Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Promovarea şi protejarea culturii rrome şi a drepturilor copilului rrom”

Diseminare proiect

,,Promovarea şi protejarea culturii rrome şi a drepturilor copilului rrom”

Joi, 19 noiembrie 2015, s-a desfășurat una din activitățile proiectului ,,Promovarea şi protejarea culturii rrome şi a drepturilor copilului rrom", realizat în colaborare cu Direcţia Judeţeană pentru Cultură Bihor în perioada februarie - noiembrie 2015.

Rromii reprezintă o etnie aparte, controversată, prea puțin cunoscută în datele ei esențiale, deși trăiesc alături de români de secole. Ei sunt o minoritate istorică, viața lor s-a împletit cu a noastră în mod inevitabil.
Marginalizarea și excluderea socială a rromilor au creat, în timp, un important decalaj socio-cultural între populația majoritară și comunitatea țiganilor.
Este timpul schimbării mentalităților învechite, dar pentru aceasta este nevoie de a se trece prin mai multe etape: cunoaștere, înțelegere, apreciere, acceptare, respect, acestea având ca urmare eliminarea discriminării.
Trăim într-o lume multiculturală și educația trebuie adaptată acestei realități, iar pentru că, într-adevăr, educația este cheia schimbării și a progresului, copiii trebuie să beneficieze de toate informațiile necesare pentru a înțelege, respecta și aprecia diversitatea.
Copilul rrom trebuie să beneficieze de educație școlară, aceasta fiind singura posibilitate de a-și îmbunătăți viața, de a putea găsi un loc de muncă și a trăi în condiții mai bune. Dar, păstrându-și, în același timp, și tradițiile specifice. Pare o contradicție insurmontabilă, dar ea poate fi desființată tot în școală, prin valorizarea acestora în fața tuturor colegilor de alte etnii, prin educarea respectului față de fiecare minoritate în parte. Educația multiculturală / interculturală este cea chemată să creeze în școală un climat corespunzator în care copiii să se simtă apreciați și stimați pentru ceea ce reprezintă.
Ideea care a stat la baza iniţierii proiectului, alături de cea a integrării copiilor rromi în activitatea şcolară, a fost aceea că, pentru a-şi fixa informaţiile şi cunoştinţele dobândite prin procesul didactic, elevul trebuie scos din cadrul limitat al clasei şi pus în diferite situaţii de viaţă concrete, în care educaţia civică dobândită la clasă capătă noi valenţe prin actul aplicativ în situaţii reale.
Recunoscând valoarea îndemnului lui Seneca: Lung e drumul prin învăţături, scurt şi eficace prin exemple (Epistole, VI), considerăm că cele mai eficiente demersuri didactice menite să-i integreze pe toţi copiii în activitatea şcolară, sunt cele prin care le oferim cât mai multe ocazii să acţioneze împreună, să trăiască laolaltă. Oferindu-i copilului o multitudine de experienţe de învăţare, fructificând pornirea sa nestăpânită de a face în permanenţă ceva, îi uşurăm integrarea în învăţământ, oferindu-i ceea ce îi este necesar pentru a evolua.
Combinând toate aceste aspecte, care ţin de raportarea la noi înşine, cu imperiosul şi moralul îndemn biblic a ajuta pe celălalt, mai ales în contextul abordării tematicilor specifice, am conturat orientarea proiectului spre cunoaşterea reciprocă şi buna relaţionare între copii din medii total diferite de viaţă.   
Prejudecata reprezintă o componentă afectivă a relaţiilor intergrupale bazate pe discriminare şi se exprimă prin atitudini care pot fi învăţate, de obicei, din familie. Acest fapt ne determină, să căutăm în permanenţă modalităţi de schimbare a mentalităţii copiilor referitor la colegii lor diferiţi, acţionând în acelaşi timp şi asupra atitudinii părinţilor lor.
Activitățile desfășurate în cadrul acestui proiect au avut drept obiectiv înlăturarea acestor prejudecăți și buna relaționare între copiii din medii de viaţă diferite. Activitatea cultural-artistică a fost realizată cu copii de mai  multe etnii.
Cei care au contribuit la realizarea acestui proiect au fost coordonatorii: expert principal Roșu Marinel din partea Direcţiei Judeţene pentru Cultură Bihor, profesor inginer Varga Ileana, profesor Șumălan Mihaela și Roșu Delia, precum și echipa de proiect formată din doamnele profesoare: Crăciun Amalia, Matiuț Monica și Nadiș Cristina.
Cornelia Movilă

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 11:52:25 Ora standard a Europei de Est