Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

FSE Business Cup 2015 - Competiție de planuri de afaceri

La Facultatea de Științe Economice a Universității din Oradea

FSE Business Cup 2015 - Competiție de planuri de afaceri

Luni, 26 octombrie 2015, în Aula Magna a Universității din Oradea a avut loc în premieră prima etapă a competiției de planuri de afaceri a studenților de la Facultatea de Științe Economice a Universității din Oradea, FSE Business Cup 2015.

În competiție au concurat șapte planuri de afaceri, toate fiind conduse și derulate de studenții Facultății de Științe Economice a Universității din Oradea de la licență și de la masterat. Unele dintre afaceri sunt în stadiul de proiect, altele au fost deja inițiate și produc efecte, generează bani, venituri, profit și valoare pentru clienți și pentru proprietarii lor.
În această etapă a competiției juriul a fost compus din cadre didactice ale Facultății de Științe Economice care au îndeplinit un dublu rol, de a evalua și de a face recomandări pentru îmbunătățirea planurilor de afaceri pentru ca ele să poată fi prezentate mai departe la etapa finală a Business Cup care va avea loc în data de 24 noiembrie 2015.
Despre ce afaceri e vorba?
Prima afacere prezentată se numește Clăticios SRL, dezvoltată de cinci studenți de la specializarea Economia comerțului, turismului și serviciilor: Raluca Dănilă, Mădălina Vereș, Florentina Ciachi, Anca Ștefancic, George Pasere. Afacerea are ca obiect de activitate producția și distribuția mobilă de clătite și alte preparate culinare în diferite locuri din Oradea. A doua afacere se numește CC Webs și are ca obiect de activitate serviciile de IT și marketing. A fost dezvoltată de Ionuț Boldan, Vlad Pantea, Patricia Munteanu și Macrina Lazăr studenți la Management și Tehnologia informației. Cea de-a treia afacere este dezvoltată de Raluca Ghinga și Dorin Crăciun, studenți la masterat la specializarea Managementul organizației care au deja o experiență consistentă în domeniul afacerii propuse. Afacerea lor se numește La Tente SRL și urmărește producția și distribuția de produse cosmetice și decorative naturale. A patra afacere este propusă de Sebastian Rencsik,  student de la Marketing care prezintă o afacere bazată pe un site Internet, www.recomandareazilei.ro, o afacere care este în derulare de un an, produce venituri și profit. A cincea afacere propune dezvoltarea unui parc de agrement, se numește Adventure Land și este dezvoltată de Cosmin Ruge și Darius Gal, studenți la specializarea Finanțe și bănci. Tinerii antreprenorii propun o afacere cu adrenalină adresată tuturor iuitorilor de drumeții și de activități în aer liber. Ionuț Andrei Moldovan, student la Management, propune o fermă de legume pentru care a depus un proiect pe fonduri europene. Afacerea lui îi poartă numele, Ionuț Andrei Moldovan PFA și deja are un istoric de câțiva ani și un succes în creștere. Ultima prezentată a fost afacerea lui Kristoff Vlad, student la masterat la Relații Economice Europene. Firma se numește Vlad Embroidery SRL și valorifică un potențial imens de afaceri în domeniul broderiei pe materiale textile.
Evaluarea după șapte criterii
Planurile de afaceri prezentate au fost evaluate de juriu pe baza a șapte criterii: originalitatea ideii de afaceri, oportunitatea afacerii, expertiza echipei, calitatea informațională a planului, calitatea prezentării, fezabilitatea afacerii și stadiul desfășurării afacerii. De asemenea, studenții antreprenori au răspuns la numeroase întrebări atât din partea membrilor juriului cât și din public, de la alți studenți sau participanți. Una dintre mizele acestei etape a competiției a fost îmbunătățirea planurilor de afacere, prin încorporarea numeroaselor recomandări pe care le-au primit de la cei prezenți. În urma evaluării planurile au primit un punctaj final care le-a permis să se prezinte la următoarea etapă a FSE Business Cup 2015.
Cea de-a doua etapă a competiției Business Cup va avea loc în luna noiembrie 2015. În acea etapă, din juriu vor face parte oameni de afaceri, reprezentanți ai partenerilor instituționali ai facultății care vor evalua afacerile după criterii mult mai apropiate de lumea reală a afacerilor.
Facultatea de Științe Economice a Universității din Oradea promovează antreprenorialul în rândul studenților săi de la cele șapte programe de studii de licență în limbile română și engleză, opt programe de masterat, un program de doctorat în economie și cursuri postuniversitare inclusiv prin implicarea acestora în competiții de planuri de afaceri organizate împreună cu partenerii săi instituționali, firme, organizații și instituții din economia reală, prin organizarea unor forumuri antreprenoriale sau prin inițierea și derularea unor proiecte finanțate din fonduri europene.
Mai multe despre Facultatea de Științe Economice a Universității din Oradea, oferta sa educațională, proiectele și activitățile sale puteți găsi pe site-ul http://steconomiceuoradea.ro și pe pagina de Facebook a FSE și a structurilor sale.
Dorin Coita

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:26 Ora standard a Europei de Est