Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,International Inter-Institutional Cooperation in the Era of Globalization”

Agora International Administration Conference, AIAC 2015

,,International Inter-Institutional Cooperation in the Era of Globalization”

Facultatea de Științe Juridice și Administrative din cadrul Universității Agora din Oradea a organizat, în colaborare cu Centrul de informare europeană EUROPE DIRECT Agora Oradea, în cursul zilei de joi, 3 decembrie 2015, Conferința Internațională de Științe Administrative, aflată la cea de-a V-a ediție, cu tema „Cooperare Inter-Instituțională Internațională în Era Globalizării ".

Primul eveniment al lunii decembrie, marcat de Universitatea Agora din Oradea ca o manifestare anuală s-a realizat sub egida Facultății de Științe Juridice și Administrative în Amfiteatrul Verde printr-o serie de comunicări în plen.
În deschiderea conferinței, președintele AIAC 2015, drd. George Marius Șinca a salutat și prezentat invitații conferinței: lect. univ. dr. Aurora Gavriș, cercetător al ONG Abolishion Inc. Rachelle EDDY, specialist în mediul social virtual, Ioana Veronica Mascaș din cadrul Abolishion Inc., coordonator al Agenției Naționale Împotriva Traficului de Persoane (ANITP) Oradea, comisar-șef de poliție Gheorghe Ungur, membri ai prezidiului: decanul Facultății de Științe Juridice și Administrative prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu și președintele Senatului universitar, doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu.
În cuvântul său, doamna decan prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu a evidenţiat importanţa evenimentelor ştiinţifice în comunitatea Universităţii Agora din Oradea, a prezentat istoricul conferinţei AIAC și a subliniat importanța acesteia în promovarea Cooperării Internaționale Inter-Instituționale.
În plen au fost susținute lucrări interesante de către: lect. univ. dr. Aurora Gavriș din cadrul Universității din Oradea, Facultatea de Științe Socio - Umane, „Aspects of international judicial cooperation regarding human tra­cking issue", reprezentantul ,,Abolishion Inc.", Ioana Veronica Mascaș, ne-a provocat prin materiale video și prezentarea lucrării cu tema „Human Security in Social Media".
Prezentarea următoarei lucrări a venit tot din partea „Abolishion Inc". prin intermediul cercetătorului și dezvoltatorului de programe în domeniu, doamna Rachelle Eddy, care s-a axat pe evidențierea celor mai bune practici în îngrijirea supraviețuitorilor traficului de persoane în cadrul primei etape de contact „Best practice in survivor care for first responders".
Prezentările în plen s-au încheiat cu lucrarea „NAATIP an response - regarding the need of strengthen the commitment and co-coordinated action of the EU and the Member States to prevent and‑ght all forms of tra­cking in human beings", expusă, explicată și exemplificată în detaliu de către coordonatorul Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane (ANITP) Oradea, Gheorghe Ungur, după care a urmat susținerea lucrărilor pe secțiuni: „Public Administration and Good Governance", „Comparative Administrative Systems", „The Role of the Human Factor in Ensuring Human Security" și „Legislative News in the Field of Administrative Sciences".
În încheierea conferinței, în semn de prețuire, s-au oferit invitaților diplomele de participare și a fost lansată de către preşedintele conferinţei ediția a VI-a care va fi organizată de Universitatea Agora în data de 8 decembrie 2016.
Drd. George Marius ŞINCA
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:
,,International Inter-Institutional Cooperation in the Era of Globalization”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:52 Ora standard a Europei de Est