Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

C.S.E.I. Cristal Oradea a lansat un nou parteneriat strategic Erasmus+

Joi, 3 decembrie 2015, la Orășelul Copiilor

C.S.E.I. Cristal Oradea a lansat un nou parteneriat strategic Erasmus+

Joi, 3 decembrie 2015, Orășelul Copiilor Oradea fost gazda evenimentului de marcare a Zilei internaționale a persoanelor cu dizabilități de către cadrele didactice și copiii de la C.S.E.I. Cristal Oradea.

Evenimentul a avut în centru conferința de lansare a parteneriatului strategic Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together (2015-2018).
În deschidere, directorul C.S.E.I. Cristal Oradea, doamna prof. Lezeu  Rodica, a salutat distinșii invitați, subliniind importanța zilei de 3 Decembrie, ca Zi internațională a persoanelor cu dizabilități, precum și importanța parteneriatului strategic  Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together în cadrul activității instructiv - educative din instituție. Cadrele didactice participante la activitățile transnaționale vor fi instruite în metode europene de predare inovatoare, în abordări diferite în cazul învățării individualizate și vor fi în măsură să instruiască la rândul lor  colegii  în acest domenii.
A urmat un mini - spectacol cu mai multe momente artistice pregătite de copiii C.S.E.I. Cristal, singuri sau în colaborare cu alte instituții de învățământ din comunitatea locală: Românașii; Ca la noi, ca la români, hora noastră din străbuni; Dansul prieteniei în parteneriat SNAC cu Colegiul Economic Partenie Cosma, Slavă ție, stea curată - moment în parteneriat  SNAC cu Liceul de Arte (coordonator, prof. Nada Panait).
Proiect în parteneriat cu școli din: Anglia, Belgia, Turcia, Polonia, Spania și Bulgaria
D-na prof. Vesa Maria-Ramona, coordonator al parteneriatului strategic Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together, a făcut o scurtă prezentare a parteneriatului care reunește instituții de învățământ special din 7 țări europene: Anglia, Belgia, Turcia, Polonia, Spania, Bulgaria și România. Obiectivul central al proiectului este contactul și punerea în aplicare a unor abordări inovatoare în  învățarea personalizată pentru copiii cu  dizabilități medii, grave și  profunde din școlile partenere. Cadrele didactice participante la reuniunile de proiect vor putea beneficia de activități de formare-predare-învățare oferite de fiecare școală parteneră: un workshop  pe tema  abordării  educative a copiilor cu deficiențe senzoriale multiple (oferit în România  de către cadrele didactice ale C.S.E.I. Cristal în perioada 7-11 martie 2016), un curs de formare în tehnica Interacțiunii intensive și învățarea în aer liber (în Marea Britanie), un work-shop privind utilizarea tehnicii biofeedback și a terapiilor în SOSW (în Polonia), un  training privind tehnici logopedice și metoda Montessori (în Bulgaria), un workshop privind utilizarea proiectelor tematice în lucrul cu elevii cu CES (în Spania), un curs de instruire în formarea autonomiei sociale la copiii cu deficiențe grave și altul în autism (în Belgia) și un workshop  privind utilizarea poveștilor terapeutice (în Turcia). De asemenea, copiii implicați vor dobândi noi deprinderi sociale și își vor îmbunătăți gradul de conștientizare și expresie culturală. În partea a doua a prezentării d-na profesor a expus succint celor prezenți rezultatele reuniunii transnaționale de proiect care s-a derulat în Spania în perioada 23-26 noiembrie 2015, găzduită fiind de Centro de Educacion Especial PROA, Caceres.
A fost apoi rândul invitaților din comunitate să își exprime păreri legate de tema centrală a zilei și despre importanța participării la proiecte internaționale. Au fost prezenți: inspectorul școlar pentru învățământ special, doamna prof. Vese Alina, inspectorul educativ, doamna prof. Duma Daniela, d-na inspector pentru educație timpurie, prof. Lucia Caciora, d-nul Muscă Dumitru, director al Consiliului Județean Bihor, d-l conf. univ. dr Chelemen Ioan, Universitatea din Oradea, d-na Săteanu Miorița, de la Uniunea Femeilor Bihor, d-na prof. dr. Marușca Angela, director al C.S.E.I. Orizont Oradea, d-na prof. Ilisie Carmen, director al C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, d-na prof. Todica Marcela, director al Liceului Tehnologic ,,George Barițiu", d-na prof. Ciocan Rodica, director al Grădiniței Nr. 45 - ,,Ion Creangă", d-l prof. Rus Radu, director al Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu", d-na prof. Nan Maria, director al Grădiniței Nr. 52, d-na Ciobanu Lucia din partea Asociației Down România, cadre didactice implicate în SNAC de la Liceul de Arte Oradea și mulți alți invitați din comunitatea locală, alături de cadre didactice ale C.S.E.I. Cristal, copii și părinți ai acestora.
50 de ani de existență a C.S.E.I. Cristal Oradea
Partea a doua a evenimentului a constat într-o  masă rotundă cu tema ,,Comunitatea în sprijinul copilului aflat în dificultate" și marcarea a 50 de ani de existență a C.S.E.I. Cristal Oradea. La masa rotundă au fost prezente actuale și foste cadre didactice ale C.S.E.I. Cristal, prilej de rememorare a unor evenimente și persoane marcante din viața instituției. Ziua s-a încheiat într-un cadru festiv cu speranța într-un viitor de succes, plin de realizări profesionale.
Au conlucrat la buna desfășurare a evenimentelor zilei cadrele didactice C.S.E.I. Cristal: director, Lezeu Rodica, consilier educativ, Vesa Maria Ramona, Opriș Aurelia, Pleș Gabriela, Crișan Adriana, Ovănescu Elena, Popa Sanda, Coneac  Angela, Todea Stela,  Kover Monica, Gheorghiu Valentina, Burcă Emilia, Copăcian Aurelia, Boroș Gyorgyi, Merțan Anturia,  Bar Emoke, Drimba Rita, Moldovan Mihaela, Oprea Eva, Herman  Szabolcs, Buboiu Bianca, Tanc Dorina, Dobran Viorica și Dura Anca.
Vesa Maria Ramona,
coordonator de proiect

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:56:38 Ora standard a Europei de Est