Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Final de proiect ETIC

Comunicat de presa

Final de proiect ETIC

Fundaţia Agora Oradea, SC eDava Innovation SRL și SC Consult Plus SRL au organizat în data de 4 noiembrie, în Sala Albastră a Fundaţiei Agora, din Piaţa Tineretului, nr. 8, Conferința de final a proiectului: ,,ETIC - Cariere de Impact Social, program de consiliere profesională și practică studențească", Contract nr. POSDRU/161/2.1/G/138622.

Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 şi vizează dezvoltarea abilităților de muncă ale studenților în vederea creșterii șanselor de ocupare și a integrării cu succes a acestora pe piața muncii.
Obiectivul general al proiectului urmărește facilitarea tranziției de la școală la viața activă prin creșterea relevanței educației universitare pentru piața muncii, eficientizarea stagiilor de practică şi organizarea unui program de orientare, consiliere vocaţională, în vederea continuarii studiilor, orientarii în carieră și integrării pe piaţa muncii.
Obiective specifice ale proiectului sunt: 1.Creșterea gradului de informare-conștientizare asupra nevoii de cunoaştere şi management a oportunităţilor care facilitează tranziţia de la şcoală la viaţa activă în cariere CIS (Cariere de impact Social), în rândul studenţilor; 2.Crearea unei Aliante regionale CIS - parteneriate universităţi - mediu angajator pentru consilierea profesională si practica studenților în CIS prin: parteneriat funcțional cu minimum 1 instituţie universitară din regiune; parteneriate functionale cu 30 institutii potenţial angajatoare publice, private, asociative, care se dezvoltă în domeniul Impactului Social, pentru organizarea stagiilor de practică eficiente şi vizite de studii; 3.Creșterea abilităţii studenţilor de a-și alege și adapta parcursul de carieră la capacităţile, nevoile proprii şi cerinţele angajatorilor prin participarea acestora la sesiuni de orientare şi consiliere de carieră şi crearea portofoliilor proprii; 4. Eficientizarea stagiilor de practică ca parte a curriculei universitare, prin organizarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea stagiilor de practică pentru studenții institutiei solicitante şi a univeristăţilor partenere, la potentiali angajatori.
La conferinţa de închidere a proiectului au participat peste 100 de studenţi și persoane implicate in actiuni de voluntariat la nivelul Regiunii NV.
Managerul de proiect, conf. univ. dr. Gabriela Bologa, a deschis conferinta adresand un salut tuturor participantilor, atat studenți de la specializarile management, medicină si psihologie, care fac parte din grupul tinta al proiectului, cat si expertilor din cadrul proiectului, precum si reprezentantilor din mediul economic-social prezenti.
Reprezentantul legal al Fundației Agora, domnul prof. univ. dr. Manolescu Misu Jan a multumit participantilor, echipei de proiect si partenerilor din cadrul proiectului precizand că Fundatia Agora este deschisa si pe viitor sa colaboreze cu mediul universitar din regiune în alte proiecte pe care doreste sa le implementze.
Doamna prof. univ. Dr. Adriana Manolescu, presedintele Senatului Universitatii Agora a precizat ca acest proiect a fost un proiect prin care studentii au putut sa inteleaga ca practica reprezinta unul din factorii principali in dezvoltarea fiecaruia din punct de vedere profesional si a îndemnat studentii sa se gandeasca sa acumuleze experienta chiar din perioada studiilor prin aceste stagii de practica.
Reprezentantul partenerului 1, doamna David Florina, a adresat studentilor, echipei de proiect si tuturor partenerilor implicati, multumiri pentru ca au inteles ca acest proiect trebuie sa fie altfel, trebuie sa fie inteles acel impact social, iar grupul tinta al proiectului a fost exact ceea ce cauta acest proiect.
Din partea reprezentantilor grupului tinta au luat cuvantul o studenta de la management si o studenta de la psihologie, cele doua reprezentante precizand ca acest proiect a fost ,,altceva", iar participarea lor in acest proiect a reprezentat o experienta, atat in plan personal, cat si profesional. Toti cei prezenti, din grupul tinta al proiectului au tinut sa precizeze ca aceasta idee de proiect trebuie sa continue.
Managerul de proiect a prezentat în finalul conferintei nivelul indicatorilor atinsi in cadrul proiectului, acestia fiind depasiti si in ceea ce priveste grupul tinta al proiectului, dar si pe alte planuri, deoarece inca de la inceput acest proiect a starnit interesul studentilor de la diverse specializari. ,,Proiectul a fost o provocare pentru mine, iar faptul ca am fost managerul unui proiect greu, inovativ, unde component de voluntariat s-a simtit in toate actiunile intreprinse - este un lucru ce mă face sa spun ca profesional sunt mai implinita si cu dorinta de a implementa si alte proiecte de gen" - a spus managerul de proiect in finalul conferintei.
Manager de proiect,
conf. univ. dr. Bologa Gabriela
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Final de proiect ETIC.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:38 Ora standard a Europei de Est