Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Dizabilitate-egalitate-normalitate-diversitate”

Întru schimbarea mentalităților

,,Dizabilitate-egalitate-normalitate-diversitate”

Sunt ca și noi. Fie că sunt adulți, fie că sunt copii, au aceleași dorințe, nevoi și idealuri, ne întâmpină cu aceleași zâmbete și lacrimi.

Ei sunt persoanele/ copiii cu dizabilități, a căror zi internațională se sărbătorește anual la 3 decembrie. Organizația Națiunilor Unite a hotărât în 1992 ca această dată să fie proclamată Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități. Abia la 13 decembrie 2006, la sediul ONU, a fost adoptată Convenția Relativă a Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități și semnată de 147 de țări. A intrat în vigoare la 3 mai 2008. Este văzută ca un instrument de aplicare a drepturilor oamenilor/ copiilor cu deficiențe mentale sau fizice.
În acest sens, să nu uităm că valorile cele mai importante pe care şcoala le poate oferi unui copil cu cerinţe educative speciale sunt ridicarea gradului de autonomie, precum şi socializarea.
Cu aceasta ocazie, Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir", Oradea a demarat, marți - 2 decembrie 2015, un amplu proiect tematic denumit ,,Dizabilitate-egalitate-normalitate-diversitate" inițiat și coordonat de profesor de  religie Diana Simona Nichita, având aportul conducerii unității, reprezentată de prof. dr. Viorica Popa și prof. Bauman Maria.
Proiectul tematic amintit anterior a avut ca temă ,,Dizabilitatea-egalitatea-normalitatea-diversitatea". În cadrul activității s-au explicat conceptul de dizabilitate, precum și termenii de handicap și deficiență.
Obiectivele activităţii: promovarea unor informaţii corecte despre deficienţe, cunoaşterea şi înţelegerea felului în care o deficienţă poate afecta copiii/ persoanele în cauză; sensibilizarea copiilor pentru ca ei să devină mai îngăduitori, mai deschişi în eventualitatea că vor întâlni deficienţe; sensibilizarea cadrelor didactice în relaţia de integrare cu elevii şcolii cu diferite deficienţe; dezvoltarea abilităţii la copii de a vedea „persoana" şi nu aspectele fizice cauzate de deficienţă; buna relaţionare socială în colectivul clasei de elevi; informare corectă, utilă în viaţă.
La activitate au participat elevii clasei a VIII-a B de la Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir". Ca invitat a participat psiholog drd. Alin Crețu (Societatea Civilă de psihologie, Oradea - Bihor).
Activitatea a avut un rol important în schimbarea mentalității elevilor față de colegii lor cu anumite dizabilități, fapt remarcat de coordonatorii acțiunii, la finele acesteia.
Profesor,
Nichita Diana Simona

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:18 Ora standard a Europei de Est