Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sărbătoare a modei universitare orădene

Ieri, o nouă întâmplare fericită

Sărbătoare a modei universitare orădene

Vineri seara (11iulie 2008), 13 licențiați ai Facultății de Arte Vizuale, specializarea Arte decorative, și-au prezentat lucrările de diplomă, sub pasajul „Vulturul Negru”. Aseară (luni, 14 iulie), am avut parte de o nouă repriză de modă, în care 10 licențiate (îndrumate de asistent univ. ing. Olimpia Urdea și asistent univ. Amalia Judea) și-au prezentat creațiile vestimentare, cu concursul manechinelor Agenției „Amalia Judea Art & Fashion”, la terasa „Transilvania” din Oradea.

Stil, îndrăzneală, risipă de imaginație, nonconformism...
În lucrarea de diplomă, fiecare a dorit să șocheze prin ceva, originalitate, inedit, stil, provocare, aceasta fiind, de fapt, cartea lor de identitate profesională. Și dacă onor comisia a acordat doar două note de 10 (Laviniei Bobis și lui Circiu Csilla), cu siguranță, publicul a acordat mai multe note maxime creațiilor vestimentare pe care le-au admirat și aplaudat, luni seara, la terasa „Transilvania”. Cât le privește pe Lavinia și Csilla, ele aveau să încheie întregul examen de licență cu media 10 (zece), iar Csilla a devenit chiar șef de promoție (cu 10 curat, pe linie!).
Circiu Csilla – Dualismul
Prin colecția Dualismul – cheia echilibrului și a cunoașterii de sine,  am încercat să trag un semnal de alarmă, să acționez frâna de urgență a timpului furibund, pentru ca, pentru câteva minute, fiecare femeie să se oprească și să reflecteze asupra feminității sale. Feminitate care, poate datorită profesiei, a carierei sau a altor factori, începe să intre în penumbră în multe situații. Eu consider că acordându-și puțin timp pentru reflexie, pentru recunoașterea și scoaterea la iveală a straturilor neexploatate încă ale sufletului, fiecare femeie poate să găsească resurse noi prin care să își conserve feminitatea, e de părere Csilla.
Bobis Lavinia – Bee Honey
Colecția Laviniei este o metaforă, care prin construcție și cromatică vorbește despre o comunitate, despre un microsistem ideal și complex după care tânjim cu toții și în care vrem să evadăm. Ea ne propune o arhitectură vestimentară acceptând ca provocare ceea ce reprezintă albina și microclimatul ei în viața socială a stupului, prezentând un mesaj vizual complex în care arta decorativă prezentă în ținute, culorile contrastante și materialitatea ținutelor sunt imbinate cu arhitectura întregii colecții.
Kurtuj Mirela – Napoleoniana
Mirela a urmărit, așa după cum declară,  învierea valorii de noblețe în femeia contemporană, ca elogiu adus rafinamentului specific acelei perioade.
Am încercat să reproduc eleganța, luxul, extravaganța pe care Napoleon o  radia ca personalitate, în contextul istoric și moda specifică perioadei  într-o colecție adaptată la tendințele actuale, gata să transforme femeia contemporană într-o individualitate ce trezește melancolia grandioasă specifică începutului de secol XVIII.
Ianos Zita Klara – Moccassai
Colecția Zitei se vrea un studiu aprofundat al tribului Massai, în tot ceea ce înseamnă, simboluri, stil de viață, obiceiuri...
Un mesaj pentru îmbracămintea eco, într-o eră hipertehnologizată, în care tot mai multe vedete internaționale dau tonul nu doar în moda eco, ci în găsirea unui echilibru între tehnologia epuizantă și stilul de viață eco. Pe internet, site-uri de profil încarcă pagini întregi de îndemnuri la salvarea planetei prin renunțarea la materialele sintetice, la blană naturală și la pielea de animale: reptile, jaguar etc.
Ruja Ioana Diana– Mitologia nordică, vikingii și walkiriile
Ioana a acceptat  provocarea în special a istoriei vikingilor, așa cum sunt ei cunoscuți în istorie.
Tricot, imitație de piele și blană dau viață costumelor, într-un spectacol imaginar, în care eroii principali sunt vikingii, așa cum au fost ei percepuți de creatoare.
Bot Viorela Florina – Marilyn Monroe
Marilyn a rămas, peste ani, femeia care, doar cu o privire, impresiona o lume întreagă.
Dintre sute de femei frumoase și celebre am ales-o pe Marilyn deoarece este întruchiparea feminității, imaginea ei este expresia unei esențe de feminitate ideale, ce există în fiecare femeie.
Această lucrare urmărește  redescoperirea acelei esențe feminine ce zace în fiecare femeie, punând-o totodată în valoare cu ajutorul unor ținute feminine și senzuale.
Putyer Diana Ioana – Douăzecii furtunoși (începutul emancipării feminine)
Mesajul exprimat de colecția mea este unul intrigant, datorită capacității sale de a îmbina vechiul cu noul, hendonismul cu seriozitatea și sobritatea, competența și feminitatea. Femeia costumată în aceste ținute zâmbește ironic interlocutorului în timp ce corpul ei este unduit melodios în îmbracămintea sa parțial cuminte, parțial ispititoare.
Colecția pledează pentru o re-naștere a spiritului feminin în femeia modernă, competentă, o emancipare sufletească asemănătoare cu cea socială de acum de mai bine de optzeci de ani.
Haias Amalia Bianca – Văduva neagră
De ce văduva neagră?
Am să răspund printr-o afirmație simplă, aceea că această creatură m-a fascinat mereu prin modul său de a supraviețui.
M-am bazat foarte mult pe dominația femelei acestei specii de păianjen pentru a interpreta în colecție dominația femeii puternice, atât prin sexualitate, evidențiind formele, cât și prin transpunerea ideii de captivitate și devorarea pe care o realizează femela văduva neagră după împerechere.
Această temă este una cu scop revoluționar pentru a trezi interesul pentru studiul diverselor viețuitoare, dar și pentru a vindeca fobiile oamenilor.
Lisac Cristina – Desfrânații hippies
Cristina-neconformista este o rebelă și o autodeterminată.
Colecția sa este inspirată din fenomenul hippie, fiind încărcată de culoare și  complet accesorizată. Răzvrătită împotriva impunerilor sistemului, oricare ar fi el, Cristina a găsit modalitatea de exprimare plastică de o cromatică bogată, realizată cu pensula pe materialul textil, în mare măsură de proveniență naturală.
Ioana Silaghi – Balerina
Pornind de la balerinele lui Degas (pictorul), Ioana a realizat o colecție caracterizată prin volumetrii îndrăznețe, bogate în culoare, suprapuneri de tuluri, oferind privitorilor un original balet. Clasica rochie a balerinei este interpretată, răsturnată pe verticală, într-o propunere constructivă îndrăzneață, în care spectaculosul ținutelor pun în umbră purtătorul.
Spectacolul de modă a fost posibil grație sprijinului pe care organizatorii l-au primit din partea generoșilor sponsori: Rada Exim (Radu Pentie), Romagent Consulting–societate de brockeraj (Ovidiu Gabor), Elia Stile, Art Media, administrația Facultății de Arte Vizuale și Transilvania General Import-Export, gazda manifestării.
(Olimpia & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sărbătoare a modei universitare orădene.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:35 Ora standard a Europei de Est