Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Brainstormingul: Strategia de dezvoltare a României pentru perioada 2016-2035

Luni, Universitatea Agora a găzduit

Brainstormingul: Strategia de dezvoltare a României pentru perioada 2016-2035

Universitatea Agora din Oradea a găzduit luni, 2 noiembrie 2015, Brainstormingul ,,Strategia de dezvoltare a României pentru perioada 2016-2035", organizat de Academia Română, în cadrul proiectului 10 - România, Societate a cunoașterii și a valorii adăugate la ceea ce are.

La masa rotundă care s-a desfășurat în Aula Verde a Universității au luat parte: domnul academician Florin Gheorghe Filip, coordonatorul de proiect; domnul dr. ing. Viorel Gaftea - membru GL6,7,8, expert în proiect, Biblioteca Academiei Române; doamna dr. Monica-Andreea Vasiliu, expert în proiect, Biblioteca Academiei Române; doamna Anca Haită - membru GL8, contabil-şef al Bibliotecii Academiei Române; domnul prof. univ. dr. Ioan Dzițac, rector al Universităţii Agora, doamna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu - coordonator GL4, decan al Facultăţii de Ştiinţe Juridice și Administrative, Universitatea Agora; conf. univ. dr. Ioan Buciu, Universitatea din Oradea; lect. univ. dr. Dominic Bucerzan, Universitatea ,,Aurel Vlaicu" din Arad; judecător, drd. Constantin Manoliu, Tribunalul Bihor; lect. univ. dr. Mihai Maci, Universitatea din Oradea; domnul Vlad E. Şerban, Primăria Municipiului Oradea.
În deschiderea evenimentului, domnul rector Ioan Dzițac a salutat distinșii invitați și participanții la reuniune, mulțumind domnului academician Florin Gheorghe Filip pentru onoarea și încrederea acordate Universității Agora de a găzdui cel de-al patrulea brainstorming organizat de Academia Română, după cele desfășurate la Cluj-Napoca (în 16 octombrie), la Iași (în 23 octombrie) și la Sibiu (în 31 octombrie) și înaintea celui de la Timișoara (din 4 noiembrie). Mulțumirile au fost însoțite și de o prezentare a distinsului academician Florin Gheorghe Filip în virtutea bunelor relații statornicite între dl academician și Universitatea Agora.
La rândul său, domnul academician Florin Gheorghe Filip a făcut o scurtă prezentare a Academiei Române, după care ne-a introdus în proiectul de țară al Academiei Române: Proiectul de dezvoltare a României în următorii 20 de ani (faza a III-a), proiect pe care îl coordonează.
Proiectul se desfășoară în contextul a două evenimente importante: în 2016, 150 de ani de la fondarea (în 1-13 aprilie 1866) Societății Literare Române, societate devenită Academia Română (în 1879), iar în 2018, 100 de ani de la Marea Unire, și are ca ținte: pe termen scurt, stoparea fenomenelor negative, pe termen mediu, situarea pe poziția 13-15 din punct de vedere al nivelului de trai în UE, iar pe termen mediu-lung, situarea pe poziția 7-10 în UE. Proiectul vizează 11 teme: Școala și educația, Resursele naturale - rezerve strategice, Securitatea și eficiența energetică, Siguranța informatică - protecția datelor, Siguranța și securitatea alimentară, Economia și calitatea vieții, Sănătatea în România, Proiectul Dunării - strategia națională a Dunării, Cultura românească/ multilingvism, cultura electronică, Societate a cunoașterii și a valorii adăugate, România în era globalizării. Tema 10 la care s-a referit masa rotundă a avut ca subdomenii: Piața unică digitală, Infrastructura, Evoluția și aportul activităților de CDI, Corpul de acte normative, Pregătirea populației, Interacțiunea dintre cetățean și instituțiile statului, Evoluția și aportul patrimoniului cultural național, Indicatori.
Referindu-se la faza a doua a proiectului și precizând țintele  (bornele) ce trebuie atinse în perioada inițială (în primii 2-3 ani) pentru inversarea proceselor negative evidențiate în analizele SWOT, dl dr. ing. Viorel Gaftea a insistat pe procesele negative evidențiate în strategii și analizele SWOT, în contextul general în care: din totalul populației stabile (recenzate în 2011), 44,2 la sută au nivel scăzut de educație, 41,4 au nivel mediu, 14,4 au nivel superior de pregătire. La 20 octombrie 2011, erau 245.400 de persoane analfabete; 18 la sută abandon școlar în 2014.
Dl inginer ne-a prezentat și Perspectiva după primii 10 ani. Scenariul conduce la cerințele de sustenabilitate: Necesitatea elaborării unor politici publice în procesul educațional pe subiectul societății cunoașterii, măsuri de consolidare instituțională și mecanisme de cooperare inter-instituțională și public-privată; Existența unui set de propuneri de politici publice privind formarea de competențe, specializarea și pregătirea profesională continuă în context european, instruire continuă - LLL (,,Long Life Learning"); Propunerea unor politici publice pentru măsuri de protecție juridică a patrimoniului cultural național, cu accent pe cel sub diverse forme electronice; Concentrarea pe valori și pe calitatea cunoașterii sub forma unui proces dirijat și orientat spre educație și păstrarea simbolurilor de continuitate și origine națională.
Dezbaterile care au urmat au vizat Corpul de acte normative ale
UE - România. Respectarea legalității și Piața unică digitală.
Punctul de plecare l-a constituit prezentarea făcută de către doamna decan Elena-Ana Iancu a jaloanele propuse în moderarea subtemei: Corpul de acte normative al UE - România. Respectarea legalităţii. (Va urma)
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Brainstormingul: Strategia de dezvoltare a României pentru perioada 2016-2035.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:38 Ora standard a Europei de Est