Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferinţa Semnele nonverbale ale comportamentului disimulant şi depistarea lor rapidă

Începând din luna decembrie, pentru prima oară la Oradea,

Conferinţa Semnele nonverbale ale comportamentului disimulant şi depistarea lor rapidă

Conferinţa va fi structurată pe două module: Învaţă să vezi ce gândesc alţii; Importanţa comunicării nonverbale în descoperirea, prevenirea şi investigarea infracţiunilor.

Deschiderea ciclului de conferinţe va avea loc joi, 10 decembrie 2015, ora 10,00, la Inspectoratul de Poliție al Județului Bihor.
Prezentarea lectorilor conferinţei
Lector: ELENA-ANA IANCU (născută NECHITA)
Este doctor în drept, profesor abilitat, conducător de doctorat în domeniul drept, membru al Şcolii Doctorale de Drept din cadrul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti; profesor titular la Universitatea Agora din Oradea; profesor asociat la Universitatea de Vest din Timişoara; director al Centrului Euroregional de Prevenire şi Combatere a Criminalităţii Transfrontaliere, Oradea; profesor titular de modul Jean Monnet, formator, autor/coautor la 9 cărţi, 38 de articole în reviste cu flux internaţional, 48 de articole/studii în volume ale conferinţelor, coordonator ştiinţific la 3 volume, autor la o carte de poezii, director/membru în 18 granturi/proiecte, fondator a 3 reviste. Direcţii de cercetare: criminalistică, drept penal, libera circulaţie a persoanelor în spaţiul UE.
Lector: MIRCEA N. STOIAN
Actor, ziarist, formator, consultant în comunicare nonverbală
Absolvent al IATC 1981.  Prezenţă notabilă în presa scrisă şi televiziune. Ca actor a  lucrat cu regizori de prestigiu: Francis Ford Coppolla, Sergiu Nicolaescu, Andrei Blaier. Fost director de comunicare al cotidianului ZIUA, 35 de ani în film şi 23 de ani de experienţă în presa scrisă şi televiziune. Peste 3.000 de ore de prezenţe în direct la zeci de emisiuni de televiziune. Fost consilier senatorial pe probleme de comunicare; specializat în comunicare nonverbală.
Prezentare module
Prin modulul intitulat IMPORTANŢA COMUNICĂRII NONVERBALE ÎN DESCOPERIREA, PREVENIREA ȘI INVESTIGAREA INFRACŢIUNILOR, lectorul Elena-Ana IANCU îşi propune: să contribuie la dezvoltarea personală a cursanţilor prin oferirea noţiunilor specifice comportamentului nonverbal folosit în activităţile desfăşurate de participanţii în procesul penal în funcţie de planul situaţional; să sublinieze importanţa cunoaşterii, exersării, folosirii şi stăpânirii mecanismelor care pot duce la codificarea/decodificarea semnelor nonverbale în procesul de identificare criminalistică, precum şi în relaţionarea desfăşurată de membrii unei echipe de investigare; să evidenţieze efectele pozitive sau negative care pot fi cauzate de rutină, specificul unei profesii juridice, de alţi factori obiectivi sau subiectivi în timpul desfăşurării activităţilor tactice specifice investigării infracţiunilor; să iniţieze discuţii din care să reiasă importanţa şi raportul dintre comunicarea scrisă - comunicarea verbală - comunicarea nonverbală în metodologia investigării infracţiunilor, validarea sau invalidarea declaraţiilor, influenţarea convingerii intime.
Modulul INVAŢĂ SĂ VEZI CE GÂNDESC ALŢII este o modalitate eficientă de a avea la îndemână mijloacele necesare depistării rapide a comportamentului disimulant. Modulul este atât un instrument de cunoaştere personală a celor cu care se intră în contact direct, cât şi o armă redutabilă în mâna celui care învaţă să stăpânească elementele comunicării nonverbale. Prin acest modul se oferă posibilitatea unei interpretări corecte a semnelor şi microsemnalelor oferite involuntar de interlocutor.
Este un program flexibil şi explicit, cu aplicabilitate imediată, conceput special pentru o cât mai mare şi mai rapidă asimilare a elementelor constitutive ale limbajului nonverbal şi paraverbal. Modulul se axează pe depistarea şi anihilarea efectelor minciunii, şi depistarea intenţiilor reale ale partenerului de discuţii.
Avantaje
Face posibilă depistarea minciunii; Ajută la o mai bună înţelegere a intenţiilor ascunse; Oferă soluţiile necesare pentru contracararea efectelor minciunii şi manipulării; Stabileşte premisele necesare pentru luarea unei decizii corecte.
Durata 240 de minute, cu o pauză de 20 de minute
Data, ora şi locul defăşurării
Evenimentul se va desfășura joi, 10 decembrie 2015, ora 10.00, la Inspectoratul de Poliție al Județului Bihor, iar vineri, 11 decembrie, ora 15,00, în Sala Traian Moșoiu a Primăriei Municipiului Oradea; organizatori și gazde: Primăria Municipiului Oradea, Inspectoratul de Poliție al Județului Bihor și Poliția Locală, în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie Bihor și Centrul Euroregional de Prevenire și Combatere a Criminalității Transfrontaliere.
Taxă de participare 100 lei/persoană, TVA inclus.
Se asigură suportul de curs în format electronic, cafea, răcoritoare, apă, gustări.
Înscrieri la telefon 0745/301.039.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:26 Ora standard a Europei de Est