Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dezvoltarea unui centru intermodal în Zona Gării C.F.R din Episcopia Bihor

Un nou proiect deosebit pentru Oradea

Dezvoltarea unui centru intermodal în Zona Gării C.F.R din Episcopia Bihor

În cadrul conferinței de presă de vineri, 20 noiembrie 2015, primarul Ilie Bolojan, managerul de proiect Delia Ungur, și coordonatorul de proiect Ana Maria Sava au prezentat presei proiectul „Dezvoltarea unui centru intermodal cu facilitate de acces la transportul rutier și feroviar în Zona Gării C.F.R din Episcopia Bihor", prezentând detaliile tehnice ale terminalului intermodal și modul de conectare al acestuia la drumul European E 60

Prin acest proiect, în zona gării C.F.R. din Episcopia Bihor se vor realiza trei linii de căi ferate cu platforme betonate de încărcare-descărcare a mărfii, spaţii de depozitare pentru mărfuri, locuri de parcare pentru tiruri, clădiri administrative şi o zonă de servicii pentru agenţii economici, acest terminal urmând să fie conectat printr-un drum municipal la drumul european E60/drumul naţional DN1. Amplasamentul este situat în zona industrială a oraşului, în spatele fostei Vămi Oradea, aflându-se în vecinătatea a trei parcuri industriale (două deţinute de Municipiul Oradea şi unul aparţinând de comuna Borş) şi a celor mai mari companii din zonă.
Contractul de finanțare aferent documentației tehnice a proiectului a fost semnat la București, miercuri, 11 noiembrie 2015. Valoarea documentaţiei tehnico-economice este de 1.421.400 lei fără TVA, din care contribuţia Uniunii Europene este de 1.208.190 lei fără TVA, contribuţia Guvernului României este de 184.782 lei fără TVA, iar contribuţia Primăriei Oradea este de 28.428 lei fără TVA.  Valoarea construcţiei propriu-zise a terminalului este estimată la 10 milioane de euro.
Managerul de proiect, d-na Delia Ungur, a arătat că ,,prin Masterplanul General de Transport, în perioada 2014 -2020 se vor finanța 10 terminale intermodale, suma alocată fiind de aproximativ 280 milioane de euro. Din această sumă, Oradea va avea posibilitatea să acceseze cca 16 milioane de euro".
Primarul Ilie Bolojan a explicat rolul şi importanţa acestui terminal intermodal: ,,Rolul acestui terminal este de a da posibilitatea tirurilor care aduc containerele cu mărfuri să le transporte până în zona în care va fi terminalul, după care o macara specială să ia aceste containere și să le transbordeze pe o garnitură de tren, urmând ca după ce garnitura de tren se completează, containerele să fie transportate în țările pentru care sunt destinate aceste produse. În cazul în care companiile noastre folosesc materie primă din import, din țări ale Uniunii Europene sau non-UE, aceste containere cu materie primă pot veni direct în port, de unde se pot încărca în tiruri, pentru ca apoi să fie transportate la companiile care le-au solicitat. Rolul acestui proiect este unul foarte important, de a dezvolta economic regiunea noastră prin facilitarea legăturilor economice, fiind în același timp un centru logistic feroviar-rutier, situat între linia de cale ferată care duce spre Ungaria - în zona Gării CFR, Episcopia Bihor și Șoseaua Borșului".
Coordonatorul de proiect Ana Maria Sava a prezentat pe hartă situarea în teren a terminalului intermodal și conexiunile acestuia pe teritoriul municipiului.
Scopul proiectului este acela de a eficientiza transportul de marfă și de a îmbunătăți impactul transportului asupra mediului și a siguranței traficului. În acest fel se va decongestiona transportul rutier, reducându-se numărul accidentelor rutiere, nivelul noxelor emise de autovehicule și a pragului de zgomot în oraș. Din punct de vedere economic, terminalul intermodal va contribui la dezvoltarea socio-economică a zonei, atât prin veniturile la bugetul local, cât și prin crearea de locuri de muncă.
În final, primarul Ilie Bolojan a spus: ,,Vom avea în vedere și construirea unor drumuri noi, care să lege zona respectivă de principalele drumuri rutiere de acces. Imediat după începerea anului 2016, vom putea depune acest proiect. Sper ca anul viitor, în vară, să înceapă efectiv lucrările". (B.P.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:19:42 Ora standard a Europei de Est