Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul național „Memoria Holocaustului“ – ediția a II-a

Între 28 și 31 iulie, la Oradea

Concursul național „Memoria Holocaustului“ – ediția a II-a

După două concursuri naționale (“Bune practici” în educația pentru protecția mediului, respectiv, “Copiii și drepturile lor”), inițiate și organizate de Inspectoratul Școlar al județului Bihor, luna trecută, iată că la sfârșitul acestei luni, în perioada 28-31 iulie 2008, Inspectoratul Școlar va găzdui, de această dată, un al treilea concurs național, intitulat „Memoria Holocaustului“, aflat la cea de-a II-a ediție. Prima s-a desfășurat, în urmă cu doi ani, la Șimleu Silvaniei, județul Sălaj.

Motivația fundamentală a demersului educațional propus de către Direcția generală pentru Învățământul Preuniversitar din cadrul Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului pentru acest concurs constă în cunoașterea și conștientizarea de către copii și tineri a istoriei Holocaustului, a semnificației acestuia ca o încălcare brutală, gravă a primului drept al omului – dreptul la viață.
Concursul este organizat de M.E.C.T, în colaborare și parteneriat cu Biroul de informare al Consiliului Europei la București, Asociația de prietenie România – Israel și Asociația evreilor români, victime ale Holocaustului (AERVH)ț cu participarea a câte  două echipaje din fiecare județ al țării, câte un echipaj format din doi membri, atât la gimnaziu, cât și la liceu.
Cei circa 170 de elevi și 42 de profesori însoțitori, plus comisia națională, vor fi cazați la Liceul Teoretic “Aurel Lazăr” și Colegiul Tehnic “Transilvania”, iar deschiderea festivă va avea loc, luni, 28 iulie, la ora 15.00, la sala Filarmonicii de Stat din Oradea, după cum aveam să aflăm de la prof. Elisaveta Roșu, inspector școlar de specialitate, coordonatorul concursului.
Probele de concurs
Atât la gimnaziu, cât și la liceu, cei doi membri ai echipajului vor realiza o singură lucrare la fiecare probă a concursului. La proba scrisă se vor evalua cunoștințele însușite din manualele de istorie și bibliografia referitoare la problematica Holocaustului, iar la proba practică (susținută doar de gimnaziști) – elaborarea unui afiș, poster sau lucrare plastică, dimensiunea 60/90, la care pot fi folosite decupaje de presă, materiale printate,  fotografii, copii xerox, acuarele etc, precum și materiale pregătite înaintea începerii probei. Realizarea efectivă a lucrării în tehnica colajului sau oricare alte tehnici grafice se va face în timpul concursului. Tema lucrării va fi centrată pe Holocaust.
Pe lângă proba scrisă, de evaluare a cunoștințelor, liceenii vor avea de făcut un comentariu oral pe baza unui material de presă scris sau a unui film documentar.
Acest concurs național se vrea, după cum a ținut să sublinieze inspector școlar Elisaveta Roșu, o încercare de multiculturalitate, conștientizare, supraviețuire și toleranță, o pledoarie pentru respectul față de viață  și valorile umane, demersuri regăsite de fiecare dată când se sărbătorește Ziua Holocaustului (în 9 octombrie).
În afara probelor de concurs, programul va cuprinde întâlniri cu supraviețuitori ai Holocaustului, vizite și depuneri de jerbe la Sinagoga comunității evreiești din Oradea.
 (Ov. D.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:33:56 Ora standard a Europei de Est