Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Câştigătorii Bursa talentelor 2015

Miercuri, Bursa talentelor

Câştigătorii Bursa talentelor 2015

Bursa talentelor este un program de granturi dezvoltat de Fundația Comunitară Oradea, prin care se încurajează performanţa tuturor celor înscriși într-o formă de învățământ și care dezvoltă sau vor să dezvolte proiecte ce au ca scop realizarea unor produse novatoare, lucrări de diplomă/doctorat, articole sau cărți, cercetări de piață, participarea la competiții, etc. şi care aduc un plus de valoare comunităţii bihorene.

Dorim mai ales să încurajăm tinerii talentați indiferent de domeniu (științe exacte, științe umane, arte, sport etc.) şi să le oferim susţinere şi încredere în drumul pe care l-au ales. Considerăm că tinerii sunt o valoare importantă a oraşului nostru, membri ai comunităţii care pot influenţa pozitiv dezvoltarea ei, prin exemplul propriu dar și prin ceea ce realizează atât în prezent, cât şi în viitor.
Câştigătorii celei de a treia ediţii a programului Bursa Talentelor al Fundaţiei Comunitare Oradea au fost selectaţi de
către juriu.
Juriul Bursa Talentelor ediţia a III-a este format din:  Dacian Palladi (preşedintele juriului) - consultant în afaceri, Laura Breb - jurnalist, Codruţa Meşter - director general firmă de servicii de consultanță și management, Horaţiu Tănescu - antreprenor domeniul IT, membru fondator Rotaract Club Oradea, Adrian Ciorna - consultant, fondator Asociaţia Habitat pentru Umanitate, Diana Geambaşu - notar public, Diana Năstase - director Resurse Umane S.C. Plexus Services RO SRL, Simona Trip - prorector Managementul Serviciilor Studenţeşti şi Sociale, Universitatea Oradea
Anul acesta vor fi finanţate proiecte din diverse domenii: cultural, tehnic, educaţie, sport, artă. Şase burse vor fi acordate proiectelor din Oradea, iar patru burse merg către Salonta şi Beiuş, juriul fiind plăcut impresionat de propunerile venite de la elevii din aceste localităţi. 
Proiectele câştigătoare sunt:
1.Din cer, despre pământ - Secession Urban Art  - un proiect care îşi propune să promoveze oraşele Oradea şi Beiuş prin trei activităţi: clipuri video de promovare a arhitecturii oraşului Oradea, acţiune de artă urbană cu tema „Arhitectura secession" timp de două zile în centrul oraşului, clipuri de promovare a întreg oraşului Beiuş.
2.Light runaway - Pista luminii - reabilitarea pistei de alergare din Salonta şi organizarea unui concurs de alergare nocturnă.
3.Be $mart - un program de educaţie financiară pentru 750 de elevi din mediul rural şi semi-urban, susţinut de traineri experimentaţi.
4.Rising stars - înfiinţarea unui cerc de astronomie pentru elevii din Salonta, unde aceştia vor acumula cunoştinţe de bază din domeniul astronomiei şi vor face observații astronomice sistematice.
5.Tu cum te priveşti în oglindă?  -  program cu scop preventiv dedicat adolescenţilor, care identifică şi intervine asupra unor elemente (cognitive, afective şi comportamentale) specifice anxietăţii sociale şi atitudinii negative faţă de aspectul fizic.
6.Programarea hibridă a roboţilor - utilizarea unei interfeţe umane în scopul programării unui robot cu ajutorul unei mănuşi.
7.Teatrul micului beiuşean - selectarea unor copii şi tineri care să formeze o trupă de teatru amator. Se va pune în scenă spectacolul Micul prinţ, de Antoine de Saint-Exupery, avându-i în distribuţie pe aceşti tineri actori, contribuind astfel la redeschiderea teatrului din Beiuş.
8.Alb şi negru - Club de şah - înfiinţarea unui club de şah prin care elevii din Salonta vor beneficia de lecţii de şah şi concursuri la nivel de campionat naţional.
9.Un tramvai numit Speranţă - organizarea unei petreceri în tramvai, cu scop caritabil, prin care se încurajează voluntariatul tinerilor prin activităţi de fundraising. Toate fondurile adunate vor fi donate tinerilor de la Asociaţia S.O.S. Autism şi Asociaţia Down.
10.Viaţa e în mâinile tale - o caravană care va circula prin liceele din judeţ pentru a informa şi educa tinerii cu privire la siguranţa rutieră, riscul consumului de alcool la volan şi purtarea centurii de siguranţă, prin proiectare de videoclipuri şi filme tematice.
Toţi cei 10 coordonatori ai proiectelor selectate vor participa în data de 9 decembrie 2015 la Bursa talentelor, organizată de Fundaţia Comunitară Oradea în cadrul Galei Responsabilităţii Sociale Corporative, cererea de burse întâlnindu-se cu ofertele finanţatorilor. Fundația Comunitară Oradea invită la eveniment companii interesate a se implica financiar în susţinerea proiectelor ce vor dinamiza comunitatea bihoreană.  
Vă reamintim că în 28 septembrie 2015 Fundaţia Comunitară Oradea a lansat cea de-a treia ediție a proiectului ,,Bursa talentelor", proiect prin care încurajăm performanța celor înscriși într-o formă de învățământ, talentați indiferent de domeniu (științe exacte, științe umane, arte, sport etc.). Astfel, avem în vedere acordarea unui număr de 10 burse în valoarea de 4.500 lei/bursă.
În primele două ediţii ale proiectului au fost acordate, cu sprijinul sponsorilor și al donatorilor, 13 burse cu o valoare totală de 109.425 lei.
Roxana Trifa,
Grant manager

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:19:41 Ora standard a Europei de Est