Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mobilitate Erasmus + în Germania

Diseminare proiect internațional

Mobilitate Erasmus + în Germania

Directorul Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul'' din Oradea, domnul prof. dr. Ruben Filimon, ne-a invitat ieri (marți, 10 noiembrie 2015) la o masă rotundă, organizată la întoarcerea echipei de proiect din Germania.

Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul'' Oradea derulează în perioada 2015-2016, proiectul internațional de mobilitate Erasmus +, intitulat ,,Taste of Youth - a European food culture tour". În cadrul acestui proiect, elevii și profesorii orădeni sunt parteneri cu elevi și profesori din Germania și Lituania. Prin  vizite și schimburi de experiență reciproce, elevii au posibilitatea să cunoască și să experimenteze cultura și civilizația europeană, specifică țărilor partenere, în cazul de față percepută prin prisma artei culinare.
Discutând cu prof. Dora Negruțiu, prof. coordonator și cu elevii participanți: Albu Sorin, Petruş Daniel, Şebeșan Dragoş din a XI-a D, Dume Florin, Fărcuţa Cosmin, Oros Iulia din a X-a H și Boda Cristina din a X-a C, aveam să aflăm amănunte despre prima reuniune de proiect, desfășurată în orașul Schwerin (Germania) în perioada 14 - 25 octombrie 2015.
,,Mobilitatea a constituit un prilej atât pentru vizitarea obiectivelor din țara gazdă, cât și  comunicarea elevilor în limba engleză. Nu am avut nevoie de niciun impuls pentru a admira frumusețile acelor meleaguri. Încă din prima zi de activitate a fost stimulată creativitatea elevilor prin exerciții și jocuri interactive. Au fost programate activități turistice de localizare, descoperire și analiza unor obiective turistice din orașul Schwerin, iar la final fiecare echipă a fost întâmpinată cu aplauze pentru reușită. În următoarele zile, accentul s-a pus pe munca în echipă, în a ne etala priceperea și măiestria în arta culinară. Am avut apoi parte de vizite de studiu în împrejurimile orașului: la ferma de curcani Landpute și în Rostock, oraș la Marea Baltică". La Rostock cu toții s-au simțit excelent; fiecare elev ne-a împărtășit impresiile legate de frumusețile meleagurilor vizitate, munca pe ateliere și în echipă mixtă, alături de colegii din Lituania și Germania, momentele de distracție și relaxare de care au avut parte, prilej de a legat prietenii, care vor fi întreținute prin corespondență.
,,Ne-am bucurat să putem oferi elevilor noștri posibilitatea de a vedea și a afla cum trăiesc și cum gândesc colegii lor din Lituania și Germania, pe de o parte, iar prin implicarea în activitățile comune, au avut oportunitatea de a le demonstra partenerilor de proiect că românii sunt creativi și descurcăreţi, cunosc limbi străine, sunt toleranți, deschiși și prietenoși. Iar când vor veni la noi, le vom prezenta adevărata față a României", a completat dl director Ruben Filimon.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Mobilitate Erasmus + în Germania.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:24:50 Ora standard a Europei de Est