă - 10.00 (Balazs Hajnalka, la limba germană, Deak Szebeni Imola, la limba maghiară, Sorin Ionuț Buzgău, la educație fizică și sport, și Emilia Negru, la arte vizuale), 742 note peste 7, iar 416 candidați nu au reușit să obțină nota 5, ei fiind obligați să se prezinte și la concursul din 22 august.
Tot atunci (în 22 august) pot să participe la concurs și cei 78 care au renunțat sau au fost eliminați...
Cei nemulțumiți de note, puteau depune contestații, în termen de 48 de ore de la data (și ora) afișării rezultatelor sub poarta Inspectoratului Școlar și pe site-ul ISJ Bihor (
http://isj.bh.edu.ro).
În schimb, rezultele nu au mai fost afișate și la cele opt centre de concurs, cum greșit s-a scris tot sub poarta I.S.J. Bihor (și cum se poate afla lecturând informațiile cuprinse în foto nr. 3).
Generalul Inspectoratului Școlar, dl profesor Ioan Șereș, a motivat că în metodologie nu se prevede afișarea rezultatelor la centrele de examen, așa cum se întâmplă în cazul celorlalte concursuri (cum ar fi bacalaureatul etc), pentru că și așa contestațiile se depun doar la I.S.J. Bihor.
Nu comentăm, dar nici nu subscriem!
Gândiți-vă ce ar fi însemnat dacă cei 1.922 de candidați ar fi pornit luni dimineața la Inspectoratul Școlar să-și vadă rezultatele?!
Cât despre afișarea lor pe site-ul I.S.J., cu siguranță, cei 416 candidați (cu note sub 5) nu sunt încântați (și de acord) ca numele lor să fie afișat pe internet!
Cei 742 sunt așteptați, luni sau marți, să-și depună opțiunile!
Candidații care au obținut note peste 7 au dreptul să aspire la unul din cele 519 posturi (catedre) titularizabile: 271 în mediul rural și 248 în mediul urban, din care doar 94 în municipiul Oradea.
Prin urmare, cei 742 de dascăli (sau absolvenți) fericiți sunt așteptați luni sau marți (28 - 29 iulie 2008), la sala festivă a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea să completeze fișa cu opțiuni, miercuri, calculatoarele M.E.C.T. urmând să repartizeze  candidații, la nivel de țară, pe posturile titularizabile, potrivit notei obținute și opțiunii trecute în fișă.
Cei 416 candidați care au obținut note sub 5 sunt așteptați și ei, dar în 22 august, la un nou concurs, ca nu cumva, în toamnă, la începerea anului școlar, să se trezească fără sacii în căruță! (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:48 Ora standard a Europei de Est