Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special”

Joi,

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special”

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special", coordonat de Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea a fost introdus în urma evaluării MECȘ în CAERI (Calendarul Activitatilor Educative Regionale şi Interjudetene) 2015 la poziția 260.

Proiectul s-a derulat în perioada ianuarie - octombrie 2015 şi a cuprins patru Competiţii Regionale Special Olympics, organizate la Oradea cu sprijinul Fundatiei Special Olympics România.
Scopul proiectului a fost dezvoltarea fizică şi mentală a copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi intelectuale şi fizice şi promovarea unui stil de viaţă sănătos prin participarea la Competiţiile Sportive Regionale Special Olympics, conform calendarului sportiv avizat de Fundaţia Special Olympics România.
Grupul ţintă căruia s-a adresat proiectul au fost copii şi tinerii cu dizabilităti intelectuale şi fizice (IQ mai mic de 70), cu vârsta cuprinsă între 8-21 ani, din patru judeţe: Bihor, Arad, Sălaj, Satu Mare. Aceştia sunt elevi ai unor şcolile speciale, elevi integraţi sau tineri care frecventează diferite centre de zi, provenind atât din familii cît şi din centre de plasament/plasament familial.
Impactului educativ asupra grupului ţintă porneşte tocmai din deviza Special Olympics: „Vreau să câştig! Dar dacă nu pot câştiga, vreau să fiu brav în încercarea mea!". Premisa acestor competiţii nu este stimularea competitivităţii, ca în cazul sporturilor de performanţă ci tocmai îmbunătăţirea stării de sănătate, dezvoltarea deprinderilor motrice de bază şi a calităţilor motrice, ca urmare a antrenamentelor propuse şi oferirea unor alternative sociale de petrecere a timpului liber, având ca finalitate creşterea stimei de sine și încrederii în forțele proprii, pe termen scurt şi integrarea activă în viaţa socio-profesională şi economică, pe termen lung.
Cele patru competiții incluse în proiect au fost: 26 februarie 2015: Competiția Regională de Tenis de masă Special Olympics; 9 aprilie: Competiția Regională de Fotbal, abilităţi individuale Special Olympics, care a marcat și Săptămâna „Să ştii mai multe, să fii mai bun"; 4 iunie: Competiția Regională de Badminton Special Olympics; 22 octombrie: Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics.
Fiecare competiţie a reunit delegaţii formate în medie din câte 4 elevi cu cerinţe educative speciale și 2 profesori antrenori/coordonatori din școli speciale și integratoare din județele Bihor, Satu Mare, Arad şi Sălaj. Un număr total de 152 elevi din 16 școli și organizații au participat în total la competițiile propuse în cadrul proiectului - județul Bihor: CSEI Nr.1 Oradea, CSEI Cristal Oradea, CSEI Orizont Oradea, CSEI Nr. 1 Popeşti, CSEI Nr. 1 Tileagd, Liceul Tehnologic Ioan Bococi Oradea, Liceul Tehnologic George Barițiu Oradea, Liceul Greco Catolic Iuliu Maniu Oradea, Colegiul Național Mihai Eminescu Oradea, Liceul German Friedrich Schiller Oradea, Asociația Down Oradea România; judeţul Sălaj: CSEI Şimleu Silvaniei, CSEI Şimleu Silvaniei - structura Speranţa Zalău; județul Satu-Mare: CSEI Satu-Mare; județul Arad: Liceul Tehnologic Sava Brancovici Ineu; Lic. Special ,,Sf. Maria,, Arad.
Conform regulamentului CAERI aproximativ 25% dintre elevii participanți la fiecare competiție au fost premiați (pe parcursul primelor trei competiții elevii au obținut 23 medalii de aur, 23 de argint și 28 de bronz.), dar pentru a respecta in același timp și deviza Special Olympics toți elevii participanți au fost recompensaţi cu premii speciale şi medalii, dar și cu mici surprize dulci. Proiectul nu a avut finanțare din partea MECȘ, dar a fost susținut material cu sprijinul: Fundaţiei pentru Integrare prin Sport a Persoanelor cu Handicap (FISPH); Asociaţiei CES-Colaborăm Educăm; Parohiei Sfântul Spiridon Oradea; Selgros Cash & Carry.
Organizatiile partenere: Universitatea din Oradea; Facultatea de Geografie, Turism şi Sport; Departamentul de Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie a Universității din Oradea; Direcţia Judeţeană pentru Tineret şi Sport Bihor; Asociaţia CES-Colaborăm Educam Sprijinim, Asociaţia pt. Educaţie, Sănătate, Agricultură, Mediu şi Turism, Oradea România; Liceul cu Program Sportiv „Bihorul", Oradea; Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu", Oradea; Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, Arad; Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Şimleul Silvaniei și Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Satu Mare au asigurat bunul mers al activităților prin intermediul voluntarilor implicați in organizarea și arbitrajul competițiilor și prin promovarea evenimentelor in cele patru județe implicate.
Joi, 22 octombrie, sala de sport a Liceului cu Program Sportiv „Bihorul", Oradea găzduiește incepând cu ora 10.00 ultima din cele patru competiții: Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics. Participă 40 de elevi din 13 instituții (școli speciale, școli integratoare și organizații) din județele Bihor, Arad și Satu Mare.
Dupa finalizarea competiei, începând cu ora 13.30 reprezentanți ai organizațiilor partenere și ai instituțiilor participante, dar și membri ai comunității locale și mass/media sunt invitați la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea pentru a evalua împreună impactul acestui proiect în rândul beneficiarilor săi, copiii și tinerii cu dizabilități intelectuale și fizice participanți la competițiile Special Olympics în cadrul Conferinţei de diseminare „Cartea de onoare a câştigătorilor Special Olympics 2015"; cu aceasta ocazia vor fi prezentate rezultatele proiectului și se vor înmâna diplome de onoare tuturor școlilor participante pentru rezultatele deosebite obținute de elevii cu cerințe educative speciale la Competițiile Special Olympics.
Coordonatori de proiect
Prof. kinetoterapeut Adrian Omuţ & Anca Duluş
 
Programul zilei de 22 octombrie
10.00-12.30 - Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics (sala de sport a Liceului cu Program Sportiv „Bihorul", Oradea)
12.30-13.30 - Pauza de masă
13.30 -14.30 - Conferinţa de diseminare „Cartea de onoare a câştigătorilor Special Olympics 2015" (sala festivă a Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea)
1. Festivitatea de premiere a participanților la Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics
2. Prezentarea proiectului „Câştigă-ţi un prieten special", inclus in CAERI 2015, a rezultatelor și impactului activităților asupra beneficiarilor
3. Oferirea unor diplome de onoare instituțiilor participante și partenere
4. Concluzii și discuții
Teodora Pantazi

 

 

 

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:51 Ora standard a Europei de Est