Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„MIMS: Multiple Intelligences in Mathematics and Science”

Proiectul eTwinning

„MIMS: Multiple Intelligences in Mathematics and Science”

Pe parcursul anului școlar 2014-2015 s-au derulat în școala noastră activitățile proiectului eTwinning „MIMS: Multiple Intelligences in Mathematics and Science".

Scopul proiectului a fost ca elevii noștri lucrând la matematică și științe prin metode e-learning să-și folosească inteligențele multiple și să-și dezvolte competențe în diverse domenii, baza învățării de-a lungul vieții, cu accent pe partea practică.
Coordonatorii de pe platformă au fost profesorii: Marie-Hélène Cousyn (Dunkerque, FR) - fondator, Anamaria Corina Golumbeanu (Craiova, RO) - fondator, Costantino Soudaz (Pont-Saint-Martin, IT), Crina-Aurelia Bercovici (Beiuș, RO), Stella Chatzara (Thessaloniki, GR), Rosangela Mapelli (Merate, IT), Angela Lucia Capezzuto (Maddaloni, IT)
Echipa locală a fost formată din: Crina Bercovici (prof. matematică), Casian Ille (diriginte, prof. economist), Manuel Bercovici (prof. informatică, webmaster pagina școlii), Georgeta Cristea (prof. limba franceză și engleză), alți profesori care au contribuit cu idei și fapte la reușita proiectului. În proiect au fost implicați cei 27 elevi ai clasei a XI-a B, profil servicii, participanți la proiect.
Activitățile proiectului au presupus prezentarea școlilor, prezentarea echipelor, completarea testul care să stabilească inteligențele multiple dominante, activități adresate fiecărui tip de inteligență multiplă, recomandări din partea profesorilor și folosirea câtorva resurse online.
În proiect au fost folosite metode didactice diferite: chestionarul, observația, studiul individual și în grupe mici. Elevii au avut ocazia să realizeze afișe tematice, să se documenteze, au distribuit broșuri cu tematică ecologică și de promovare a cetățeniei democratice, vor contribui la organizarea unei excursii.  Activitățile proiectului sunt utile elevilor pentru pregătirea examenelor și pentru viața de zi cu zi. Proiectul este interdisciplinar: matematică (s-a făcut apel la noțiunile de algebră, elemente de geometrie, teoria numerelor, elemente de analiză matematică), științe (documentare despre importanța apei, chestionare, rezolvarea unor probleme specifice apelând la suportul matematic), istorie-geografie (excursia, drumețiile) etc. Aptitudinile și competențele vizate în proiect au îmbinat latura lingvistică, matematică, de învățare-learning to learn, civică, interpersonală, interculturală și socială antreprenorială și de exprimare culturală.
Detalii despre proiect se găsesc la adresele:
http://www.etwinning.net/en/pub/connect/browse_people_schools_and_pro/profile.cfm?f=2&l=en&n=107312 (adresa proiectului pe platformă)
https://sites.google.com/site/mims2015rofrgrit/ (site-ul proiectului)
Proiectul a primit Certificat European de Calitate (EQL).
(E.L.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „MIMS: Multiple Intelligences in Mathematics and Science”.  

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:59:24 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...