Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primăria Oradea a adoptat un nou regulament privind tăierile și toaletările de arbori

Comunicat de presă

Primăria Oradea a adoptat un nou regulament privind tăierile și toaletările de arbori

Consiliul Local a aprobat în ultima şedinţă Regulamentul privind activitățile de tăiere, transport și valorificare a lemnului rezultat din spațiile verzi și alte terenuri din afara fondului forestier național, situate pe terenuri proprietate publică sau privată a Municipiului Oradea, în intravilanul Municipiului Oradea.

Noutatea acestui regulament constă în faptul că toți arborii din Municipiul Oradea pentru care există solicitare de tăiere și pentru care urmează să se elibereze autorizație de tăiere vor trebui să fie inventariați, evaluați și marcați de către Ocolul Silvic Oradea. Această inventariere este deja în curs de desfășurare pentru cererile de tăiere din lunile octombrie-noiembrie 2015. Această acțiune are loc în baza contractului încheiat în această vară, de către Primăria Oradea cu Ocolul Silvic Oradea.
Conform regulamentului, niciun arbore sănătos de pe domeniul public al Municipiului Oradea nu va putea fi tăiat fără acordul Agenției de Mediu Bihor, iar în cazul nucilor şi castanilor comestibili, va fi nevoie și de avizul Direcției pentru Agricultură Bihor.
La fel ca în vechiul regulament, persoanele care vor obține autorizație de tăiere pentru un arbore, vor fi obligate să planteze în loc 5 arbori, fie în același loc, fie pe alt amplasament indicat de Primăria Oradea.
Prin noul regulament se impune prezența la fiecare operațiune de tăiere sau toaletare a unui specialist (inginer horticol) din partea operatorului care execută operațiunea de tăiere/ toaletare.
Menționăm, că  în luna octombrie 2015 s-au înregistrat 53 de cereri de tăiere/toaletare arbori pe raza orașului.
,,Totodată, în fiecare lună va avea loc întâlnirea Comisiei consultative privind autorizarea tăierii și toaletării arborilor, comisie formată în marea majoritate din specialiști. Prin acest regulament ne dorim ca toate lucrărilor de tăiere și toaletare a arborilor, propuse de către cetățenii din Municipiul Oradea, să se facă în conformitate cu normele legale în vigoare", a spus Mircea Stejerean - șef Serviciu Lucrări și Servicii Publice din cadrul Primăriei Oradea.
Regulamentul actual reglementează condițiile de autorizare și modul de derulare a activităților de tăiere, transport și valorificare a lemnului rezultat prin acțiuni specifice de tăiere și/sau intervenții cu tăieri de orice fel în coroana arborilor și/arbuștilor. (B.P.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 21:13:19 Ora standard a Europei de Est