Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul educativ ,,BOOKMARK, la școlile din Stîncești și Poienii de Jos

Pretutindeni, omul sfințește locul!

Proiectul educativ ,,BOOKMARK, la școlile din Stîncești și Poienii de Jos

,,Cărţile sunt felul oamenilor de a avea aripi ca îngerii", spune Andrei Pleşu.

La școlile din Comuna Buntești, la Şcoala Gimnazială Nr. 1 din Bunteşti  (școala coordonatoare) și la cele două structuri, Școala Gimnazială Nr. 3 Stînceşti şi Școala Gimnazială Nr. 2 Poienii de Jos, luna octombrie a însemnat  Luna internaţională a bibliotecilor, iar zilele lunii noiembrie constituie pentru elevi și profesori Zile dedicate bibliotecilor şcolare şi cititului cărţilor.
Așadar, proiectul educativ ,,BOOKMARK s-a desfăşurat la şcolile gimnaziale din Stînceşti și  Poienii de Jos. Activităţile, derulate în intervalul 5 octombrie - 13 noiembrie 2015, au avut  ca scop cunoaşterea importanţei bibliotecilor, a cărţilor şi a cititului acestora.
Prima activitate a urmărit nu doar trezirea interesului elevilor  pentru lectură, stârnirea curiozităţii pentru a descoperi tainele care se ascund în spaţiile populate cu mii de suflete („Cărţile au suflet", ne spune criticul literar N. Manolescu), ci şi abordarea învăţării într-o manieră inter şi transdisciplinară. Cei dornici să pornească în aventura cunoaşterii au avut posibilitatea să străbată cărările pietruite sau pavate cu rubine şi să descopere comoara păzită cu străşnicie, avându-i alături pe îndrumători.
Un număr de 58 de elevi au citit cărţi alese de ei sau indicate de către membrii echipei de proiect şi au confecţionat semne de carte conţinând cuvinte cheie în cele trei limbi studiate la şcoală: limba română, limba franceză şi limba engleză.
Cu ocazia sărbătoririi Zilei Internaţionale a Bibliotecilor, d-na profesoară Şerb Amelia Iulia le-a prezentat elevilor o serie de informaţii în PowerPoint: „Biblioteci celebre", „Prietena mea, cartea" şi „Îmbrăţişarea lecturii". Elevii au urmărit cu interes materialele prezentate şi au răspuns întrebărilor adresate pe parcurs.
O expoziţie - concurs (10 nov.) a dezvăluit talentul şi îndemânarea participanţilor. Lucrările elevilor implicaţi în proiect (desene şi semne de carte) au fost analizate şi admirate de către ceilalţi elevi. Toate creaţiile au fost recompensate cu diplome pe mai multe secţiuni: participare, clasic, cel mai hazliu, cel mai practic  şi cel mai original semn de carte.
La finalul activităţilor, elevii au avut de completat chestionare. Interpretarea lor va permite formarea unei imagini reale asupra relaţiei cititorilor noştri cu cartea.
În acest mod, considerăm noi, am mai făcut un pas în apropierea elevilor de cărţi, i-am determinat să gândească, să caute sensuri noi şi să reflecteze, creând fiecărui participant posibilitatea de a se exprima liber, de a învăţa să lucreze şi să colaboreze, de a-şi construi aripi pentru a străbate un crâmpei din infinitul cunoaşterii.
Activităţile din proiect au fost imortalizate sub formă de fotografii ce au fost folosite pentru realizarea de planşe expuse în incinta celor două şcoli.
Alături de ceilalţi membri ai echipei de proiect s-a realizat un schimb de impresii şi s-a conchis că ,,...nu este alta şi mai frumoasă şi mai de folos, în toată viaţa omului zăbavă decât cetitul cărţilor", vorba înțeleptului cronicar Miron Costin.
Echipa de proiect a fost alcătuită din profesorii: Şerb Amelia Iulia, Ştef Angelica, Farc Neli, Tocuţ Florin, Buboi Sanda și Barbu Niculina.
Amelia Iulia Șerb
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul educativ ,,BOOKMARK, la școlile din Stîncești și Poienii de Jos.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:50:34 Ora standard a Europei de Est