Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O dezbatere cu tema „Modificările Codului muncii”

Parlamentarii bihoreni ai P.N.L. au organizat vineri

O dezbatere cu tema „Modificările Codului muncii”

Parlamentarii bihoreni ai Partidului Naţional Liberal, respectiv Florica Cherecheş, Lucia Varga şi Ioan Cupşa, au organizat vineri, 9 octombrie 2015, în Sala mare a Primăriei Oradea, o dezbatere cu tema „Modificările Codului muncii".

La dezbatere au participat reprezentanţi ai celor mai mari angajatori din Oradea, companii, cum ar fi: Faist, Comau, Connectronics, Benvenutti, Essers, angajatori din sistemul public, cum ar fi: Universitatea Oradea, Primăria Oradea şi câteva instituţii subordonate, Camera de Comerţ şi Industrie Bihor, precum şi asociaţii patronale, cum ar fi: Federaţia Patronilor Bihor, Asociaţia Firmelor Bihorene, CNIMMR.
Deputatul Ioan Cupşa, moderatorul dezbaterii, a cerut participanţilor să îşi prezinte punctele de vedere asupra proiectului de lege care a fost deja adoptat de Senat în mod tacit, proiectul urmând a primi votul final în Camera Deputaţilor. S-a cerut doar menţionarea principiilor care trebuie să stea  la baza elaborării unei soluţii legislative care să  determine flexibilitatea relaţiilor angajat-angajator, în contextul unei distribuiri echilibrate în ceea ce priveşte drepturile şi obligaţiile partenerilor unui contract de muncă şi nu abordarea unor probleme punctuale.
Participanţii şi organizatorii au fost de acord că amendarea Codului Muncii este inoportună atât pentru că de la ultima modificare, în 2011, nu au survenit schimbări esenţiale pe plan economic sau social care să le justifice, cât şi pentru că atacă competitivitatea şi performanţa economiei româneşti, traducându-se în costuri suplimentare cu forţa de muncă şi echivalând cu suportarea costurilor de producţie de către consumatorii finali sau chiar cu dispariţia de locuri de muncă sau a unor afaceri. Modificările nu lezează doar interesele angajatorilor, dar şi pe ale angajaţilor, susţinându-i doar pe angajaţii leneşi, cum menţiona reprezentatul unei companii şi nu pe cei harnici şi productivi, care reprezintă aproximativ 85 % din totalul angajaţilor. În opinia angajatorilor, acest proiect de modificare aduce o imixtiune gravă în planul de afaceri al fiecărei companii şi în gestionarea resurselor umane cu impact direct asupra adaptabilităţii angajatorilor la dinamica pieţei şi la o creştere semnificativă a birocraţiei în domeniu. 
Reprezentantul unei alte companii a afirmat că există un mare interes pentru colaborare între angajaţi şi angajatori pentru că nu pot exista unii fără alţii şi e necesar să se ajungă la un echilibru între părţi.
Un alt participant s-a referit la „neseriozitatea conţinutului", afirmaţia făcând referire la faptul că nu s-a luat în considerare principiul parteneriatului.
S-a discutat la nivelul principiilor, dându-se şi câteva exemple concrete de modificări aberante, cum ar fi faptul că, potrivit modificărilor, un angajator nu ar putea concedia un angajat pe motiv de incompetenţă, angajatorul nu ar mai putea să-şi recupereze un prejudiciu cauzat de angajat prin încheierea unui acord cu acesta, ci doar prin instanţă sau că, la angajare, ar trebui să se aleagă între interviu şi proba practică. S-au mai menţionat alte exemple concrete de modificări absolut nepotrivite cum ar fi cele legate de plata concediului de boală, plata orelor suplimentare, recuperarea acestora. Există şi modificări care ar încuraja munca la negru, aspru criticate de participanţi.
Deputaţii PNL au cerut invitaţilor lor să trimită observaţiile şi comentariile lor în scris, cu propuneri concrete de amendarea legii.
Mai multe voci au cerut în mod categoric parlamentarilor să respingă proiectul de lege, nu doar să depună amendamente şi deputaţii au fost de acord cu această abordare pentru că exprimă şi opinia PNL.
Peste o săptămână, parlamentarii vor invita sindicatele orădene să-şi spună părerea despre acelaşi proiect legislativ, pentru a avea şi punctele lor de vedere şi a lua deciziile cele mai potrivite în procesul de legiferare.
(P.B.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:54:30 Ora standard a Europei de Est