Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

UMF ,,Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca – Exemplu de Utilizare Eficientă a Fondurilor Europene în Folosul Comunității

Proiect regional

UMF ,,Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca – Exemplu de Utilizare Eficientă a Fondurilor Europene în Folosul Comunității

Universitatea de Medicină și Farmacie ,,Iuliu Hațieganu" Cluj-Napoca contribuie activ la formarea continuă a personalului medical din unitățile sanitare publice aflate în zonele de Nord-Vest și Vest ale României, prin intermediul programelor de formare din cadrul proiectului ,,CARDIOPED - Dezvoltarea competențelor personalului medical specializat privind prevenția, diagnosticarea și tratamentul chirurgical al cardiopatiilor congenitale și dobândite la copii prin utilizarea tehnologiei de vârf".

Prin acest proiect se urmărește formarea personalului medical care își desfășoară activitatea în domeniul cardiologiei pediatrice sau în domenii conexe. Fiecare program de formare beneficiază de ore de instruire practică prin module de simulare și hands-on, precum și de ore de instruire teoretică cu participarea unui număr mare de experți internaționali (din Praga-Cehia, Paris-Franța, Massa&Roma&Milano-Italia, Bad Oeynhausen-Germania, Damasc-Siria, Ontario&Hamilton-Canada, Madrid-Spania, Lausanne-Elveția, Graz-Austria, IOWA-SUA).
În cadrul proiectului se desfășoară și un program de screening al incidenței HTA (hipertensiunii arteriale) și a tulburărilor de ritm și de conducere, la copiii cu vârsta cuprinsă între 7-18 ani. Acest program își propune examinarea clinică și ECG a minimum 15.000 de copii, cu vârsta cuprinsă între 7-18 ani, din unitățile școlare aflate în regiunile de dezvoltare ale României Nord-Vest (județele: Bihor, Bistrița Năsăud, Cluj, Satu-Mare, Sălaj și Maramureș) și Vest (județele: Arad, Hunedoara, Timiș și Caraș-Severin). Examenul clinic și înregistrarea ECG este efectuată de către medicii angajați în cadrul proiectului (cu echipamente ECG și tensiometre portabile) și se desfășoară în cabinetele școlare din județele amintite. După prelucrarea datelor clinice și ECG, copiii care prezintă modificări patologice beneficiază gratuit de investigații suplimentare.
Unitățile școlare din Municipiul Oradea au răspuns afirmativ la implicarea în campania de prevenție. Prin urmare, echipe de medici din cadrul proiectului realizează investigațiile medicale în unitățile școlare cu care există acorduri de colaborare. Campania de prevenție a mobilizat până în acest moment un număr de peste 200 de angajați care au contribuit la realizarea de analize medicale a unui număr de peste 14.000 de copii.
Vă supunem atenției un set de materiale de informare dezvoltate în proiect, așa cum acestea se regăsesc pe site-ul CARDIOPED.ro:
Pliantul cu informații despre proiect poate fi accesat la adresa http://cardioped.ro/wp-content/uploads/2015/11/Pliant-cardioped-pt-tipar_final-OK.pdf
Ghidul pentru mame privind alăptarea nou-născutului cu cardiopatie congenitală poate fi accesat la adresa http://cardioped.ro/wp-content/uploads/2015/11/Alaptarea-nou-nascutului-cu-cardiopatie-congenitala.pdf
Broșura cu informații despre ce este hipertensiunea arterială (HTA) și cum putem preveni apariția ei la copii și adolescenți poate fi accesată la adresa http://cardioped.ro/wp-content/uploads/2015/11/Brosura-HTA.pdf
Ghidul de informare pentru părinții copiilor cu malformații cardiace congenitale poate fi accesat la adresa http://cardioped.ro/wp-content/uploads/2015/11/Ghid-de-informare-pentru-p%C4%83rin%C8%9Bii-copiilor-cu-malforma%C8%9Bii-congenitale-cardiace.pdf
Proiectul este coordonat de dna. asist. univ. dr. Simona Sorana Căinap, în calitate de director științific și de dl. conf. univ. dr. Dan Bența, în calitate de manager proiect.
Mai multe detalii găsiți pe site-ul proiectului la adresa www.cardioped.ro
(M.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:13:36 Ora standard a Europei de Est