Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala Dacia s-a clasat pe locul II pe zona de Nord-Vest și pe locul I în Bihor

În cadrul proiectului Matematica digitală. Curriculum opțional și resurse educaționale pentru clasa a III-a

Școala Dacia s-a clasat pe locul II pe zona de Nord-Vest și pe locul I în Bihor

Proiectul POSDRU intitulat Matematica digitală. Curriculum opțional și resurse educaționale pentru clasa a III-a, derulat în cadrul Programului Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 1 Educația și formarea profesională în sprijinul creșterii economice și dezvoltării societății bazate pe cunoaștere Domeniul major de intervenție 1.1 Acces la educație și formare profesională inițială de calitate și-a desemnat câștigătorii.

Din cele opt regiuni de dezvoltare s-au înscris 478 de unități de învățământ (33 din București-Ilfov, 42 - Centru, 55 din Nord-Est, 97 din regiunea Nord-Vest, 65 din Sud, 95 din Sud-Est, 41 din Sud-Vest și 50 din regiunea de Vest). Bihorul a fost reprezentat de elevi din 27 de clase din 12 școli: patru clase de la Lic. T. Constantin Șerban din Aleșd (îndrumate de prof. Iaz Mariana Viorica, Motoca Felicia-Florica, Zifciak Ana și Ciavoi Andrea Hajnalka); o clasă de la Lic. T. Lucian Blaga (prof. Chereși Daniela-Ramona); trei clase de la Școala Gimnazială Dacia (îndrumate de prof. Bucșa Georgeta-Maria, Costin Maria și Hava Florica); trei de la Lic. Tehnologic Nr. 1 Dobrești (îndrumate de prof. Bondar Daciana, Știube Mariana și Copos Marius); cinci de la Școala Gimnazială Nr. 11 (îndrumate de prof. Nuță Angela, Vențel Sorina, Gliga Octavian, Kulcsar Gyongyi și Bozîntan Carmen); o clasă de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Sîntandrei (prof. Ghitea Mariana); două de la Școala Gimnazială Dimitrie Cantemir (coordonate de prof. Bărcan Florina Flavia și Cîmpan Florica); o clasă de la Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești (prof. Ciuciu Olimpia-Viorica); o clasă de la Liceul de Arte din Oradea (prof. Bunica Valeria Florentina); două clase de la C.N. Iosif Vulcan (coordonate de prof. Clonda Angela Daniela și Mărincean Simona Anca); trei de la Lic. T. Nicolae Jiga din Tinca (coordonate de prof. Creț Stela, Drăgan Violeta Marioara și Lascu Luminița Corina) și o clasă de la Școala Gimnazială Oltea Doamna din Oradea (prof. Tămășan Ilinca Doina Ștefania).
Dacă Școala din Turț (județul Satu Mare) s-a clasat pe primul loc în regiunea noastră (Nord-Vest), cu 100 de puncte, pe locul secund s-a clasat Școala Gimnazială Dacia din Oradea, cu 99 de puncte, care ocupă primul loc la nivel de județ, urmată, pe locul al II-lea, de Școala din Buntești, cu 98 de puncte, Școala din Sîntandrei, cu 96 de puncte, de liceul Lucian Blaga și liceul din Dobrești, cu 95 de puncte fiecare, acestea fiind școlile câștigătoare, dar și celelalte școli bihorene au obținut punctaje frumoase: Iosif Vulcan - 94, Școala 11 și Oltea Doamna - 92, fiecare, Nicolae Jiga - 88, Dimitrie Cantemir - 85, Lic. de Arte - 83, iar liceul din Aleșd - 74, ne-a spus doamna profesor dr. Maria Donca, expert formator național, coordonator de proiect la nivelul județului Bihor.
Matematica digitală propune un conținut științific adaptat nevoilor elevilor, selectând în mod special acele elemente care creează dificultăți la clasă și în evaluările naționale; exercițiile pot fi lucrate pe niveluri diferite de dificultate și antrenează interesul elevilor pentru matematică; propune o abordare diferită a procesului de învățare-predare prin metode și conținut; include printre resursele sale educaționale și un ghid multimedia interactiv, care transformă elevul din spectator în participant activ la lecție, a adăugat doamna prof. dr. Maria Donca.
Directorul Școlii Dacia, dl profesor dr. Florian Hava, avea să ne prezinte premiile pe care le-au câștigat micii matematicieni în cadrul proiectului Matematica digitală: o tablă interactivă, un videoproiector, un laptop,10 tablete și licenţe de operare.
Ovidiu DAN

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:29 Ora standard a Europei de Est