Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dezbatere pe tema modificărilor Codului muncii

Vineri, faţă în faţă cu sindicatele

Dezbatere pe tema modificărilor Codului muncii

Deputații Florica Cherecheş şi Ioan Cupşa au organizat vineri, 16 octombrie 2015, în Sala mică a Primăriei Oradea, o nouă dezbatere cu tema „Modificările Codului muncii", de această dată, având ca invitați reprezentanți ai Sindicatelor.

Au răspuns invitației reprezentanți ai Blocului Național Sindical, Filiala Bihor, Cartel Alfa, Filiala Bihor, Sindicatul SIMCOR, Sindicatul CIVICA din Primăria Oradea, Sindicatul Transloc al OTL-SA Oradea, Sindicatul UAMT şi alții.
Doamna deputat Florica Cherecheș, moderatorul dezbaterii, a cerut participanților să îşi exprime punctele de vedere asupra proiectului de lege care a fost deja adoptat de Senat în mod tacit, proiectul urmând a primi votul final în Camera Deputaților. S-a cerut, ca la dezbaterea de săptămâna trecută cu marii angajatori din Oradea din sistemul public și privat, doar menționarea principiilor care trebuie să stea la baza elaborării unei soluții legislative care să determine flexibilitatea relațiilor angajat-angajator, și nu abordarea unor probleme punctuale. Acestea vor fi transmise în scris parlamentarilor, așa cum s-a convenit, pentru a fi luate în considerare la dezbaterile care vor avea loc în Parlament.
Discuția nu s-a mărginit doar la prevederile Codului muncii și a modificărilor recente, ci şi la Legea dialogului social, Legea sănătății şi securității în muncă şi alte legi referitoare la relația angajat-angajator.
Deputatul Ioan Cupșa a amintit că tendința europeană este de a flexibiliza şi a reduce birocrația în legislația muncii, în concordanță cu principiile stabilite în 2007 la Lisabona, unde, principiul cheie care a stat la baza discuțiilor a fost acela de flexicuritate. Flexibilitatea, adaptabilitatea și securitatea socială sunt cele trei principii care trebuie să guverneze raporturile juridice de muncă, raporturile dintre angajat, angajator și societate.
Reprezentanții sindicatelor prezente au apreciat invitația la dialog a deputaților liberali și faptul că li se solicită un punct de vedere. Domniile lor apreciază recentele modificări ale Codului muncii ca fiind oportune și necesare, considerând aberante ultimele modificări din 2011. Ei consideră că aceste modificări ar proteja atât interesele angajaților, cât şi pe cele ale sindicaliştilor. Au adus în discuție nevoia de a proteja sănătatea angajaților în ceea ce priveşte expunerea lor la noxe şi riscul de a face boli profesionale. Cer modificări legislative care să garanteze salarii mai mari astfel încât și pensiile să fie mai mari, precum și încheierea de contracte colective de muncă la nivel național. Mai solicită să se acorde o protecție mai mare sindicatelor prin luarea unor măsuri simple, cum ar fi introducerea în programul de lucru al liderilor acestora, timp pentru activitățile sindicale și crearea de facilități potrivite pentru desfășurarea activităților specifice. De asemenea, au afirmat că „normele de muncă ar trebui făcute de un for independent și nu de angajatori", criticând „abuzul unor angajatori de a încheia cu preponderență, contracte de muncă pe perioadă determinată".
Sindicatele şi-au manifestat nemulțumirea față de lipsa unui punct de vedere al Guvernului, solicitat în nenumărate rânduri.
O altă temă dezbătută pe larg a fost formarea profesională inițială și continuă. Există prea mulți angajați necalificați în Oradea, ceea ce menține nivelul salarial foarte scăzut și există un dezinteres al tinerilor pentru a urma cursurile unei școli profesionale și a dobândi o calificare cerută pe piața muncii. În acest context, deputatul Florica Cherecheş a menționat demersurile făcute pentru introducerea orientării școlare și profesionale în ciclul gimnazial și a promovării învățământului profesional în rândul părinților și elevilor din ciclul gimnazial. A menționat, de asemenea, și eforturile de modificare a Legii Educației în acest domeniu pentru că învățământul profesional în sistem dual este o necesitate în România şi va avea ca efect creșterea gradului de angajare a tinerilor, aşa cum se întâmplă în alte țări.
În acest context, sindicaliştii au adus la cunoştința deputaților și problemele de la AJOFM legat de finanțarea ineficientă și deficitară a formării profesionale, afirmând că banii se termină repede și majoritatea șomerilor nu apucă să urmeze cursuri de calificare sau recalificare în perioada de șomaj sau în cea de pauză de activitate a unor companii.
Toți participanții au căzut de acord că e nevoie să se crească numărul de angajați și să existe un dialog permanent între toți factorii implicați. Deputații PNL și-au notat punctele de vedere ale sindicaliştilor, așteaptă propunerile lor concrete pe modificările Codului muncii și și-au manifestat disponibilitatea pentru întâlniri viitoare, în care să dezbată alte teme de interes comun.
Partidul Național Liberal a inițiat o serie de dezbateri şi consultări în toată țara, pe modificările Codului muncii, pentru a elabora o legislație modernă, europeană, care să îi satisfacă deopotrivă și pe angajați şi pe angajatori. Propunerile venite de la cele două părți vor fi analizate cu seriozitate și responsabilitate în următoarea perioadă de timp.
Deputat PNL
Florica Cherecheș

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:05:35 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...