Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Creşterea competitivităţii economice prin calificarea angajaţilor din Turism – COMTUR”

Marţi, conferinţa de închidere a proiectului

„Creşterea competitivităţii economice prin calificarea angajaţilor din Turism – COMTUR”

Fundaţia Agora Oradea, în calitate de beneficiar împreună cu Camera de Comerţ şi Industrie Bihor şi Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa în calitate de parteneri în proiectul „Creşterea competitivităţii economice prin calificarea angajaţilor din Turism - COMTUR", Contract nr. POSDRU/164/2.3/S/ 142133, proiect demarat în data de 17.04. 2014, au organizat în data de 13 octombrie 2015 conferinţa de închidere a proiectului.

Conferinţa s-a organizat la sediul Fundaţiei Agora din Piaţa Tineretului, Nr. 8, Oradea.
Succesul conferinţei şi implicit al proiectului a fost evidenţiat şi prin numărul mare de participanţi la acest eveniment, peste 170 de persoane, dintre aceştia 80% fiind beneficiari ai rezultatelor proiectului, iar restul de participanţi au fost persoane interesate de cursurile de calificare în domeniul turismului şi care susţin realizarea de astfel de proiecte pe viitor.
În deschiderea conferinţei managerul de proiect, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa, a prezentat prezidiul din care au făcut parte: reprezentantul legal al Fundaţiei Agora şi formator în cadrul proiectului, domnul prof. univ. dr. ing. Manolescu Mişu Jan, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, expert formator, domnul Constantin Badea - director general al CCIBH şi coordonatorul partenerului 1 CCIBH din cadrul proiectului, doamna director economic al CCIBH Mina Giurea, formator în cadrul proiectului, domnul lector univ. dr. Casian Butaci - expert comunicare şi doamna Agape Maria - asistent manager.
Fiecare membru prezent în prezidiul conferinţei a luat cuvântul şi a prezentat pe scurt implicarea în  proiect în vederea atingerii rezultatelor, au menţionat că succesul proiectului a fost dat de către o echipă determinată şi de profesionalismul acesteia. Astfel că domnul Manolescu Mişu Jan a mulţumit managerului de proiect şi partenerilor din cadrul proiectului pentru implicare şi a precizat că Fundaţia Agora este interesată să dezvolte astfel de proiecte care să aducă beneficii comunităţii.
Directorul general al CCIBH, precum şi directorul economic al CCIBH au precizat că acest proiect a implicat o muncă susţinută de întreaga echipă a proiectului şi totodată au precizat că parteneriatul a fost unul gândit bine pentru ambele părţi şi care a adus beneficii, în primul rând grupului ţintă din proiect şi în acelaşi timp experienţă tuturor partenerilor implicaţi. Domnul Badea Constantin a prezentat şi salutul din partea partenerilor, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa.
Doamna profesor Manolescu Adriana a adresat un cuvânt de salut invitaţilor şi a dorit să precizeze că persoanele din grupul ţintă al proiectului, prin calificările obţinute, pot aduce un plus de valoare pentru turismul din regiune.
Expertul în comunicare şi asistentul manager au prezentat pe scurt rezultatele proiectului şi astfel s-a putut observa că pe durata a 18 luni de implementare s-au derulat activităţi care au vizat în primul rând consilierea profesională şi formarea angajaţilor din domeniul turismului, iar prin aceste activităţi desfăşurate eficient de către toţi partenerii din proiect, indicatorii prevăzuţi în proiect au fost atinşi, iar unii chiar depăşiţi.
Managerul de proiect a precizat la finalul conferinţei că fiecare persoană  a contribuit la succesul proiectului, totodată a ţinut să specifice că implementarea proiectului a vizat o muncă continuă şi susţinută de către toţi partenerii şi indiferent de contextul economic sau financiar din timpul implementării echipa şi-a îndeplinit toate sarcinile şi proiectul poate fi considerat un proiect de succes, succes ce se poate constata în ceea ce reprezintă beneficii pentru grupul ţintă - calificare, subvenţii, premii şi nu în ultimul rând încredere că dezvoltarea şi creşterea în orice domeniu de activitate ţine de noi, oamenii.
Conf. univ. dr. Bologa Gabriela,
manager de proiect
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Creşterea competitivităţii economice prin calificarea angajaţilor din Turism – COMTUR”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:06 Ora standard a Europei de Est