Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cea de-a V-a ediţie a Conferinţei Naţionale a Psihologilor Şcolari

Vineri și sâmbătă, la Oradea

Cea de-a V-a ediţie a Conferinţei Naţionale a Psihologilor Şcolari

În miez de frumoasă toamnă orădeană, în zilele de 30 şi 31 octombrie 2015, a avut loc la Universitatea din Oradea, în Biblioteca Universităţii, Conferinţa Naţională a Psihologilor Şcolari, ediţia a V-a.

Spre deosebire de celelalte ediţii (2007, 2009, 2011, 2013), în acest an în organizarea evenimentului au fost implicate şi alte structuri/instituţii: Departamentul de Psihologie, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, Centrul de cercetare în Psihologie Aplicată, Casa Corpului Didactic, C.J.R.A.E. Bihor şi Asociaţia C.E.S. Participanţii în număr de peste 200 s-au bucurat de intervenţiile, în plenul conferinţei a unor reputaţi specialişti din domeniul psihologiei: prof. univ. dr. Adrian Opre, Universitatea „Babeş Bolyai" Cluj-Napoca; prof. univ. dr. Alin Sava, Universitatea de Vest din Timişoara; conf. univ. dr. Anca Dobrean, Universitatea „Babeş Bolyai" Cluj-Napoca; lect. univ. dr. Elena Anghel Stănilă, Universitatea „Titu Maiorescu" Bucureşti şi lect. univ. dr. Ioana Panc, Universitatea „Titu Maiorescu" Bucureşti.
În deschiderea conferinţei a luat cuvântul prof. univ. dr. Elena Bonchiş, preşedinte al A.N.P.S. şi iniţiatoarea înfiinţării acestei asociaţii în anul 2006. Cuvinte de bun venit şi urări de succes au fost adresate de: prof. drd. Carmen Bodiu, directoarea C.C.D. Bihor; psiholog Simina Hinţ, directoarea C.J.R.A.E. Bihor; psiholog Teodor Pugna, preşedinte al Filialei Bihor a Colegiului Psihologilor din România; conf. univ. dr. Marius Drugaş, director al Departamentului de Psihologie, conf. univ. dr. Karla  Peter, director al Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei şi psiholog Teodora Pantazzi, preşedinte al Asociaţiei C.E.S.
Un moment deosebit l-a constituit cuvântul prof. univ. dr. Sorin Curilă, preşedinte al Senatului Universităţii din Oradea, care participă pentru a cincea oară la întâlnirile psihologilor şcolari, apreciind calitatea conferinţei, oportunitatea schimbului de idei şi a experienţelor personale, precum şi împărtăşirea unor stări emoţionale deosebite. Îi mulţumim.
Începând din anul 2013, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari, acordă Diplome de Excelenţă şi placheta „Nosce Te Ipsum" unor personalităţi ale domeniului. Cu ocazia acestei ediţii au fost recompensate pentru contribuţiile aduse în dezvoltarea psihologiei educaţiei şi promovarea profesiei de psiholog şcolar următoarele cadre didactice: prof. univ. dr. Adrian Opre,  prof. univ. dr. Alin Sava,  conf. univ. dr. Anca Dobrean,  lect. univ. dr. Elena Anghel Stănilă.
Împlinirea a 10 ani de la înfiinţarea A.N.P.S şi a 20 de ani de la deschiderea, în cadrul Universităţii din Oradea a specializării Psihologie a constituit un bun prilej pentru organizatori de a înmâna doamnei profesor univ. dr. Elena Bonchiş Diploma de Excelenţă şi Placheta jubiliară.
Sesiunea în plen a constituit o ocazie, poate unică, pentru unii de a asculta intervenţiile unor personalităţi ale domeniului, care au prezentat noutăţi cum ar fi:
Construcţia eu-lui în adolescenţă, identitate şi repere morale (prof. univ. dr. Adrian Opre)
Cum să alegi un test psihologic, cum să-l utilizezi (prof. univ. dr. Alin Sava)
Impactul tehnologiei asupra dezvoltării copiilor şi adolescenţilor (conf. univ. dr. Anca Dobrean)
Psihologia educaţiei şi valenţele ei în clinica de pediatrie (lect. univ. dr. Elena Anghel Stănilă)
Resurse umane pentru o viaţă mai bună ...(lect. univ. dr. Ioana Panc)
În după-amiaza zilei de 30 octombrie au avut loc prezentări de comunicări în patru secţiuni, moderate de profesionişti ai domeniului psihologie sau ştiinţe ale educaţiei. De remarcat este, pentru această ediţie, numărul mare de studenţi, care au dorit să împărtăşească din preocupările lor, din curiozităţile şi îndoielile lor.
Workshop-urile, în număr de 10 au adunat un număr impresionant de participanţi, relevând dorinţa acestora de a asimila nu numai cunoştinţe, dar şi abilităţi în anumite domenii aplicative ale psihologiei. Organizatorii şi propunătorii de ateliere au acoperit o gamă largă de teme de la: „cum să citeşti un desen" la „optimizarea personală a părinţilor în grupul experienţial", de la" evaluarea şi raportarea în cazul abuzului sexual al copilului" la „evaluare clinică şi intervenţie la copiii cu întârziere mintală", de la  ,,dezvoltarea abilităţilor de învăţare la elevii cu ADHD" la „manegementul contingenţelor la copii şi adolescenţi", de la „evaluare şi intervenţie educaţională individualizată a elevilor cu CES" la „abilităţi de viaţă în contextul dezvoltării durabile", de la ,,rolul terapiilor prin mediere artistică în dezvoltarea unei personalităţi complexe" la ,,dezvoltarea caracterului la copii şi adolescenţi utilizând tehnici de tip mindfulness".
Activităţile au continuat în ziua de 31 octombrie 2015 cuprinzând printre altele şi o masă rotundă iniţiată de C.C.D. Bihor având ca temă „Valenţe şi limite ale Fişei psiho-pedagogice". Participanţii în număr de peste 30 au apreciat calitatea discuţiilor, dar şi oportunitatea dezbaterii acestei teme.
Conferinţa s-a desfăşurat într-un cadru prietenos, stimulativ, deschizător de noi perspective.
Organizatorii, coordonaţi de prof, univ. dr. Elena Bonchiş şi conf. univ. dr. Marius Drugaş, au asigurat, nu numai o atmosferă prielnică schimbului de idei, dar şi infrastuctura  necesară desfăşurării unui asemenea eveniment.
Volumul de rezumate realizat cu acest prilej dispune de un ISSN, 2344-407X şi ISSN-L 2344-407X, parte din lucrările în extenso vor fi cuprinse într-un volum special, iar parte incluse în Romanian Journal of School Psychology, revistă indexată în CEEOL; Index Copernicus, EBSCO şi SCIPIO.
Mulţumim tuturor pentru prietenia manifestată, pentru implicare şi încredere. Dorim ca acest demers să fie continuat.
Daniela Roman & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (60 de poze), accesați Galeria foto: Cea de-a V-a ediţie a Conferinţei Naţionale a Psihologilor Şcolari.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:09 Ora standard a Europei de Est