Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul de titularizare din 16 iulie

Situația candidaților prezenți și eliminați (la)

Concursul de titularizare din 16 iulie

Miercuri, 16 iulie 2008, a avut loc proba scrisă a concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante/rezervate din învățământul preuniversitar în cele 33 de județe și în municipiul București, unde nu se pilotează procesul de descentralizare, conform H.G. nr. 1942/2004. S-au prezentat la examen 35.531 candidați (72,56%) din cei 48.946 înscriși, iar 13.415 persoane (27,41%) au fost declarați absenți. Din totalul celor 35.531 de candidați prezenți la ora 9.00 în sălile de concurs, 95 au fost eliminați (76 pentru fraudă sau tentativă de fraudă, 6 din cauza lipsei documentelor de identitate, 2 din cauza întârzierii, și 11 pentru lipsa adeverințelor de studii). Alți 2.726 de candidați și-au anunțat retragerea pe parcursul examenului din motive medicale sau personale.

Dintr-o eroare de copiere informatică, la disciplina alimentație publică - profesori a apărut în plus subiectul II identic cu subiectul I, iar la kinetoterapie, alături de subiectele I și II (subiectul de metodică specifică disciplinei) a apărut și subiectul suplimentar de metodică generală, destinat celorlalte discipline. Cele două situații au fost sesizate în timp util și au fost rezolvate astfel: mai întâi s-a comunicat telefonic președinților comisiilor județene, iar apoi între 9,45 și 10,00, comisiile județene au primit în scris modalitățile de remediere a celor două situații. În acest fel, toți candidații vizați (34 la Alimentație publică și 30 la Kinetoterapie) au fost informați în timp util, fără a li se prejudicia timpul de rezolvare a subiectelor.
O situație specială a reprezentat-o unul din cele 3 centre de examen din Bistrița-Năsăud, unde pe foile de concurs ale candidaților s-a aplicat ștampila unității de învățământ în care se desfășura concursul, în locul ștampilei specifice examenului de Titularizare, pe care este menționat „Titularizare 2008". Problema a fost remediată după o oră și jumătate de la începerea probei. Foile cu ștampila greșită au fost anulate, iar candidații au primit alte foi cu ștampila oficială a examenului. Comisia Națională a examenului de Titularizare a decis ca în centrul menționat examenul să fie prelungit cu încă o oră și jumătate, timp suficient pentru rescrierea și rezolvarea subiectelor.
În cele 149 de centre în care s-a desfășurat proba, concurenții au avut de rezolvat varianta de subiect cu numărul 5, extrasă la ora 09.00, la sediul MECT, variantă valabilă pentru 143 de discipline. Subiectele și baremele aferente au fost deja postate pe site-ul ministerului, la adresa http://subiecte2008.edu.ro/titularizare/subiecte_si_bareme.
Subiectele și baremele de corectare au fost elaborate de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar din cadrul MECT. La realizarea lor au luat parte 271 de persoane (169 de cadre didactice din toată țara, care predau la catedră, 49 de traducători și 53 de inspectori din Ministerul Educației).
Lucrările scrise pe discipline vor fi evaluate în centrele universitare și în unitățile de învățământ responsabile cu perfecționarea personalului didactic stabilite de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului (26 de centre universitare și 5 unități de învățământ preuniversitar).
Rezultatele concursului se afișează la sediul inspectoratelor școlare și la sediul unității/instituției de învățământ unde s-a desfășurat concursul, cel mai târziu după trei zile de la susținerea acestuia. Contestațiile se depun la inspectoratul școlar, în termen de cel mult 48 de ore de la afișarea rezultatelor, la secretarul comisiei de concurs care le transmite, în termen de 24 de ore, centrelor de evaluare.
Afișarea rezultatelor finale obținute de candidați are ca termen data de 25 iulie 2008.
Repartizarea candidaților pe posturile didactice/catedrele vacante titularizabile se va realiza computerizat la data de 30 iulie 2008
, în baza opțiunilor exprimate de candidați în fișa de opțiuni, în perioada 28-29 iulie 2008. Posturile didactice/catedrele rămase neocupate în urma titularizării (la nivel județean/al municipiului București) devin netitularizabile și sunt afișate pentru următoarele etape ale mișcării personalului didactic: detașare la cerere și suplinire.
Cadrele didactice care nu au participat la concursul de astăzi sau care nu au obținut cel puțin nota 5 (cinci) la acest concurs pot participa la concursurile pentru suplinire organizate de inspectoratele școlare în 22 august 2008. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:32 Ora standard a Europei de Est