Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Cea de-a V-a ediţie a Conferinţei Naţionale a Psihologilor Şcolari

Vineri și sâmbătă, la Oradea

Cea de-a V-a ediţie a Conferinţei Naţionale a Psihologilor Şcolari

În miez de frumoasă toamnă orădeană, în zilele de 30 şi 31 octombrie 2015, a avut loc la Universitatea din Oradea, în Biblioteca Universităţii, Conferinţa Naţională a Psihologilor Şcolari, ediţia a V-a.

Spre deosebire de celelalte ediţii (2007, 2009, 2011, 2013), în acest an în organizarea evenimentului au fost implicate şi alte structuri/instituţii: Departamentul de Psihologie, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, Centrul de cercetare în Psihologie Aplicată, Casa Corpului Didactic, C.J.R.A.E. Bihor şi Asociaţia C.E.S. Participanţii în număr de peste 200 s-au bucurat de intervenţiile, în plenul conferinţei a unor reputaţi specialişti din domeniul psihologiei: prof. univ. dr. Adrian Opre, Universitatea „Babeş Bolyai" Cluj-Napoca; prof. univ. dr. Alin Sava, Universitatea de Vest din Timişoara; conf. univ. dr. Anca Dobrean, Universitatea „Babeş Bolyai" Cluj-Napoca; lect. univ. dr. Elena Anghel Stănilă, Universitatea „Titu Maiorescu" Bucureşti şi lect. univ. dr. Ioana Panc, Universitatea „Titu Maiorescu" Bucureşti.
În deschiderea conferinţei a luat cuvântul prof. univ. dr. Elena Bonchiş, preşedinte al A.N.P.S. şi iniţiatoarea înfiinţării acestei asociaţii în anul 2006. Cuvinte de bun venit şi urări de succes au fost adresate de: prof. drd. Carmen Bodiu, directoarea C.C.D. Bihor; psiholog Simina Hinţ, directoarea C.J.R.A.E. Bihor; psiholog Teodor Pugna, preşedinte al Filialei Bihor a Colegiului Psihologilor din România; conf. univ. dr. Marius Drugaş, director al Departamentului de Psihologie, conf. univ. dr. Karla  Peter, director al Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei şi psiholog Teodora Pantazzi, preşedinte al Asociaţiei C.E.S.
Un moment deosebit l-a constituit cuvântul prof. univ. dr. Sorin Curilă, preşedinte al Senatului Universităţii din Oradea, care participă pentru a cincea oară la întâlnirile psihologilor şcolari, apreciind calitatea conferinţei, oportunitatea schimbului de idei şi a experienţelor personale, precum şi împărtăşirea unor stări emoţionale deosebite. Îi mulţumim.
Începând din anul 2013, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari, acordă Diplome de Excelenţă şi placheta „Nosce Te Ipsum" unor personalităţi ale domeniului. Cu ocazia acestei ediţii au fost recompensate pentru contribuţiile aduse în dezvoltarea psihologiei educaţiei şi promovarea profesiei de psiholog şcolar următoarele cadre didactice: prof. univ. dr. Adrian Opre,  prof. univ. dr. Alin Sava,  conf. univ. dr. Anca Dobrean,  lect. univ. dr. Elena Anghel Stănilă.
Împlinirea a 10 ani de la înfiinţarea A.N.P.S şi a 20 de ani de la deschiderea, în cadrul Universităţii din Oradea a specializării Psihologie a constituit un bun prilej pentru organizatori de a înmâna doamnei profesor univ. dr. Elena Bonchiş Diploma de Excelenţă şi Placheta jubiliară.
Sesiunea în plen a constituit o ocazie, poate unică, pentru unii de a asculta intervenţiile unor personalităţi ale domeniului, care au prezentat noutăţi cum ar fi:
Construcţia eu-lui în adolescenţă, identitate şi repere morale (prof. univ. dr. Adrian Opre)
Cum să alegi un test psihologic, cum să-l utilizezi (prof. univ. dr. Alin Sava)
Impactul tehnologiei asupra dezvoltării copiilor şi adolescenţilor (conf. univ. dr. Anca Dobrean)
Psihologia educaţiei şi valenţele ei în clinica de pediatrie (lect. univ. dr. Elena Anghel Stănilă)
Resurse umane pentru o viaţă mai bună ...(lect. univ. dr. Ioana Panc)
În după-amiaza zilei de 30 octombrie au avut loc prezentări de comunicări în patru secţiuni, moderate de profesionişti ai domeniului psihologie sau ştiinţe ale educaţiei. De remarcat este, pentru această ediţie, numărul mare de studenţi, care au dorit să împărtăşească din preocupările lor, din curiozităţile şi îndoielile lor.
Workshop-urile, în număr de 10 au adunat un număr impresionant de participanţi, relevând dorinţa acestora de a asimila nu numai cunoştinţe, dar şi abilităţi în anumite domenii aplicative ale psihologiei. Organizatorii şi propunătorii de ateliere au acoperit o gamă largă de teme de la: „cum să citeşti un desen" la „optimizarea personală a părinţilor în grupul experienţial", de la" evaluarea şi raportarea în cazul abuzului sexual al copilului" la „evaluare clinică şi intervenţie la copiii cu întârziere mintală", de la  ,,dezvoltarea abilităţilor de învăţare la elevii cu ADHD" la „manegementul contingenţelor la copii şi adolescenţi", de la „evaluare şi intervenţie educaţională individualizată a elevilor cu CES" la „abilităţi de viaţă în contextul dezvoltării durabile", de la ,,rolul terapiilor prin mediere artistică în dezvoltarea unei personalităţi complexe" la ,,dezvoltarea caracterului la copii şi adolescenţi utilizând tehnici de tip mindfulness".
Activităţile au continuat în ziua de 31 octombrie 2015 cuprinzând printre altele şi o masă rotundă iniţiată de C.C.D. Bihor având ca temă „Valenţe şi limite ale Fişei psiho-pedagogice". Participanţii în număr de peste 30 au apreciat calitatea discuţiilor, dar şi oportunitatea dezbaterii acestei teme.
Conferinţa s-a desfăşurat într-un cadru prietenos, stimulativ, deschizător de noi perspective.
Organizatorii, coordonaţi de prof, univ. dr. Elena Bonchiş şi conf. univ. dr. Marius Drugaş, au asigurat, nu numai o atmosferă prielnică schimbului de idei, dar şi infrastuctura  necesară desfăşurării unui asemenea eveniment.
Volumul de rezumate realizat cu acest prilej dispune de un ISSN, 2344-407X şi ISSN-L 2344-407X, parte din lucrările în extenso vor fi cuprinse într-un volum special, iar parte incluse în Romanian Journal of School Psychology, revistă indexată în CEEOL; Index Copernicus, EBSCO şi SCIPIO.
Mulţumim tuturor pentru prietenia manifestată, pentru implicare şi încredere. Dorim ca acest demers să fie continuat.
Daniela Roman & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (60 de poze), accesați Galeria foto: Cea de-a V-a ediţie a Conferinţei Naţionale a Psihologilor Şcolari.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:33:58 Ora standard a Europei de Est